9000 kansiremontin kuvia?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Uskallanko muuten pyörittää konetta kampiakselin päästä ketjua ohjaten tietty, että saisin 2 ja 3 pytyn männät yläasentoon, olisi helpompi poistaa mäntien päältä guanot...??
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Uskallanko muuten pyörittää konetta kampiakselin päästä ketjua ohjaten tietty, että saisin 2 ja 3 pytyn männät yläasentoon, olisi helpompi poistaa mäntien päältä guanot...??
Tottakai sitä voi pyörittää, sen vaan kattoo ettei ketju mee mykkyrälle. Lopuks sitten 1 ja 4 ylös ja niin että hihnapyörän merkki on kohdallaan. Muista putsata lohkosta vanhat tiivisteen jämät huolellisesti pois.
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja aero »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Uskallanko muuten pyörittää konetta kampiakselin päästä ketjua ohjaten tietty, että saisin 2 ja 3 pytyn männät yläasentoon, olisi helpompi poistaa mäntien päältä guanot...??
Jos harkittet jakoketjun vaihtoa, niin poikkase vanha ketju ennen tuota ja samalla pyörittelyllä vedä uusi paikoillensa, niin ei tartte tuplatyötä tehdä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

aero kirjoitti:
Lobo_Earthworm kirjoitti:Uskallanko muuten pyörittää konetta kampiakselin päästä ketjua ohjaten tietty, että saisin 2 ja 3 pytyn männät yläasentoon, olisi helpompi poistaa mäntien päältä guanot...??
Jos harkittet jakoketjun vaihtoa, niin poikkase vanha ketju ennen tuota ja samalla pyörittelyllä vedä uusi paikoillensa, niin ei tartte tuplatyötä tehdä.
Mut mites sit käy mun jakomerkkien kun tuossa vanhassa ketjussa on nipparit merkkeinä.... :oops:
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja aero »

Lobo_Earthworm kirjoitti:
aero kirjoitti:Jos harkittet jakoketjun vaihtoa, niin poikkase vanha ketju ennen tuota ja samalla pyörittelyllä vedä uusi paikoillensa, niin ei tartte tuplatyötä tehdä.
Mut mites sit käy mun jakomerkkien kun tuossa vanhassa ketjussa on nipparit merkkeinä.... :oops:
Sillon täsmätään ne nokkapyörien merkit vauhtipyörän merkin kanssa. Tuskin sitä ketjua mikään pakko on vaihtaa (kilsoista ja kiristimestä voi arpoa), tuli vaan mieleen että jos vaihdat niin menee näppärästi samalla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

aero kirjoitti:
Lobo_Earthworm kirjoitti:
aero kirjoitti:Jos harkittet jakoketjun vaihtoa, niin poikkase vanha ketju ennen tuota ja samalla pyörittelyllä vedä uusi paikoillensa, niin ei tartte tuplatyötä tehdä.
Mut mites sit käy mun jakomerkkien kun tuossa vanhassa ketjussa on nipparit merkkeinä.... :oops:
Sillon täsmätään ne nokkapyörien merkit vauhtipyörän merkin kanssa. Tuskin sitä ketjua mikään pakko on vaihtaa (kilsoista ja kiristimestä voi arpoa), tuli vaan mieleen että jos vaihdat niin menee näppärästi samalla.
Ok, minkälaisia merkkejä vauhtipyörästä voisi olettaa löytyvän??? Varmaan on joku luukku ettei tartte laatikkoo puottaa alas..:P
Tuohon on vaihdettu delta-autolla aeron vauhtipyörä, en tiedä voiko sitä laittaa väärään asentoon niin että merkit ei täsmää...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Sun pommissa merkki löytyy hihnapyörä-jakopäänkoppa alueelta, EI vauhtipyörästä.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Hane_81 kirjoitti:Sun pommissa merkki löytyy hihnapyörä-jakopäänkoppa alueelta, EI vauhtipyörästä.
Ok, kiitos. Eli miten mä saan ketjun vaihdettua kun vanhassa ketjussa on nippusiteet merkkeinä??
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Lobo_Earthworm kirjoitti:
Hane_81 kirjoitti:Sun pommissa merkki löytyy hihnapyörä-jakopäänkoppa alueelta, EI vauhtipyörästä.
Ok, kiitos. Eli miten mä saan ketjun vaihdettua kun vanhassa ketjussa on nippusiteet merkkeinä??
No ei se jaon kohdalleen saaminen vaikeeta ole. Pyörität alakerran kohilleen ja ennenkun lasket kannen paikalleen katot että nokat on suunnilleen merkeissään. Sen jälkee vaan paketti nippuun. pakopuolelle ketjupyörä ensin ja ketju kireelle. Siltä puolen. Sitten imupuolelle ratas kii ja lasket että niitten merkkien välis on se mainittu 15 lenkkiä. Kun ketjujen välillä ketju on kireellä pitäs olla merkit kohillaan. Sitten ruuvaat kiiristäjän paikalleen ja pyörität muutaman kierroksen konetta ja ketjukiristyy ja merkkien pitäs pysyä kohdallaan.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

