Koeajoin tonnarin
Ei paha, jos tomaattivapareista tykkää, eikä ole pahemmin mätä. Oma näkemykseni on, että tonnari menee "hukkaan" ilman varusteita. Luksusautossa pitää olla luksusvarusteet. Tosin varustellussa autossa pitää olla valmis tekemään sähköhommia. Mutta ilman ilmastointia ei ainakaan meikäläinen enää kesää pärjää.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Tässä taas olisi kaikki herkut. Siis turbokin. Vähän ajettu ja mielestäni edullinen. Mitä vikaa minä en tässä huomaa? Siis muuta, kuin että tämä on toisella puolella maata...
Kuka pääkaupunkiseudulta haluaa ostaa minulta yhden Saabin, niin pääsen hieromaan kauppoja tästä?
Kuka pääkaupunkiseudulta haluaa ostaa minulta yhden Saabin, niin pääsen hieromaan kauppoja tästä?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Joku tossa mättää.. Eihän saamari noin vähän ajettua tonnaria tollasilla varusteilla voi saada noin halvalla? Ja aika harvoin ne ois noin ruosteessa...jariha kirjoitti:Tässä taas olisi kaikki herkut. Siis turbokin. Vähän ajettu ja mielestäni edullinen. Mitä vikaa minä en tässä huomaa? Siis muuta, kuin että tämä on toisella puolella maata...
Laitanpa minäkin lusikan soppaan...
Tuli nimittäin juuri hankittua tuo allekirjoituksen tonnari. Aiemminkin olen sellaisia omistanut (-86 9000 t -89-95, -95 CDE 2,3 t A -98-01). Kun nyt taas pääsi tonnarilla ajelemaan niin on kyllä hymy herkässä. Autoistani tämä on kyllä ehdottomasti mukavin ajettava. Sopivan pehmeä ja vaivaton. Tuo perinteinen automaattikin erottuu edukseen nykyajan tiptronic-ihmeistä joissa kone kiertää kiihdytyksessä koko ajan 5000 rpm. Tonnarissa se tuo voiman tunnetta kun kierrokset pysyvät matalalla, mutta silti kulkee hyvin. Väittäisin myös että -04 9-5 Saabini kitisee enemmän kuin tämä jämäkkä tonnari. Kilometrejä tässä on mitarissa 218 tkm. Siitä ei varmaa tietoa onko kaikki taulussa.
Joka tapauksessa olen hyvin tyytyväinen autoon.
Tuli nimittäin juuri hankittua tuo allekirjoituksen tonnari. Aiemminkin olen sellaisia omistanut (-86 9000 t -89-95, -95 CDE 2,3 t A -98-01). Kun nyt taas pääsi tonnarilla ajelemaan niin on kyllä hymy herkässä. Autoistani tämä on kyllä ehdottomasti mukavin ajettava. Sopivan pehmeä ja vaivaton. Tuo perinteinen automaattikin erottuu edukseen nykyajan tiptronic-ihmeistä joissa kone kiertää kiihdytyksessä koko ajan 5000 rpm. Tonnarissa se tuo voiman tunnetta kun kierrokset pysyvät matalalla, mutta silti kulkee hyvin. Väittäisin myös että -04 9-5 Saabini kitisee enemmän kuin tämä jämäkkä tonnari. Kilometrejä tässä on mitarissa 218 tkm. Siitä ei varmaa tietoa onko kaikki taulussa.
Joka tapauksessa olen hyvin tyytyväinen autoon.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Tämä malli ja väri se vaan kiehtoo minua. Ja olen tullut siihen tulokseen, ettei mun auton turbo tarvii olla. Eikä automaattikaan. Eikä oo enää pahan hintainen, vaikka kunnosta ei voi sanoa mitään. Voisin silti vaihtaa jomman kumman omistani tuohon, mutta onneksi on noin kaukana...
-
- "Hölösuu"
...no eihän Lappeenrannasta ole tänne kajjaaniin kummonenkaan tovi. Ei ku reissulle vaan... näyttää hyvälle kuvissa auto, mutta niihän ne aina. Hieno hopiaväri, itte olen jotenkin karsastanut aina tuota vanhempaa viistoperää... joku siinä vaan mättää
. Onhan tuo kakslitrasen koneella aika pomminvarma peli... eikös tuossa liene kuitenkin jo 16-tappinen pata?

