Paukkupakkanen ja 9000
*tonnarin talvi*
-koneen päällys pienessä jäässä/huurussa..
-oikealla jarrulevyssä hiukan alkanutta ruosteen tynkää
-sisään pääsi
-korjaus odottelee lämpimämpiä kelejä..
-about 5v vanha exiden akku pelaa satkussa oksti myös -20c kelillä =)
-oikealla jarrulevyssä hiukan alkanutta ruosteen tynkää
-sisään pääsi
-korjaus odottelee lämpimämpiä kelejä..
-about 5v vanha exiden akku pelaa satkussa oksti myös -20c kelillä =)
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
pakkasta
Sisään pääsi, mutta hyvin vaikeasti. Edellisen pakkasjakson jälkeen älysin käsitellä tiivisteet silikonisprayllä, mutta toinen ongelma eli ettei lukko aukea ei sillä tietty hävinnyt. Avainta edestakas nitkuttelemalla suostui lopulta aukeamaan (edellisellä pakkasjaksolla oli lämmitettävä veden täyttämällä pusilla). Sitten sisäkautta pelkääjän puolen ovi auki, joka aukesi "lukko" - asennossa (miten edes mahdollista, ja ettei mikään varashälytin tai käynnistyksenesto aktivoitunut?). No, tuo pelkääjän puolen ovi jäi siis lukkoon ja ovi oli auki... no apukuski piteli ovea kiinni, kunnes ovi n. 40 km jälkeen suostui menemään kiinni. Kummia takaumia 2 volkkaristani ja Audista on alkanut nousta mieleen...
Toinen havainto: heinäkuusta jatkunut ajoittainen nykiminen katosi. Ja kun asia mietin, niin eniten sitä onkin esiintynyt lämpimillä säillä (ja railakaammilla kaasutuksilla). Tulpat vaihdettu, tyhjäkäynnillä toisinaan juuri huomaa muttei ole tuolloin paha... kertoneeko tuo, kun kylmässä (-25 - - 30 C) toimikin OK eli nykimistä ei esiinny, niin mitään mahdollisesta aiheuttajasta?
Muuta? No joo, sähköikkunat eivät takuulla toimi kylmässä, eikä sähköantenni. Keskuslukitus ei toimi myöskään koskaan (paitsi tietysti manuaalisesti eli avaimella lukosta, mikä lie, niin patteri on vaihdettu muttei muuten tutkittu).
Muutten mukava ajokki jopa kylmillä keleillä.
Toinen havainto: heinäkuusta jatkunut ajoittainen nykiminen katosi. Ja kun asia mietin, niin eniten sitä onkin esiintynyt lämpimillä säillä (ja railakaammilla kaasutuksilla). Tulpat vaihdettu, tyhjäkäynnillä toisinaan juuri huomaa muttei ole tuolloin paha... kertoneeko tuo, kun kylmässä (-25 - - 30 C) toimikin OK eli nykimistä ei esiinny, niin mitään mahdollisesta aiheuttajasta?
Muuta? No joo, sähköikkunat eivät takuulla toimi kylmässä, eikä sähköantenni. Keskuslukitus ei toimi myöskään koskaan (paitsi tietysti manuaalisesti eli avaimella lukosta, mikä lie, niin patteri on vaihdettu muttei muuten tutkittu).
Muutten mukava ajokki jopa kylmillä keleillä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
ihan hyvin onhan kelit jo hiukan hellittäneet.. =) äshh nyt meni tuo paikkakunta vaihtoonSaabisti-76 kirjoitti:-->Paxte
OT:
No mites siellä ankkalinnas tarkenee näin kylmillä keleillä, kun kaikki mennä viuhtoo ihan munasillaan?
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
Kenno vuotaa vasemmasta päädystä? Kennon letkuliitoksessa O-renkaat huonosti? Kuskin puolella lattialla lainehtii? Tuulilasi irti korista vasemmasta laidasta?jpjk kirjoitti:Mulla on tuulilasin vasen puoli aina huurussa, kun lähtee ajamaa. Lisäksi jos laittaa auton parkkii pariksi tunniksi, niin taas on huurussa. Ja vain vasen puoli =) Kellää ideoita mistä vois johtua?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mulla huurtui oikealta puolelta, huurtuminen loppui kun pesin ikkunan sisältäpäinjpjk kirjoitti:Mulla on tuulilasin vasen puoli aina huurussa, kun lähtee ajamaa. Lisäksi jos laittaa auton parkkii pariksi tunniksi, niin taas on huurussa. Ja vain vasen puoli =) Kellää ideoita mistä vois johtua?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Mä tänää just katoin ku oli taas koulusta lähdettäessä huurussa (ja vain vasen puoli tuulilasista), että näyttäis olevan pieni rasvakerros siinä =) Pitääkin pestä ikkunat eka ja kattoo sit mitä sanoo.MP kirjoitti:Mulla huurtui oikealta puolelta, huurtuminen loppui kun pesin ikkunan sisältäpäin
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
nostetaanpa esille.
Oli tossa aikasemmin hieman ongelmaa että vaikka kuinka oli auto roikan perässä niin käynnistyminen oli vaivalloista ja starttijännite tipahti jopa alle 8 Voltin. Nyt on sitten uusittu maadotusjohto akulta niin että toinen haara menee runkoon lokasuojaan ja toinen haara ison mutterin alle vaihdelaatikon ja lohkon kiinnityskohtaan. Alkuperänen maajohto joka meni vaan vaihdelaatikon päähän on nyt pois käytöstä. No vaikutukset?
Reilu -20 pakkasta ja starttijännite oli 9.8 V ja lähti ns. kuin palmun alta. Eli jos on ongelmia kylmäkäynnistyksen kanssa niin ton maadotuksen parantaminen on siihen halpa ratkasu, alkuperänen ratkasu on jotenkin rimpula.
