Paukkupakkanen ja 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
paxte
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 18:07
Paikkakunta: Kouvola

*tonnarin talvi*

Viesti Kirjoittaja paxte »

-koneen päällys pienessä jäässä/huurussa..
-oikealla jarrulevyssä hiukan alkanutta ruosteen tynkää
-sisään pääsi

-korjaus odottelee lämpimämpiä kelejä..

-about 5v vanha exiden akku pelaa satkussa oksti myös -20c kelillä =)
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

pakkasta

Viesti Kirjoittaja gis »

Sisään pääsi, mutta hyvin vaikeasti. Edellisen pakkasjakson jälkeen älysin käsitellä tiivisteet silikonisprayllä, mutta toinen ongelma eli ettei lukko aukea ei sillä tietty hävinnyt. Avainta edestakas nitkuttelemalla suostui lopulta aukeamaan (edellisellä pakkasjaksolla oli lämmitettävä veden täyttämällä pusilla). Sitten sisäkautta pelkääjän puolen ovi auki, joka aukesi "lukko" - asennossa (miten edes mahdollista, ja ettei mikään varashälytin tai käynnistyksenesto aktivoitunut?). No, tuo pelkääjän puolen ovi jäi siis lukkoon ja ovi oli auki... no apukuski piteli ovea kiinni, kunnes ovi n. 40 km jälkeen suostui menemään kiinni. Kummia takaumia 2 volkkaristani ja Audista on alkanut nousta mieleen...

Toinen havainto: heinäkuusta jatkunut ajoittainen nykiminen katosi. Ja kun asia mietin, niin eniten sitä onkin esiintynyt lämpimillä säillä (ja railakaammilla kaasutuksilla). Tulpat vaihdettu, tyhjäkäynnillä toisinaan juuri huomaa muttei ole tuolloin paha... kertoneeko tuo, kun kylmässä (-25 - - 30 C) toimikin OK eli nykimistä ei esiinny, niin mitään mahdollisesta aiheuttajasta?

Muuta? No joo, sähköikkunat eivät takuulla toimi kylmässä, eikä sähköantenni. Keskuslukitus ei toimi myöskään koskaan (paitsi tietysti manuaalisesti eli avaimella lukosta, mikä lie, niin patteri on vaihdettu muttei muuten tutkittu).

Muutten mukava ajokki jopa kylmillä keleillä.
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

-->Paxte

OT:
No mites siellä ankkalinnas tarkenee näin kylmillä keleillä, kun kaikki mennä viuhtoo ihan munasillaan? :twisted:
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
paxte
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 18:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja paxte »

Saabisti-76 kirjoitti:-->Paxte

OT:
No mites siellä ankkalinnas tarkenee näin kylmillä keleillä, kun kaikki mennä viuhtoo ihan munasillaan? :twisted:
ihan hyvin onhan kelit jo hiukan hellittäneet.. =) äshh nyt meni tuo paikkakunta vaihtoon :D
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Mulla on tuulilasin vasen puoli aina huurussa, kun lähtee ajamaa. Lisäksi jos laittaa auton parkkii pariksi tunniksi, niin taas on huurussa. Ja vain vasen puoli =) Kellää ideoita mistä vois johtua?
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jpjk kirjoitti:Mulla on tuulilasin vasen puoli aina huurussa, kun lähtee ajamaa. Lisäksi jos laittaa auton parkkii pariksi tunniksi, niin taas on huurussa. Ja vain vasen puoli =) Kellää ideoita mistä vois johtua?
Kenno vuotaa vasemmasta päädystä? Kennon letkuliitoksessa O-renkaat huonosti? Kuskin puolella lattialla lainehtii? Tuulilasi irti korista vasemmasta laidasta?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Tuo vika tuli sen jälkeen, kun ähersin raitisilmasuodattimen ja mittariston kanssa. Olisikohan sitten lähteny se ilmaputki vähän irti.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

jpjk kirjoitti:Mulla on tuulilasin vasen puoli aina huurussa, kun lähtee ajamaa. Lisäksi jos laittaa auton parkkii pariksi tunniksi, niin taas on huurussa. Ja vain vasen puoli =) Kellää ideoita mistä vois johtua?
Mulla huurtui oikealta puolelta, huurtuminen loppui kun pesin ikkunan sisältäpäin :D
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

MP kirjoitti:Mulla huurtui oikealta puolelta, huurtuminen loppui kun pesin ikkunan sisältäpäin :D
Mä tänää just katoin ku oli taas koulusta lähdettäessä huurussa (ja vain vasen puoli tuulilasista), että näyttäis olevan pieni rasvakerros siinä =) Pitääkin pestä ikkunat eka ja kattoo sit mitä sanoo.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

nostetaanpa esille.

