Tuo mittarin ruuvailu pitäisi olla tehty mahdottomaksi jollain konstia.
Satelliittikanavilta tulee katseltua saksalaisten kanavien auto-ohjelmia ja siellä oli kerran piilokameratyylinen juttu, jossa muutama autoekspertti testaili myynnissä olevia autoja ja vertasi omilla laitteillaan niitä ilmoitettuihin kilometreihin.
BMW:ssä oli sellainen jutska, että vaikka mittaria oli ruuvattu, niin siihen avaimeen jäi tieto todellisista kilometreistä. Erillisellä lukulaitteella katsoivat sitten sieltä todelliset kilsat. Muista autoista en muista miten niiden laita oli.
Sitten siinä puhuttiin siitä, että autotehtaat tallentavat tai haluavat tallentaa todelliset kilsat jonnekin auton muistiin siksi, että jos jostain heidän autostaan lähtevät vaikka pyörät irti 100.000 kilometrin jälkeen ja asiakas vaatii miljardikorvauksia + automerkin menetetty maine + takaisinkutsut jne., niin autotehtaalla pystytään myöhemmin selvittämään oliko kilsoja todellakin mainitut 100.000 vai paljon paljon enemmän. Eli ymmärsin niin, että tehtaiden intressissä on myös todellisten kilometrien säilyttäminen jossakin "piilossa" myöhempää tarkastelua varten.
Itse mietin sitä, että jos uusissa autoissa kilometrit tallennetaan moneen paikkaan, niin tieto jostain tallennuskohteesta voi olla huippusalaista jottei mikään muu instanssi kuin autotehdas pysty sitä ko. sirusta lukemaan.
Noh, yhteenvetona tuo mittarinruuvailu on perseestä. Sanktiot pitäisivät olla tuntuvat, vähän niin kuin löpöllä ajo diesel-koneella.
Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i