
2.3 T:n kulutuksista.
Ei ole autoilun tarkoitus kytätä kulutusmittaria jatkuvasti. Mikä ilo on ajaa automaatilla ja isolla koneella jos pitää ajatella kulutuksia koko ajan? Itse pidän ajotietokoneen lämpötila-asennossa, joka näyttää "Err", niin vituttaa lähinnä vaan tankatessa. Varmasti joka auto vie vähemmän kun ajaa hissutellen. "Normaaliajossa" tuo tomaattitonnari vie 2-3 litraa enemmen satasella kuin tuo toinen signaturessa näkyvä auto ja se kyllä riipii. Ehkä se johtuu sitten niistä jalopuista 

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tonnari tykkää vauhdista, sehän jo tiedetään, muttei tiukoista vastaheitoista vakioalustalla, rupeaa heijaamaan herkästi.. mulla taas näyttää tuo lämpötilamittari aina 5 astetta kylmempää kuin todellisuudessa, ennustelee ehkä pakkasen kiristymistä 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Samahan se on kuinka kukin ajaa, eihän niitä vinkkejä ollut miksikään käskyiksi tarkoitettu. :-D
Kyllä kenkiminen on kivaa, vaan näkyy se sitten tilin saldossakin niinä kuukausina, kun on ollut raskaampi jalka. :-)
Kyllä kenkiminen on kivaa, vaan näkyy se sitten tilin saldossakin niinä kuukausina, kun on ollut raskaampi jalka. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
On sulla varmaankin jotain vikaa siinä Tonnarissa.ng900aero kirjoitti:Otin neuvoa Peinun vinkistä ja pistin tieturin näyttöön lämpötilan näkyviin, eipä ressaa enää tuo kulutusVieköön mitä vie, täytyy kuitenkin keväämmällä tutkia lambdat ym. härvelit.


No sepäs sattui mäkin nollasin tuon keimolasta lähtiessä, rauhallista ajoa (mm. Luca painoi 99:llä ohi
) Nurmijärvelle, ja siitä kohti Tuusulaa, nopeus motarilla 100-110km, pikkutiellä 80km/h, ajotyyli maltillinen, 5km ennen himaa lukema 10.9, jolloin tympäännyin touhuun ja lätkäsin lämpötilanäytön päälle.
Kyllä mulla tuo hetkellinen näyttää nollaa alamäessä, ja jos alamäessä painaa kaasua niin on jotain 3-4l näkyvissä.
Pitäis kait käyttää testerissä, litran-puolitoista vie liikaa.

Kyllä mulla tuo hetkellinen näyttää nollaa alamäessä, ja jos alamäessä painaa kaasua niin on jotain 3-4l näkyvissä.
Pitäis kait käyttää testerissä, litran-puolitoista vie liikaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kattelin kotiin mennessä, että n.450km ajettu tripin mukaan tankkauksen jälkeen ja tieturi näytti vielä 250km jäljellä olevaa matkaa, joten nippa nappa alle kympin keskikulutuksella mennään. Jos sun tankillisella ei pääse ku sen 450km ja sulla on samat kylmäkäynnistykset kun mullakin niin ei se ihan terve ole.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tuolla mainitaan 17 mm ja 19 mm:ng900aero kirjoitti:Muistaakos kukaan minkäkokoisilla avaimilla suodatin lähtee irti
http://www.saab9000.com/procedures/fuel/fuelfilter.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00