crashline kirjoitti:No nyt se myrkyn lykkäs ajelin sillä pari päivää ja sain lisätä 0,5litraa glygolia ja nyt muija oli ajanut sillä työmatka ajoa 300-400 kilometriä ja soitti et öljyvalo oli vilahtanut? ihmettelin ja sanoin että aja auto heti pihaamme(hän ajoi)
Tulin tarkastamaan auton kuntoa ja totesin että Jäähdytys nestettä on KADONNUT TAAS ja tällä kertaa meni pikkasen päälle 2LITRAA...lämmitin koneen ja lisäilin nesteen myös öljyn koska se oli myös minimissään.
Mitä mieltä olette kannattaisiko yrittää purkaa kauppa vai mitä kannattaisi tehdö koska eihän tuo nyt ole normaalia että tuota jäähdytys nestettä katoilee tuossa määrin...nimittäin alkaa tullemaan kalliiksi tuon auton ylläpito meikäläiselle koska nyt jo noista edellisistä korjauksista DUKOPART vaatii minulta 500EUROA ja yksi mikä on varma niin ennen en maksa kun auto on kunnossa PRKL!!!!
Ei kai se sentään öljyvalo ollut, eiköhän sentää "CHECK RADIATOR". Mutta kyllä tuo ensimmäinen lisäys voi olla vielä normaalia, jos järjestelmää ei ole ilmattu kunnolla.
Kannattaa varmaan kuitenkin ottaa vielä yhteyttä myyjään ja kertoa asia. Jos nestettä alkaa vielä kulua, saattaa kansi olla halki tai kannentiiviste vidurallaan, silloin kannattaa kyllä harkita vakavasti kaupan purkamista.
Mutta, kuten sanoin ota yhteyttä heti myyjään...
Niin tuo autohan oli juuri Kansiremontissa TERVASHONGALLA...
Soitin Tervashongalle ja sanoivat että tuo torstaina tai perjantaina, joten vien sen loppu viikosta, Auto liikkeestä ei vastattu puhelin oli kiinni???
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........
crashline kirjoitti:
Niin tuo autohan oli juuri Kansiremontissa TERVASHONGALLA...
Soitin Tervashongalle ja sanoivat että tuo torstaina tai perjantaina, joten vien sen loppu viikosta, Auto liikkeestä ei vastattu puhelin oli kiinni???
Jo, sori.
Sotkin luulin että tuo Tervashonka ja myyjäliike ovat sama asia.
Tottakai tuon Tervashongas kuuluu tutkia auton vika. Toisaalta tuo kansiremontti ei vielä takaa että kansi olisi ehjä, näissä kun näkyy sattuvan kaikenlaista
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Joo oli pirssistä kadonnut 1000kilometrin matkalla 2litraa jäähdytysnestettä???(konehuoneen puolelta)
vein auton Tervashongalle Kansiremontti takuu katsastukseen siis.
Tervashongalla oli auto yön paineessa ja huomasivat että Anturin juuresta vuotaa tuo pirulainen, korjasivat ja sanoivat vaan että kovaa ajoa....
ja tarkkailua pienin väli ajoin kuten yleensäkin näillä vanhemmilla autoilla.
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........
crashline kirjoitti:
Tervashongalla oli auto yön paineessa ja huomasivat että Anturin juuresta vuotaa tuo pirulainen, korjasivat ja sanoivat vaan että kovaa ajoa....
Hyvä, sitten tällekkin asialle on mahdollista saada onnellinen loppu.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Omasta 9000 CS vm.-92 saabista rikkoutui puoli vuotta sitten sähköinen bensapumppu keskellä yötä ja autoa hinattiin noin 50 km lisäämättä öljyä. Automaati-vaihdelaatikko on hinauksen jälkeen toiminut moitteettomasti, eikä siihen ole öljyjä vaihdettu eikä lisätty. Hinausnopeus oli noin 60 km/h. Ehkä meillä oli hieman onnea?
helmer.gustafsson kirjoitti:Omasta 9000 CS vm.-92 saabista rikkoutui puoli vuotta sitten sähköinen bensapumppu keskellä yötä ja autoa hinattiin noin 50 km lisäämättä öljyä. Automaati-vaihdelaatikko on hinauksen jälkeen toiminut moitteettomasti, eikä siihen ole öljyjä vaihdettu eikä lisätty. Hinausnopeus oli noin 60 km/h. Ehkä meillä oli hieman onnea?
Joo ei tuohon meidänkään autoon mitään tullut vaikka hinattiin se 3km ja huiput oli tosiaan semmoset 60pintaan
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........
Kuinka todennäköistä on että vaihdelaatikko on risa? -91 vuosimallin 9000 automaattia hinattiin N:lla noin 5km matka ~60km/h nopeutta. Moottoriremppa on tulossa, mutta jos myös vaihdelaatikko menee uusiksi tulee koko sonta liian kalliiksi. Eli silloin menee paaliin ja auto vaihtoon.
Pystyykö sitä kokeilemaan eli ajamaan yhtään?
Ja että menikö takaisin P.lle ja muille pykälille?
Itte tosiaan kanssa vetelin ihan pokkana sen n.3-5kilometriä samapa tuo mutta otin riskin ja se kannatti, olen ajanut nyt tuon hinauksen jälkeen 2000kilometriä ja en huomaa eroa aikaisempaan eli on kunnossa ja toimii, varmuudella olen pari kertaa vedellyt kunnolla Kick Downia ja sekin toimii ainoo vaan että ei tuolla nopeusmittarissa paljoa tapahdu mitään kun onvapari kyseessä...
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........
crashline kirjoitti:Pystyykö sitä kokeilemaan eli ajamaan yhtään?
Ja että menikö takaisin P.lle ja muille pykälille?
Itte tosiaan kanssa vetelin ihan pokkana sen n.3-5kilometriä samapa tuo mutta otin riskin ja se kannatti, olen ajanut nyt tuon hinauksen jälkeen 2000kilometriä ja en huomaa eroa aikaisempaan eli on kunnossa ja toimii, varmuudella olen pari kertaa vedellyt kunnolla Kick Downia ja sekin toimii ainoo vaan että ei tuolla nopeusmittarissa paljoa tapahdu mitään kun onvapari kyseessä...
Juu sen verran mitä se moottorin puolesta pysyy käynnissä, eli hyvin vähän. Siirsin sitä noin 10 metrin matkan perillä myöhemmin kun apuviralla käynnistettiin. Silloin tuntui laatikko olevan ihan ehjä. Kaipa se pitää katsoa toi ainakin moottorirempan yli. Syö kyllä jos joutuu jotain isompaa kallista tekemään vielä tolle, kun se ei 1800 enempää maksanut uutenakaan
Mulla meni laturin laakeri juntturaan reilu vuosi sitten ja työkaveri hinasi sitten liki 10kmn matkan aika haipakkaa, vauhdista en tiedä mutta pelotti ainakin siellä perässä lyhyehkön köyden päässä saabia sompaillessa , ei mullekaan tullu edes mieleen noi varoitukset automaagin hinaamisesta siihen hätään eikä mitään öljyn lisäyksiä tietenkään . Mitään häiriöitä en ole huomannut laatikon toimintaan ilmestyneen, mahdollisesti talvikeli auttaa siinä ettei mikään kuumene / kärähdä niin helposti vaikkei öljyt kierräkään