JouniCSE kirjoitti:
Lobo_Earthworm kirjoitti:
Hane_81 kirjoitti:Sun pommissa merkki löytyy hihnapyörä-jakopäänkoppa alueelta, EI vauhtipyörästä.
Ok, kiitos. Eli miten mä saan ketjun vaihdettua kun vanhassa ketjussa on nippusiteet merkkeinä??
No ei se jaon kohdalleen saaminen vaikeeta ole. Pyörität alakerran kohilleen ja ennenkun lasket kannen paikalleen katot että nokat on suunnilleen merkeissään. Sen jälkee vaan paketti nippuun. pakopuolelle ketjupyörä ensin ja ketju kireelle. Siltä puolen. Sitten imupuolelle ratas kii ja lasket että niitten merkkien välis on se mainittu 15 lenkkiä. Kun ketjujen välillä ketju on kireellä pitäs olla merkit kohillaan. Sitten ruuvaat kiiristäjän paikalleen ja pyörität muutaman kierroksen konetta ja ketjukiristyy ja merkkien pitäs pysyä kohdallaan.
Iso käsi :)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Semmoinen kysymys vielä että nyt kun tuota moottoria kampiakselistä pyörittäessä sattui räikkä olemaan väärässä asennossa, käänsi moottoria puolikierrosta väärään suuntaan!!! Luin jostain että näin ei saisi tehdä.... Miksi?? Särkyikö tuosta nyt sit jotain? ermele....
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Semmoinen kysymys vielä että nyt kun tuota moottoria kampiakselistä pyörittäessä sattui räikkä olemaan väärässä asennossa, käänsi moottoria puolikierrosta väärään suuntaan!!! Luin jostain että näin ei saisi tehdä.... Miksi?? Särkyikö tuosta nyt sit jotain? ermele....
Ei sen oo tarkotus pyöriä sinne suuntaan, joten sitä tulisi välttää. Ei sieltä mitään hajonnut...
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Noniin, kansi olisi kuulema valmis.
Hintaa tuli 275€. Pakopuolen venttiilien istukat koneistettu, imupuolen hiottu, venttiilivarren kumit vaihdettu ja liimattu. yms.

Mites puhtaaksi tuo lohkon tiivistepinta pitäisi saada ennen uuden tiivisteen asennusta?? Ja millä pirulla tuon sit puhtaaksi nuolee?


Kiitos.
ps.Muutama kysymys. Tarvitseeko turbon ja pakosarjan välistä tiivistettä uusia? Jos tarvitsee niin mistä sen saa, ei näet ollut motonetissa..Entäs pakosarjan pinnapultit??

Minkä pituinen on tonnarin moniurahihna? En löytänyt motonetin luettelossa.. tai sit en vain osaa... :oops:
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Noniin, kansi olisi kuulema valmis.
Hintaa tuli 275€. Pakopuolen venttiilien istukat koneistettu, imupuolen hiottu, venttiilivarren kumit vaihdettu ja liimattu. yms.

Mites puhtaaksi tuo lohkon tiivistepinta pitäisi saada ennen uuden tiivisteen asennusta?? Ja millä pirulla tuon sit puhtaaksi nuolee?


Kiitos.
ps.Muutama kysymys. Tarvitseeko turbon ja pakosarjan välistä tiivistettä uusia? Jos tarvitsee niin mistä sen saa, ei näet ollut motonetissa..Entäs pakosarjan pinnapultit??

Minkä pituinen on tonnarin moniurahihna? En löytänyt motonetin luettelossa.. tai sit en vain osaa... :oops:
Mitä puhtaampi sitä parempi, sellasella hiomapaperilla ettei kovin abraviisit irtoile ja mieluusti suojaat ne sylinterit/männät niin että sinne ei varise tavaraa.

Ei tarvi jos et ole sitä puhallinta avannut, ite ainakin olen turbo huollosta hakenut sopivan pellin läpyrän siihen.

Löytyy se sieltä, 2 vaihtoehtoa joko ilmastoinnilla tai ei. esim. Moniurahihna 6x2550mm * 9000-2.3 90->98 VL/VP/OT/ILM [1990-1998]

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 9000 kansiremontin kuvia?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Sylinterinseinämien ja mäntien välisen raon voi suojata vaikkapa vaseliinilla tasopinnan puhdistuksen ajaksi. Lopuksi likaiset rasvat pois rospuuttoimurilla*, samoin roskat vesitiloista jos ovat lasketut suurinpiirtein jäähdytysnesteestä kuiviksi.

(*= paremmasta käytöstä poistettu tavallinen imuri)
Vastaa Viestiin