Yks vatipää lisää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Yks vatipää lisää.
Musta on T7 koneiseen (9-5 ja uudemmat 9-3), punainen T5/vanhempi koneiset (9000, ng900 ja alkupään 9-3). Musta saattaa toimia tuon punaisen paikalla, eli lienee sinun autossasi varakasettina jolla pääset kotiin jos tuo punainen leviää.
Haistelemalla pääsee pitkälle, halvempaa yrittää haistaa, kuin viedä korjaamolle heidän arvattavaksi. (onneksi joku osaa korjaamollakin, etteivät ihan sokkona aloita osien vaihtorulettia.)
Edit: typo
Haistelemalla pääsee pitkälle, halvempaa yrittää haistaa, kuin viedä korjaamolle heidän arvattavaksi. (onneksi joku osaa korjaamollakin, etteivät ihan sokkona aloita osien vaihtorulettia.)
Edit: typo
Viimeksi muokannut Money For Nothing, Ke Joulu 02, 2009 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Yks vatipää lisää.
Mesedesile: Ite oon vajaa 60-äijä . Autoilun aloitin Nissan 2200 dieselillä vm 71
Oli kuulemma ensimmäinen , joka myytiin ei-ammattikäyttöön.
Seuraava auto oli pystykeula OG - Saab , jonka mittarilukemassa, myydessäni sen , oli 806500. Auton koneelle ei tehty mitään , matkan varrella vaihdettiin kansipahvi kahdesti.
Nykyisen ( 9000 2.3 T ) auton on hain Ruotsista . Autolla oli ajettu silloin 110 000 km . Nyt lähes 200 000 km.
Joten ei ne Saabitkaan aivan paskoja ole , vaikka joskus itsestäkin siltä tuntuu ( 2 kertaa on viety hinurilla , ekaksi turbo laukesi ja sitten petti bensapumppu) . Nykyinen on sikamakee ajettava .
Laitathan "Mesedesi " paikkakunnan nimimerkkiisi. Jos vaikka joku klubikaveri tulis vilkaisemaan ja vähän auttamaan ?
Oli kuulemma ensimmäinen , joka myytiin ei-ammattikäyttöön.
Seuraava auto oli pystykeula OG - Saab , jonka mittarilukemassa, myydessäni sen , oli 806500. Auton koneelle ei tehty mitään , matkan varrella vaihdettiin kansipahvi kahdesti.
Nykyisen ( 9000 2.3 T ) auton on hain Ruotsista . Autolla oli ajettu silloin 110 000 km . Nyt lähes 200 000 km.
Joten ei ne Saabitkaan aivan paskoja ole , vaikka joskus itsestäkin siltä tuntuu ( 2 kertaa on viety hinurilla , ekaksi turbo laukesi ja sitten petti bensapumppu) . Nykyinen on sikamakee ajettava .
Laitathan "Mesedesi " paikkakunnan nimimerkkiisi. Jos vaikka joku klubikaveri tulis vilkaisemaan ja vähän auttamaan ?
Re: Yks vatipää lisää.
Jaa että paikkakunta. No Kuopiostahan minä...muuten terve.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
Mesedesi kirjoitti:...Onneksi W211 on jo huomattavasti laadukkaammin väsätty, joten ehkä siirryn tulevaisuudessa suoraan semmoiseen...
W211 kuulostaa tämän jälkeen luontevalta ja kulttuurishokkeja aiheuttamattomalta jatkumolta jäsen Mesedesi:lle. Allekirjoittaneen 211:n takaluukusta löytyy myös yksi "varakasetti", jonka avulla pääsee kotiin.Money For Nothing kirjoitti:...Musta saattaa toimia tuon punaisen paikalla, eli lienee sinun autossasi varakasettina jolla pääset kotiin jos tuo punainen leviää...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Onnitteluni uudelle Saab-miehelle!
-T
Re: Yks vatipää lisää.
VIN: YS3CD68M7N1032174
Model: Saab 9000
Model Year: 1992
Body type: 5-door 9000 CS (5CS)
Engine: B234L 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B234 L)
Gearbox: 4-speed automatic
Plant: Trollhättan, Sweden, line A (9000)
Market: Internal use only
Serial number: 032174
Kaskas...petrosaappi.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Model: Saab 9000
Model Year: 1992
Body type: 5-door 9000 CS (5CS)
Engine: B234L 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B234 L)
Gearbox: 4-speed automatic
Plant: Trollhättan, Sweden, line A (9000)
Market: Internal use only
Serial number: 032174
Kaskas...petrosaappi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
Näinköhän haisteli, taisi vain katsella mahdollisimman läheltä, sillä tuon paketin ei pitäisi vuotaa, ja jos vuotaa, niin se pitäisi joko suoraan näkyä, tai sormilla tuntua.Mesedesi kirjoitti: Tämä asentaja haisteli sitä mustaa "kasettia" ja oli sitämieltä, että ilmesesti on ehjä.