Oli tossa aikasemmin hieman ongelmaa että vaikka kuinka oli auto roikan perässä niin käynnistyminen oli vaivalloista ja starttijännite tipahti jopa alle 8 Voltin. Nyt on sitten uusittu maadotusjohto akulta niin että toinen haara menee runkoon lokasuojaan ja toinen haara ison mutterin alle vaihdelaatikon ja lohkon kiinnityskohtaan. Alkuperänen maajohto joka meni vaan vaihdelaatikon päähän on nyt pois käytöstä. No vaikutukset?
Reilu -20 pakkasta ja starttijännite oli 9.8 V ja lähti ns. kuin palmun alta. Eli jos on ongelmia kylmäkäynnistyksen kanssa niin ton maadotuksen parantaminen on siihen halpa ratkasu, alkuperänen ratkasu on jotenkin rimpula.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

-keskuslukitus ei toimi
-ikkunoita ei kannata edes harkita avata
-radioantenni ei nouse, tällä hetkellä kyllä ulkona ja poikki :D
-tomaattii liukuu " vapaalle " eli kestää vaihto pitkään
-iskarit vähän paukkuu joskus

Ja viime vuona jäin auton ulkopuolelle ku auto käynis, kuskin oven laittaminen laittoi kaikki ovet kiinni. Ei mun oven nuppi ollut noussut tarpeeksi hyvin edes avaimella....ja ku oven laitat kiinni..."sratz" ja kaikki dörzit bozes :D

Ja eiku soitto isälle.....tuotko avaimen...? 8O
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

jus kirjoitti:
Kenno vuotaa vasemmasta päädystä? Kennon letkuliitoksessa O-renkaat huonosti? Kuskin puolella lattialla lainehtii? Tuulilasi irti korista vasemmasta laidasta?
Mulla vuoti samalla lailla ja viaksi paljastui HIUSHALKEAMA siinä muoviliittimessä mihinkä ne tiivisterenkaat asennetaan.
Teettihän töitä :twisted: :twisted: :twisted:

Ovet olivat jäätyneet tiivisteistään kiinni.
Kaadoin kuumaa vettä pienellä kastelukannulla oven tiivisteisiin ja avasin kaikki. Pidin ovia auki, jotta tiivistepinnat jäätyivät.
Pyyhin irtoinaiset jäähileet pois. PELAA.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Lähtihän tuo... vajaan viikon seissyt, tänään -15, n. tunti piuhan päässä. jotai 7 ja risat näytti jännite käynnistyksen yhteydes. Laiskahko pyöritys, mutta muuten normaalisti käyntiin.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Seissyt ulkona yli kuukauden('90 T16), laakista käyntiin tänään -20. Ei minkäänlaista kolinaa tai venttiiliääntä, kävi todella nätisti. Piti lämmittää kone kun joutu ottaa downpipen irti katin asennusprojektiin (muutoskatsastus) ettei tarvinnu jäätyä siellä.

Täytyy kyllä sanoa että vanha kunnon saabin kone on loisto peli verrattuna uuteen 9-3 sportsedaniin, oli faijan auto lainassa ja aamulla kun lähti niin ei jeesus mitä ääntä sieltä kuului. Ihan kun ois vasaralla lyönny, tai sit joku oli yöllä laittanu tid:in pellin alle. Kyllä se siitä kun lämpes ja hyvä peli on kyllä kaikin puolin mutta tuossa asiassa on kehitys menny väärään suuntaan.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Do diin,

Ekan kerran teki tenät. Piti juuri viedä nappula neuvolaan, ...kele :twisted:
En ollut pitänyt piuhan päässä. Nyt laitoin. Akku aika tyhjänä. Pakkasta -20 C Miten kauan pitää piuhassa pitää? Pitäs töihinki mennä.

Joo, koskaan ei ole ollut MITÄÄN ongelmia tän tonnarin kanssa... 3 vuotta ollu. Niin ja tuntuu olevan venttiilinakutusta. Ja eilen leimattu...perkele.

:(
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Vastaa Viestiin