Yks vatipää lisää.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Mesedesi kirjoitti:Nyt on Trållhettanilaisella kovat paikat edessä.

Yöllä pitäis lähteä käymään Jyväskylässä...saa nähä kuinka käy... :o
Pitää varmaan tarkastaa juna-aikataulutkin varmuuden vuoksi. :D
Heh, luuletko junaa varmemmaksi kulkineeksi kuin Saab?
Kyllä junia rikkoontuu päivittäin useammin kuin Saabeja.
Jos epäilet Saabisi toimintaa niin ota selvää bussi-aikataulusta ja kulje Scanialla :)
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

tämän triidin voisi laittaa tuonne "vitsin tynkää" palstalle. aika hupaista luettavaa :)
Joku kipotin.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mesedesi kirjoitti:Nyt on Trållhettanilaisella kovat paikat edessä.

Yöllä pitäis lähteä käymään Jyväskylässä...saa nähä kuinka käy... :o
Pitää varmaan tarkastaa juna-aikataulutkin varmuuden vuoksi. :D

VARO ! Voit tykästyä sihhen tuolla reissulla :lol: :lol: :lol:

Mä ajattelin viikonloppuna ajella tonnarillani 900 kilsaa ja luottavaisin mielin taas kerran ;-) nojoo...on tota parsittu niin monella tonnilla että hirvittää. Kun ei kerran mene kaupaksi edes parilla tonnilla niin ajan sitten itse kevääseen jonka jälkeen laitan tuon varmaan paaliin.
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Kaide kirjoitti: Kun ei kerran mene kaupaksi edes parilla tonnilla niin ajan sitten itse kevääseen jonka jälkeen laitan tuon varmaan paaliin.
Ihanko tosissas oot koittanu myydä tota parilla tonnilla? 8O
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jonenii kirjoitti: Heh, luuletko junaa varmemmaksi kulkineeksi kuin Saab?
No uskon minä joulupukkiinkin. :D
Jonenii kirjoitti: Kyllä junia rikkoontuu päivittäin useammin kuin Saabeja.
Junia lienee enemmän.
Jonenii kirjoitti: Jos epäilet Saabisi toimintaa niin ota selvää bussi-aikataulusta ja kulje Scanialla :)
Kyllä jos linja-autossa sais valita, niin eiköhän se Mercedes olisi silloinkin...

No joo. Lenkki tuli tehtyä.
Kyllä vaan tuonkin matkan aikana tuli ikävä Stuttgartilaista. Ei oikein osannut löytää asentoaan tuossa kirkonpenkissä, vaikka kuinka pitkältään käsin koetti sompailla.

Ohjaus on selvästikin tarkempi kuin mersussa. Se, että kuka tykkää mistäkin on niitä makuasioita. Ainankin itsestäni tuntui aika työläälle, kun tuo pyrkyriraketti sytkyili laidalta toiselle.

Ratti on ehkä millin pari paksumpi kun MB:ssä, heti tuntui käsissä että mitähän norsunkinttua tässä oikein hiplaa.

Melutaso on asiallinen, siitä ei käy moittiminen.

Ja entäs nuo valot - voi tsiisus kraisler. Eihän tuota tehdessä ole ajateltu ollenkaan, että joku höppänä saattais tuommosella vesikelkalla lähteä pimeäänkin ajamaan. Ihan hajuaistin varassa sai kulkea koko matkan.

Toivottavasti ei tarvitse tuolla törökillä lähteä öiseen lumimyrskyyn ajamaan. Varmasti olen ensimmäisessä mutkassa pitkin penkkoja, ellei edessä ole opaskoiraa suuntaa näyttämässä.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja jara »

Eiköhän ole parempi, että siirryt takaisin mersuun, et tarvii itkeä ja käyttää arvokasta aikaa turhaan täällä saab-foorumilla....:wink:
Laita tonnari myyntiin niin pääset siitä riesasta!