Oma hajonnut punainen kasetti ei vuotanut, ykköspytyn kelasetin muuntajaöljyt olivat vaihtaneet väriä selkeästi tummemman suuntaan.
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
Re: Yks vatipää lisää.
No sitten oli asentajalla silmät nenässä, ja kun vielä itse sanoi että: "Eihän tuo haise palaneelle"ämpee kirjoitti: Näinköhän haisteli, taisi vain katsella mahdollisimman läheltä...
Silmälasitkin oli nenän päällä - ei nenässä.
Joten vieläkin pysyn kannassani, että äijä nuuhki sitä pakettia.
Kaikkee sitä joutuu elämässään todistelemaan...nuuhkiiko toinen kuononsa alta vai onko silmät sieraimissa.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
Ilman Saabia olisit tuotakin kokemusta köyhempi.Mesedesi kirjoitti:No sitten oli asentajalla silmät nenässä, ja kun vielä itse sanoi että: "Eihän tuo haise palaneelle"ämpee kirjoitti: Näinköhän haisteli, taisi vain katsella mahdollisimman läheltä...
Silmälasitkin oli nenän päällä - ei nenässä.
Joten vieläkin pysyn kannassani, että äijä nuuhki sitä pakettia.
Kaikkee sitä joutuu elämässään todistelemaan...nuuhkiiko toinen kuononsa alta vai onko silmät sieraimissa.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Yks vatipää lisää.
Asiaa tai asian vierestä, itsellä kärvähti toi kasetti mennä kesällä. Anto tosiaan mellevät tuoksut, hajut oli sitä ihteään, eli palaneet sähköosat.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Yks vatipää lisää.
Muuten tohon mesen viestiin voisin ottaa kantaa, hyvin sait provottua ihmisiä. Tiedä nyt sitten miten olit oikeesti tosissas. Mut, ei se mitään. Jokainen tyylillään, mut hölmöt on ne jotka vetää vihreetä nenuun.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Yks vatipää lisää.
kun mulla kasetti hajos niin oli kyllä sellanen käry että ,ja vielä ku bussilla menin hakee uutta vanha kainalossa niin kärys vielä kovasti ja mummot kahto pahasti ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Yks vatipää lisää.
Jotenkin kuvittelisin omassa mielessäni, että tuo syttynyytti ei taida olla kovin hyvää pataa veden kanssa.
Pähkäilen, että jos tuon ja kannen välistä vesi lirittää tulpan monttuun, niin taitaa tulla nenälle hommia...
Pähkäilen, että jos tuon ja kannen välistä vesi lirittää tulpan monttuun, niin taitaa tulla nenälle hommia...
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
Potilas: Lääkäri, nenäni on omituisen tukkoinen - henki ei oikein kulje.JaHu kirjoitti:Jokainen tyylillään, mut hölmöt on ne jotka vetää vihreetä nenuun.
Lääkäri: Potilaalla Saabin syttykasetti nenässä - muuten terve.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
En ota kantaa, oma kokemukseni kun on tasan tuon yhden kasetin verran.Mesedesi kirjoitti:No sitten oli asentajalla silmät nenässä, ja kun vielä itse sanoi että: "Eihän tuo haise palaneelle"ämpee kirjoitti: Näinköhän haisteli, taisi vain katsella mahdollisimman läheltä...
Kasetin muovi on läpikuultavaa valkoista muovia, joten sen sisältöä pystyy silmämääräisesti arvioimaan, ja tosiaankin omassani oli tapahtunut tummenemista ykköspytyn kelassa, haistelemiseen ei näin ollut edes tarvetta.
Lisäksi kun olin saanut uuden kasetin paikalleen, niin mittaamiseenkaan ei enää ollut tarvetta, sillä ajoneuvon toiminnassa tapahtunut lievä ero osoitti sen tarpeettomuuden.
Jos joku pääsee nenällään samaan tulokseen kuin joku toinen silmillään, ei sillä lopputuloksen kannalta taida olla juurikaan väliä.
Jatketaan Saabiemme haistelua/katselua, mutta ajetaan toki välillä.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
Re: Yks vatipää lisää.
Nyt on Trållhettanilaisella kovat paikat edessä.
Yöllä pitäis lähteä käymään Jyväskylässä...saa nähä kuinka käy...
Pitää varmaan tarkastaa juna-aikataulutkin varmuuden vuoksi.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Yöllä pitäis lähteä käymään Jyväskylässä...saa nähä kuinka käy...
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Pitää varmaan tarkastaa juna-aikataulutkin varmuuden vuoksi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.