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Jos Jari olet tonnaria ostamassa, niin katso ruostetilanne todella tarkasti noista vanhemmista versioista! Jos mahdollinen autonhaku sattuu kulkemaan tästä joensuun ohitte niin poikkeahan kylässä.
Edit: Tai sitten osta tankki täyteen kulkineeseesi, aja tänne ja ota minut kyytiin niin lähdetään porukassa tutkimaan tuota ostokkia.
Edit: Tai sitten osta tankki täyteen kulkineeseesi, aja tänne ja ota minut kyytiin niin lähdetään porukassa tutkimaan tuota ostokkia.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
No, tuskin minä kiireiltäni tuota ehdin ostamaan. Taitaa olla hinta sen verran kohdallaan, että menee pian. Tuo olikin lähinnä vain hyvä esimerkki, että tonnareitakin voisi saada mun (auto)budjetilla...
Jeps.. mut jos oot tonnarin tieltä tupliksesta luopumassa niin ilmoittelehan mulle ekana..jariha kirjoitti:No, tuskin minä kiireiltäni tuota ehdin ostamaan. Taitaa olla hinta sen verran kohdallaan, että menee pian. Tuo olikin lähinnä vain hyvä esimerkki, että tonnareitakin voisi saada mun (auto)budjetilla...

Ja eihän se kerkeämisestä aina ole kiinni, hyppäät autoon ja ajallat tänne.. jatketaan aamulla matkaa lappeenrantaa kohti..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hirsch"
jariha kirjoitti:No, tuskin minä kiireiltäni tuota ehdin ostamaan. Taitaa olla hinta sen verran kohdallaan, että menee pian. Tuo olikin lähinnä vain hyvä esimerkki, että tonnareitakin voisi saada mun (auto)budjetilla...
Tuo tonnari on ollu tolla "artolla" jo jonkun aikaa myynnissä....et eiku tänne vaa Saappoa hakemaan

Voin vaikka tarjota kahvit,jos sattuu sopivasti vapaata

Ei se mitn!
Kirjoitan omasta turbo kokemuksista vaikka en tonnarilla ajakan. Tuo vaparin ja ahdetun ero on niin suuri että paperiarvojen tehot ja vääntöarvot ei millään pysty asiaa selittämään.
Omassa pelissäni on ilmeisesti Mitsun ahdin (900 1990 T16) ja turboviive on pieni mutta kyllähän se olemassa on. Tosin ennenkuin turbo sanoo päivää, kone kyllä jaksaa mukisematta vetää eikä se ole tuntunu ongelmalta että väännöt ikäänkuin kaksinkertaistuu kun turbo tulee mukaan peliin.
Olisi mielenkiintosta kyllä ajaa T8 versio ja sitten näitä ruiskupelejä niin tietäis paremmin. Mutta kaikki aikaisemmat autot olleet vapareita.
Muistan kun ostin tämän saabini tässä kuukausi sitten ja löin motarilla 5vaihteella lämän tiskiin. Kiihtyvyys tuntu uskomattomalta vaikka ei nuo edellisetkään autot kovin mopoja ole olleet.
Omassa pelissäni on ilmeisesti Mitsun ahdin (900 1990 T16) ja turboviive on pieni mutta kyllähän se olemassa on. Tosin ennenkuin turbo sanoo päivää, kone kyllä jaksaa mukisematta vetää eikä se ole tuntunu ongelmalta että väännöt ikäänkuin kaksinkertaistuu kun turbo tulee mukaan peliin.
Olisi mielenkiintosta kyllä ajaa T8 versio ja sitten näitä ruiskupelejä niin tietäis paremmin. Mutta kaikki aikaisemmat autot olleet vapareita.
Muistan kun ostin tämän saabini tässä kuukausi sitten ja löin motarilla 5vaihteella lämän tiskiin. Kiihtyvyys tuntu uskomattomalta vaikka ei nuo edellisetkään autot kovin mopoja ole olleet.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Niin, minulla oli syksyllä 1500 euroa varattuna turbo-tonnarin ostoon ja ei sillä rahalla silloin löytynyt. Päädyin 150 euron ruiskusatkuun. Ja jos haluaa turbosta maksaa, niin haluaa silloin myös ne muutkin varusteet, kuten tomaattilaatikon, automaatti-ilmastoinnin ja kaikki muutkin sähköhörpäkkeet.
Nyt nettiauton tarjonta on jopa vähäisempää kuin syksyllä (siis noiden turbojen osalta). Sen sijaan alle tonnin perustonnareita on tarjolla ihan mukavasti.
Nyt nettiauton tarjonta on jopa vähäisempää kuin syksyllä (siis noiden turbojen osalta). Sen sijaan alle tonnin perustonnareita on tarjolla ihan mukavasti.