Itse olen vissiin mielenvikainen kun olen jo 22 vuotta ajanut saapeilla, välillä kokeillut germaaneja ( audi, bemu, mersu, opel ) ja jaappanilaisia, mutta aina saapiin palannut takaisin... 8O

Mutta auto pitää hankkia omien mieltymysten mukaan ja kaikille Saab ei sovi :wink:

Kyllä mersu tunnetusti on laadukas tuote, mutta ei nappaa itselle ainakaan. Kun olen kööhä...
Tosin sitähän ei koskaan korjata vaan huolletaan ja siinä ei ole vikoja vaan ominaisuuksia...
Viimeksi muokannut jara, Pe Joulu 04, 2009 19:40. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Onko muka mersussa paremmat penkit? Jollei kaikki mersusi sitten ole sportline penkeillä, niin aika surkeat sohvat niissä on.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mesedesi kirjoitti:No joo. Lenkki tuli tehtyä.
Kyllä vaan tuonkin matkan aikana tuli ikävä Stuttgartilaista. Ei oikein osannut löytää asentoaan tuossa kirkonpenkissä, vaikka kuinka pitkältään käsin koetti sompailla.
Ajoasento säädetään sopivaksi ennen matkaan lähtöä. Jos alkaa puuduttaa, pidetään tauko. Onittelut myös siitä, että sinulla on keskimäärin hyvin erikoinen ajoasento, sillä Saabin penkit ovat saaneet kautta maailman rantain tunnustusta yleisesti ottaen (=so. enemmistölle) erinomaisesta istuinergonomiasta.
Mesedesi kirjoitti: Ohjaus on selvästikin tarkempi kuin mersussa. Se, että kuka tykkää mistäkin on niitä makuasioita. Ainankin itsestäni tuntui aika työläälle, kun tuo pyrkyriraketti sytkyili laidalta toiselle.
Mikäli haluaa pitää auton suunnan muuttumattomana, ei kannata sompailla sitä rattia edes takaisin, jolloin toimivalla ohjauksella varustettu auto tekee liikkeitä ratin viitoittamalla tiellä. Eri asia jos on jokin simpukkavaihdeohjaus, jossa on puolisen kierrosta väljää jo tehtaalta lähtiessä. Mikäli Saab 9000 vaeltaa rattia kääntämättä, suosittelen vaihtamaan etutukivarren puslat ja tarkistamaan muutenkin alustan kunnon sekä renkaiden ilmanpaineen.
Mesedesi kirjoitti: Ratti on ehkä millin pari paksumpi kun MB:ssä, heti tuntui käsissä että mitähän norsunkinttua tässä oikein hiplaa.
Minkälainen ratti tuossa on? Semmonen "pappamalli" vaiko kolmipuolainen "turbo" tekstein varustettu? Jälkimmäisessä on ohuempi kehä ja muutenkin huomattavan paljon fiksumman näköinen ruori. Etkö huomannut autoa ostaessasi ratin olevan käteesi sopimaton?
Mesedesi kirjoitti: Melutaso on asiallinen, siitä ei käy moittiminen.
Meinaat, että melua riittää kabiiniinkin asti riittävästi, ainakin huomattavasti enemmän mitä Mersussa? Saab kun yleensä mielletään ja autolehdistössäkin julistetaan ainakin huomattavasti Mercedestä yms. saksalaisia kilpailijoitaan meluisammaksi autoksi. Ehkä kuuloaistisikin on huomattavan erilainen mitä valtaväestöllä?
Mesedesi kirjoitti: Ja entäs nuo valot - voi tsiisus kraisler. Eihän tuota tehdessä ole ajateltu ollenkaan, että joku höppänä saattais tuommosella vesikelkalla lähteä pimeäänkin ajamaan. Ihan hajuaistin varassa sai kulkea koko matkan.
Jos valoteho on Mercedeksiisi ja Mazdaasi verrattuna huono, vaihda Saabiisi ehjät umpiot ja polttimot. Oletko tutkinut puuttuuko tuosta valoautomatiikka ja ajoit koko matkan pelkät parkit päällä?
Mesedesi kirjoitti: Toivottavasti ei tarvitse tuolla törökillä lähteä öiseen lumimyrskyyn ajamaan. Varmasti olen ensimmäisessä mutkassa pitkin penkkoja, ellei edessä ole opaskoiraa suuntaa näyttämässä.
Toivottavasti näin, ennen kuin kuin olet saanut Saabisi selvästi rikkinäisen alustan ja valot korjattua. Miksi muuten lähdit rikkinäisellä Saabilla matkaan, etkä aiemmin toimiviksi mainostamillasi Mersuilla, Mazdalla tai Ameriikan ihmeellä? Ihanko kokeilumielellä?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no nyt pomppas... :lol:

