Olipa sitten minun vuoro tehdä takaiskarien vaihto
Aikaa meni 7h, tosin välissä puuhattiin lasten kanssa, käytiin jätskiautolla, työkalukaupassa ja kaljakaupassa
Olisko jäänyt 5h "tehokasta puuhastelua".
Aloitin kuskinpuolelta, jossa pultti oli jumissa pelkästään vakaajassa ja iskari vaihtui taljaamalla mutta vänkäripuoilella meni rälläköinniksi.
Ja näinollen myös kasattu kuskinpuoli uudestaan purettavaksi
Samalla vaihtui vakaajan runkopuslat uretaanisiksi, näinköhän vaimoväen "kallistelut" jo loppuisi.
Mutta pari pointtia asian tiimoilta:
1. Jos et ole itse sitä kasannut edellisellä kerralla, käytä surutta rälläkkää. Homma nopeutuu puolella.
Iskarin saa pilkottua helposti pikkurälläkällä, kun irroittaa jarrusatulan pois tieltä.
Ensin iskarin varsi poikki mahdollisimman alhaalta, sitten taivuttaa iskaria taakse ja viiltää alapuslan pesän halki, taivutus eteen ja sama uudestaa => iskari on irti. Sitten vaan pultti holkkeineen poikki ja vot.
2. Jos olet nuuka (kuten minä) ja käytätä vanhat hyväkuntoiset iskarin, niin iskarin alapäähän käy sama pusla kuin vakaajaan.
3. Kasaa reilun rasvan kera.
4. Irroita vakaaja molemmista runkokiinnikkeistä, silloin asentaessa ei tarvitse "vängätä ja passailla" pultinreikiä kohdilleen.