Oli tossa aikasemmin hieman ongelmaa että vaikka kuinka oli auto roikan perässä niin käynnistyminen oli vaivalloista ja starttijännite tipahti jopa alle 8 Voltin. Nyt on sitten uusittu maadotusjohto akulta niin että toinen haara menee runkoon lokasuojaan ja toinen haara ison mutterin alle vaihdelaatikon ja lohkon kiinnityskohtaan. Alkuperänen maajohto joka meni vaan vaihdelaatikon päähän on nyt pois käytöstä. No vaikutukset?
Reilu -20 pakkasta ja starttijännite oli 9.8 V ja lähti ns. kuin palmun alta. Eli jos on ongelmia kylmäkäynnistyksen kanssa niin ton maadotuksen parantaminen on siihen halpa ratkasu, alkuperänen ratkasu on jotenkin rimpula.
-keskuslukitus ei toimi
-ikkunoita ei kannata edes harkita avata
-radioantenni ei nouse, tällä hetkellä kyllä ulkona ja poikki
-tomaattii liukuu " vapaalle " eli kestää vaihto pitkään
-iskarit vähän paukkuu joskus
Ja viime vuona jäin auton ulkopuolelle ku auto käynis, kuskin oven laittaminen laittoi kaikki ovet kiinni. Ei mun oven nuppi ollut noussut tarpeeksi hyvin edes avaimella....ja ku oven laitat kiinni..."sratz" ja kaikki dörzit bozes
Ja eiku soitto isälle.....tuotko avaimen...?
-ikkunoita ei kannata edes harkita avata
-radioantenni ei nouse, tällä hetkellä kyllä ulkona ja poikki
-tomaattii liukuu " vapaalle " eli kestää vaihto pitkään
-iskarit vähän paukkuu joskus
Ja viime vuona jäin auton ulkopuolelle ku auto käynis, kuskin oven laittaminen laittoi kaikki ovet kiinni. Ei mun oven nuppi ollut noussut tarpeeksi hyvin edes avaimella....ja ku oven laitat kiinni..."sratz" ja kaikki dörzit bozes
Ja eiku soitto isälle.....tuotko avaimen...?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla vuoti samalla lailla ja viaksi paljastui HIUSHALKEAMA siinä muoviliittimessä mihinkä ne tiivisterenkaat asennetaan.jus kirjoitti:
Kenno vuotaa vasemmasta päädystä? Kennon letkuliitoksessa O-renkaat huonosti? Kuskin puolella lattialla lainehtii? Tuulilasi irti korista vasemmasta laidasta?
Teettihän töitä
Ovet olivat jäätyneet tiivisteistään kiinni.
Kaadoin kuumaa vettä pienellä kastelukannulla oven tiivisteisiin ja avasin kaikki. Pidin ovia auki, jotta tiivistepinnat jäätyivät.
Pyyhin irtoinaiset jäähileet pois. PELAA.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Lähtihän tuo... vajaan viikon seissyt, tänään -15, n. tunti piuhan päässä. jotai 7 ja risat näytti jännite käynnistyksen yhteydes. Laiskahko pyöritys, mutta muuten normaalisti käyntiin.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Seissyt ulkona yli kuukauden('90 T16), laakista käyntiin tänään -20. Ei minkäänlaista kolinaa tai venttiiliääntä, kävi todella nätisti. Piti lämmittää kone kun joutu ottaa downpipen irti katin asennusprojektiin (muutoskatsastus) ettei tarvinnu jäätyä siellä.
Täytyy kyllä sanoa että vanha kunnon saabin kone on loisto peli verrattuna uuteen 9-3 sportsedaniin, oli faijan auto lainassa ja aamulla kun lähti niin ei jeesus mitä ääntä sieltä kuului. Ihan kun ois vasaralla lyönny, tai sit joku oli yöllä laittanu tid:in pellin alle. Kyllä se siitä kun lämpes ja hyvä peli on kyllä kaikin puolin mutta tuossa asiassa on kehitys menny väärään suuntaan.
Täytyy kyllä sanoa että vanha kunnon saabin kone on loisto peli verrattuna uuteen 9-3 sportsedaniin, oli faijan auto lainassa ja aamulla kun lähti niin ei jeesus mitä ääntä sieltä kuului. Ihan kun ois vasaralla lyönny, tai sit joku oli yöllä laittanu tid:in pellin alle. Kyllä se siitä kun lämpes ja hyvä peli on kyllä kaikin puolin mutta tuossa asiassa on kehitys menny väärään suuntaan.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Do diin,
Ekan kerran teki tenät. Piti juuri viedä nappula neuvolaan, ...kele
En ollut pitänyt piuhan päässä. Nyt laitoin. Akku aika tyhjänä. Pakkasta -20 C Miten kauan pitää piuhassa pitää? Pitäs töihinki mennä.
Joo, koskaan ei ole ollut MITÄÄN ongelmia tän tonnarin kanssa... 3 vuotta ollu. Niin ja tuntuu olevan venttiilinakutusta. Ja eilen leimattu...perkele.
Ekan kerran teki tenät. Piti juuri viedä nappula neuvolaan, ...kele
En ollut pitänyt piuhan päässä. Nyt laitoin. Akku aika tyhjänä. Pakkasta -20 C Miten kauan pitää piuhassa pitää? Pitäs töihinki mennä.
Joo, koskaan ei ole ollut MITÄÄN ongelmia tän tonnarin kanssa... 3 vuotta ollu. Niin ja tuntuu olevan venttiilinakutusta. Ja eilen leimattu...perkele.
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991