mersun penkit :lol: (ne penkit joiden jouset on vielä ehjiä ovat pomppulinnoja.. loput 80% ihan kauheita)

mersun valot :lol: (kyllä ne ihan uutena on kohtuulliset. ainakin 100w polttimoilla, paitti että sillon sulaa sulakepesä.)

mersun ohjaus :lol: (tarkkuus ei tosiaan ole se vahva puoli. onhan se todella kevyt kääntää, mutta kyllä sitä sitten saakin ruuvata.. klappia yleensä vain noin 20 astetta, joka oman mersukorjaamoni mukaan on normaali välys.)

muutaman mersun jälkeen ehkä ne ainoat todella huonot asiat siinä stutgarttin ihmeraudassa, joka tosiaan muutoin oli ihan hyvä... siis jos tykkää että ehtii myöhemminkin.

ei pidä ymmärtää väärin. en minä mersuja hauku. Varmaan semmosen joutuu vielä joskus ostamaan, kun nämä saabit näyttää maailmasta loppuvan, mutta nyt mentiin sellaisiin asioihin joista en vaan voi olla sanomatta..

jos sitten vielä loppuun pitää kehut laittaa, niin vanha mersu on köyhän auto. mitkään osat ei maksa juuri mitän, ja vanha patalaiska mersun diiseli ei tosiaan hajoa millään. Uudemmat tosin tässä kaveripiirissä tuntuvat porsivan ihan samaan tahtiin kuin kaikki muutkin autot. Ja sitten se totuus kestävyydestä. Koneen vaihto diesel mersuun ei ole korjaus, vaan kuluvan osan vaihto, eli huoltotoimenpide.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Wiljami kirjoitti:
Kaide kirjoitti: Kun ei kerran mene kaupaksi edes parilla tonnilla niin ajan sitten itse kevääseen jonka jälkeen laitan tuon varmaan paaliin.
Ihanko tosissas oot koittanu myydä tota parilla tonnilla? 8O
Kyllä , tai no 2500e ois sellanen jolla luopuisin.

Kun tää on tonnarin haukkumisketju niin pääsin mä lahteen saakka kunnes vasen etujarru jäi laahaamaan pahasti . Pitää vissiin tossa vaihtaa toi temppuillu satula vihdoin uuteen ...tänään illalla, kylmässä, pimeessä, pihalla. Pitää vaan tutkia mistä täällä Lahdessa sais satulan heti mukaan.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kaide kirjoitti: kunnes vasen etujarru jäi laahaamaan pahasti . Pitää vissiin tossa vaihtaa toi temppuillu satula vihdoin uuteen ...tänään illalla, kylmässä, pimeessä, pihalla. Pitää vaan tutkia mistä täällä Lahdessa sais satulan heti mukaan.
Tuotteen 23-9361 varastosaldo: LAHTI:1
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=23-9361

Eli hopihopi motonettiin ennen ku joku amisviiksi vetää välistä :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jara: Kylläkyllä. Kaikki hyvä aikanaan, kuten aiemmin jo mainitsin. Odotellaan sitä veromuutosta, ja toivotaan kädet ristissä sitä finaledition S124:sta. Ja meikäläisen aika nyt ei ole senkummoisemman hintaista, etteikö joutaisi jonkun kirjoitelman tänne näpläämään. Ainahan käärmeitä paratiisissa tarvitaan. :lol:
Ja kajakkihan on myynnissä. Ilmoitus on täälläkin foorumilla. :wink:

Georges27: En tietääkseni sanonut mitään kehuja mersun penkkejä kohtaan. Nyt vain on niin, että 12 vuoden aikana kun on johonkin tottunut, niin heti jotain toisenlaista aluksi vierastaa. Kyllä se oli totuttelua ensimmäisen kuukauden ajan, kun vaihdoin W123:sta S124:seen. S124:n penkki tuntui, että se on suunniteltu jollekin anorektikolle, jossa istutaan kuin narun päällä. W123:ssa oli senverran leveä persosa, että pystyi lojumaan ihan mitenpäin hyvänsä, vaikka kyljellään.

