9000 kansiremontin kuvia?
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Uskallanko muuten pyörittää konetta kampiakselin päästä ketjua ohjaten tietty, että saisin 2 ja 3 pytyn männät yläasentoon, olisi helpompi poistaa mäntien päältä guanot...??
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Tottakai sitä voi pyörittää, sen vaan kattoo ettei ketju mee mykkyrälle. Lopuks sitten 1 ja 4 ylös ja niin että hihnapyörän merkki on kohdallaan. Muista putsata lohkosta vanhat tiivisteen jämät huolellisesti pois.Lobo_Earthworm kirjoitti:Uskallanko muuten pyörittää konetta kampiakselin päästä ketjua ohjaten tietty, että saisin 2 ja 3 pytyn männät yläasentoon, olisi helpompi poistaa mäntien päältä guanot...??
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Jos harkittet jakoketjun vaihtoa, niin poikkase vanha ketju ennen tuota ja samalla pyörittelyllä vedä uusi paikoillensa, niin ei tartte tuplatyötä tehdä.Lobo_Earthworm kirjoitti:Uskallanko muuten pyörittää konetta kampiakselin päästä ketjua ohjaten tietty, että saisin 2 ja 3 pytyn männät yläasentoon, olisi helpompi poistaa mäntien päältä guanot...??
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Mut mites sit käy mun jakomerkkien kun tuossa vanhassa ketjussa on nipparit merkkeinä....aero kirjoitti:Jos harkittet jakoketjun vaihtoa, niin poikkase vanha ketju ennen tuota ja samalla pyörittelyllä vedä uusi paikoillensa, niin ei tartte tuplatyötä tehdä.Lobo_Earthworm kirjoitti:Uskallanko muuten pyörittää konetta kampiakselin päästä ketjua ohjaten tietty, että saisin 2 ja 3 pytyn männät yläasentoon, olisi helpompi poistaa mäntien päältä guanot...??

Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Sillon täsmätään ne nokkapyörien merkit vauhtipyörän merkin kanssa. Tuskin sitä ketjua mikään pakko on vaihtaa (kilsoista ja kiristimestä voi arpoa), tuli vaan mieleen että jos vaihdat niin menee näppärästi samalla.Lobo_Earthworm kirjoitti:Mut mites sit käy mun jakomerkkien kun tuossa vanhassa ketjussa on nipparit merkkeinä....aero kirjoitti:Jos harkittet jakoketjun vaihtoa, niin poikkase vanha ketju ennen tuota ja samalla pyörittelyllä vedä uusi paikoillensa, niin ei tartte tuplatyötä tehdä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Ok, minkälaisia merkkejä vauhtipyörästä voisi olettaa löytyvän??? Varmaan on joku luukku ettei tartte laatikkoo puottaa alas..aero kirjoitti:Sillon täsmätään ne nokkapyörien merkit vauhtipyörän merkin kanssa. Tuskin sitä ketjua mikään pakko on vaihtaa (kilsoista ja kiristimestä voi arpoa), tuli vaan mieleen että jos vaihdat niin menee näppärästi samalla.Lobo_Earthworm kirjoitti:Mut mites sit käy mun jakomerkkien kun tuossa vanhassa ketjussa on nipparit merkkeinä....aero kirjoitti:Jos harkittet jakoketjun vaihtoa, niin poikkase vanha ketju ennen tuota ja samalla pyörittelyllä vedä uusi paikoillensa, niin ei tartte tuplatyötä tehdä.

Tuohon on vaihdettu delta-autolla aeron vauhtipyörä, en tiedä voiko sitä laittaa väärään asentoon niin että merkit ei täsmää...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Sun pommissa merkki löytyy hihnapyörä-jakopäänkoppa alueelta, EI vauhtipyörästä.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Ok, kiitos. Eli miten mä saan ketjun vaihdettua kun vanhassa ketjussa on nippusiteet merkkeinä??Hane_81 kirjoitti:Sun pommissa merkki löytyy hihnapyörä-jakopäänkoppa alueelta, EI vauhtipyörästä.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
No ei se jaon kohdalleen saaminen vaikeeta ole. Pyörität alakerran kohilleen ja ennenkun lasket kannen paikalleen katot että nokat on suunnilleen merkeissään. Sen jälkee vaan paketti nippuun. pakopuolelle ketjupyörä ensin ja ketju kireelle. Siltä puolen. Sitten imupuolelle ratas kii ja lasket että niitten merkkien välis on se mainittu 15 lenkkiä. Kun ketjujen välillä ketju on kireellä pitäs olla merkit kohillaan. Sitten ruuvaat kiiristäjän paikalleen ja pyörität muutaman kierroksen konetta ja ketjukiristyy ja merkkien pitäs pysyä kohdallaan.Lobo_Earthworm kirjoitti:Ok, kiitos. Eli miten mä saan ketjun vaihdettua kun vanhassa ketjussa on nippusiteet merkkeinä??Hane_81 kirjoitti:Sun pommissa merkki löytyy hihnapyörä-jakopäänkoppa alueelta, EI vauhtipyörästä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Iso käsiJouniCSE kirjoitti:No ei se jaon kohdalleen saaminen vaikeeta ole. Pyörität alakerran kohilleen ja ennenkun lasket kannen paikalleen katot että nokat on suunnilleen merkeissään. Sen jälkee vaan paketti nippuun. pakopuolelle ketjupyörä ensin ja ketju kireelle. Siltä puolen. Sitten imupuolelle ratas kii ja lasket että niitten merkkien välis on se mainittu 15 lenkkiä. Kun ketjujen välillä ketju on kireellä pitäs olla merkit kohillaan. Sitten ruuvaat kiiristäjän paikalleen ja pyörität muutaman kierroksen konetta ja ketjukiristyy ja merkkien pitäs pysyä kohdallaan.Lobo_Earthworm kirjoitti:Ok, kiitos. Eli miten mä saan ketjun vaihdettua kun vanhassa ketjussa on nippusiteet merkkeinä??Hane_81 kirjoitti:Sun pommissa merkki löytyy hihnapyörä-jakopäänkoppa alueelta, EI vauhtipyörästä.

Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Semmoinen kysymys vielä että nyt kun tuota moottoria kampiakselistä pyörittäessä sattui räikkä olemaan väärässä asennossa, käänsi moottoria puolikierrosta väärään suuntaan!!! Luin jostain että näin ei saisi tehdä.... Miksi?? Särkyikö tuosta nyt sit jotain? ermele....
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Ei sen oo tarkotus pyöriä sinne suuntaan, joten sitä tulisi välttää. Ei sieltä mitään hajonnut...Semmoinen kysymys vielä että nyt kun tuota moottoria kampiakselistä pyörittäessä sattui räikkä olemaan väärässä asennossa, käänsi moottoria puolikierrosta väärään suuntaan!!! Luin jostain että näin ei saisi tehdä.... Miksi?? Särkyikö tuosta nyt sit jotain? ermele....
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Noniin, kansi olisi kuulema valmis.
Hintaa tuli 275€. Pakopuolen venttiilien istukat koneistettu, imupuolen hiottu, venttiilivarren kumit vaihdettu ja liimattu. yms.
Mites puhtaaksi tuo lohkon tiivistepinta pitäisi saada ennen uuden tiivisteen asennusta?? Ja millä pirulla tuon sit puhtaaksi nuolee?
Kiitos.
ps.Muutama kysymys. Tarvitseeko turbon ja pakosarjan välistä tiivistettä uusia? Jos tarvitsee niin mistä sen saa, ei näet ollut motonetissa..Entäs pakosarjan pinnapultit??
Minkä pituinen on tonnarin moniurahihna? En löytänyt motonetin luettelossa.. tai sit en vain osaa...
Hintaa tuli 275€. Pakopuolen venttiilien istukat koneistettu, imupuolen hiottu, venttiilivarren kumit vaihdettu ja liimattu. yms.
Mites puhtaaksi tuo lohkon tiivistepinta pitäisi saada ennen uuden tiivisteen asennusta?? Ja millä pirulla tuon sit puhtaaksi nuolee?
Kiitos.
ps.Muutama kysymys. Tarvitseeko turbon ja pakosarjan välistä tiivistettä uusia? Jos tarvitsee niin mistä sen saa, ei näet ollut motonetissa..Entäs pakosarjan pinnapultit??
Minkä pituinen on tonnarin moniurahihna? En löytänyt motonetin luettelossa.. tai sit en vain osaa...

Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Mitä puhtaampi sitä parempi, sellasella hiomapaperilla ettei kovin abraviisit irtoile ja mieluusti suojaat ne sylinterit/männät niin että sinne ei varise tavaraa.Lobo_Earthworm kirjoitti:Noniin, kansi olisi kuulema valmis.
Hintaa tuli 275€. Pakopuolen venttiilien istukat koneistettu, imupuolen hiottu, venttiilivarren kumit vaihdettu ja liimattu. yms.
Mites puhtaaksi tuo lohkon tiivistepinta pitäisi saada ennen uuden tiivisteen asennusta?? Ja millä pirulla tuon sit puhtaaksi nuolee?
Kiitos.
ps.Muutama kysymys. Tarvitseeko turbon ja pakosarjan välistä tiivistettä uusia? Jos tarvitsee niin mistä sen saa, ei näet ollut motonetissa..Entäs pakosarjan pinnapultit??
Minkä pituinen on tonnarin moniurahihna? En löytänyt motonetin luettelossa.. tai sit en vain osaa...
Ei tarvi jos et ole sitä puhallinta avannut, ite ainakin olen turbo huollosta hakenut sopivan pellin läpyrän siihen.
Löytyy se sieltä, 2 vaihtoehtoa joko ilmastoinnilla tai ei. esim. Moniurahihna 6x2550mm * 9000-2.3 90->98 VL/VP/OT/ILM [1990-1998]
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: 9000 kansiremontin kuvia?
Sylinterinseinämien ja mäntien välisen raon voi suojata vaikkapa vaseliinilla tasopinnan puhdistuksen ajaksi. Lopuksi likaiset rasvat pois rospuuttoimurilla*, samoin roskat vesitiloista jos ovat lasketut suurinpiirtein jäähdytysnesteestä kuiviksi.
(*= paremmasta käytöstä poistettu tavallinen imuri)
(*= paremmasta käytöstä poistettu tavallinen imuri)