V.J.S: Olen tietoinen siitä, että ajoasentoni ei ole ihan tyypillisimpiä, eikä välttämättä itselle niitä turvallisimpia. Ajan melko loivassa kulmassa.

Saapissa on (ilmeisesti) mainitsemasi pappamallinen airbagi-ratti, nelipuolainen, jossa "kaiverrettu" lokin lärvi. Ja kyllä se tuntui jo koeajolla erilaiselle, mutta taas on kyse tottumisesta...

Melutaso on siis asiallinen. S124:ssa kumisee enemmän, mutta toinen onkin sedani ja toinen farmari.
Yritin siis sanoa jotain neutraalia, vähän positiiviseenkin viittaavaa, mutta tulkitsit pieleen.

Ja ei puutu valoautomatiikka. Enkä kyllä rupea tuohon rouskuun vaihtamaan umpioita, jos kerran poltan sen keväällä.

Ja läksin siksi tuolla swenssonilla, kun olen nyt ostanut sen käyttääkseni sitä talven ajan.

Kesällä sitten ajellaan harrasteautoilla.
Masta seisoo niinkauan, kunnes se pääsee museokatsastukseen.
Ameriikan ihmeellä ei liikuta sentakia, koska joku lökäpöksyhiphoppari pamauttaisi 300-sarjan poliisintappajapemarilla pilvipäissään kuitenkin kylkeen. Ja silloin ei ole kiva kenelläkään.
Jos nyt joku tuohon saappiin kopsauttaa, niin se ei itketä pätkääkään.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja puu »

turkkaki kirjoitti:mersun valot :lol: (kyllä ne ihan uutena on kohtuulliset. ainakin 100w polttimoilla, paitti että sillon sulaa sulakepesä.)
Ensin kyllä palaa monitoimiviiksi tai ajovalojen kytkin, joiden kautta koko virta menee lampuille. Itse sentään asensin mannelavettiin erilliset releet ajovaloille, ja nyt lampuille tulee jo yli 10 volttia jännitettä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Kaide »

V.J.S kirjoitti:
Kaide kirjoitti: kunnes vasen etujarru jäi laahaamaan pahasti . Pitää vissiin tossa vaihtaa toi temppuillu satula vihdoin uuteen ...tänään illalla, kylmässä, pimeessä, pihalla. Pitää vaan tutkia mistä täällä Lahdessa sais satulan heti mukaan.
Tuotteen 23-9361 varastosaldo: LAHTI:1
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=23-9361

Eli hopihopi motonettiin ennen ku joku amisviiksi vetää välistä :)
Joo,hain pois ja vaihdoin. 15min meni ja taas piteni tonnariin vaihdettujen osien lista
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja jara »

Eikun vaan Mesedesi kerrankin potkuihin mukaan, joita järjestetään Kuopiossa, niin kuulet/näet erilaisia versioita saapeista ja saatat saada tietoa jatkossa huoltoja / korjauksia silmällä pitäen..
Ei siellä ketään ole kait aiemminkaan lynkattu vaikka esittää omia negatiivisia ajatuksia saapista... :lol:
Ja onhan näissä saapeissakin niitä yksilöitä, jotka tuntuu korkkaavan vähän sieltä ja täältä... onneksi osat inhimillisen hintaisia ja foorumin kautta löytää vaikka mitä osaa...

Ja eihän nämä ole kuin autoja, välttämättömiä siirtymävälineita paikasta a paikkaan b ja pitäähän itsetunnon kestää kritiikkiä omasta automerkistä.. :wink:


Jos ajelet joskus Leppävirran suunnalla, laita yv:tä niin potkitaan saappeja ja kehutaan jos löytyy siihen aihettaja juodaan sumpit!!! Voidaan myös keskustella mersuistakin.... :roll:
Vastaa Viestiin