...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Nuokohan mullakin sitten kolisee, kun pakkasella kuluu oikeesta takanurkasta nimismehenkiharoissa ihan kun jotain ois irti . Jos keli on plussalla niin ei mitään kolinaa. Kävin tossa töissä nosturilla vääntelemässä olevinaan koko takaripustuksen enkä kyllä purkuraudan kanssa sieltä mitään löytänyt. Purin peräkontin vuoraukset samalla kun asensin koukkua. Ja kaikki oli kiinni. Vai voisikohan tuo ääni tulla iskarista. Vaikkei painelemalla, tönimällä, poltkimalla tjms. konstilla mitään kolinaa kuulukkaan. Ja se h***n kolina kuuluu vain noin ekat 10km.
Viimeksi muokannut Kurko, Pe Helmi 18, 2005 18:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En muistanut viedä jallupulloa inssille :?
Hylkäämisen syy oli nimenomaan öljyvuoto, ja korjauskohotus tuli puslista.
Eipä tuolla ole väliä, tässä veropäätöstä odotellessa menee tovi muutenkin. Pääasia oli että sain leiman siihen 3kk:n ajolupaan, oli viimeinen päivä hankkia se.
Itseasiassa ne alapuslat eivät kovin herkästi lähde kolisemaan koska siellä on yläpuslatkin kumista ennen koria. Ne vaihdan ihan jo pedanttisuuttani 8)
Öljyvuotokin oli vähän niin ja näin, mielestäni näytti ihan normaalilta Saabin pohjalta :D Öljyä ei ole kadonnut yhtään, eikä ole sotkenut pihaa, eikä öljy ollut levinnyt taaksepäin, pakoputkistoonkaan asti. Jostain se kuitenkin vuotaa ja hyvä on laitattaa kuntoon, vaatii kylläkin pesun ennenkuin tuota selvittää, saattaa olla jakopään stefa tms.
Olis pitänyt pestä kone ennen katsastusta ja laskea öljyt pois :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Niin ja inssi höpötti että kannattaisi kytkeä lähivalot toimimaan yhtä aikaa pitkien kanssa, maksaako vaivaa? Kyllä noilla pitkillä näkee ihan hyvin, ja aika harvoin niitä edes tulee käytettyä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hmmm, periaatteessa lyhyet pitäis vissiin palaa koko ajan tuossa nelivalosysteemissä. Eli kun vedät pitkät päälle, niin lyhyetkin palaa samaan aikaan. Omassani ainakin on näin. Kiinnostaisi minuakin tietää asioiden oikea laita. Kytkennöistä ei ole vielä harmainta aavistustakaan. Liittyisiköhän valoreleeseen tai valokatkaisijaan :?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Inssi sanoi että saavat palaa noinkin, toki muutan tuon mikäli ei vaadi suuria ponnisteluita. Aika hyvät nuo cs-tonnarin valot ovat ilman ksenoneitakin :D
Kulutuslukemat alkavat tasaantua, nyt on keskikulutuksena 10.9 litraa, aika lyhyttä ajoa, pääasiassa taajamissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Joo puolivalot jää palamaan pitkillä ton daytime releen läpi.
(Mulla jää sumuvalotkin jos ne on päällä) :?:
Kai tuo on nykyjään sallittua vaikka ei kauas näekään yhtähyvin jos heti edessä on vaalea alue.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Mikäs valorele sinulla on :?:
Matalakeulatontun lyhyet pitää palaa pitkien kanssa yhtäaikaa.
Järjetöntä sähkön haaskausta, tuo on varmaan jokin matalaenergiaversio :wink:
Ihan normaali rele siellä oli: 9566647
Parkit näyttää palavan yhtä aikaa pitkien kanssa. No pääasia että joku lyhty siellä edessäkin tuikkii.
edit: vika taisi kohdentua: releessä lukee made in France
Silmämääräisesti tarkastettuna näyttää olevan kunnossa, lievästi savuntuoksuinen, kuulunee asiaan :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sellainen siellä näkyi könöttävän, johdot olivat ~ehjät, johtojen yhdistäminen ei tuottanut tulosta, siis ei tapahtunut mitään. Jos noiden kuuluukin palaa eriaikaan, säästää polttimoitakin :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onks noi tehty eritavalla 94:ssa kun 97:ssa.
Mulla ainakin 97:ssa on täys jänö pulikkaillakin ja se tulee ton päivä releen kautta. (Jonka kylläkin otan irti aina jos lähtee pitemmälle matkalle pimeään). Kun kauas ei näe jos lähellä on liikkaa valoa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joskos tuo valvontarele olisi korkannut, pitää tutkia. Munkin mielestä nuo pitkät olis hyvät tuollaisenaan, näkee kauas hyvin kun ei lyhyet sotke.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Valvontarele oli ehjä.
Vielä siitä DI-kasettihommasta: monihan suunnittelee ostavansa mustan kasetin tilalle punaisen, ei kait voi käydä mitenkään jos lykkään 9-5:een siirtelyn ajaksi tonnarin pikkuvikaisen punaisen kasetin?
Tonnari on vaimolla ajossa ja se kotiutuu eukon kanssa vasta huomenissa.

Tarttis saada 9-5 ulos tallista jotta pääsis tekemään ng900:aan jarrurempan, alkavat nuo alkuperäiset jarrut jo olla totaalisen finaalissa, pitää ottaa ratista aina kunnon tukeva 2-käsiote ennen jarrutusta, ja krohina on melkoinen 8)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Helmi 22, 2005 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Äsh :( Ehkä on sitten viisainta olla kokeilematta. Eli mustan tilalle ei punaista?? Täytyy sitten kokeilla paljonko 9-5:n starttissa on potkua, kuuppakin meni aikanaan monta sataa metriä (vai oliko puoli kilometriä matkaa lähimmälle huoltikselle) startilla kakkosella :D Kun ei tuota oikein yksin ylämäkeenkään työnnä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No niin, kuten jo aiemminkin totesin, sytytyskasetissa oli jokin ohimenevä häiriö, eilen illalla lykkäsin tonnariin takaisin punaisen kasetin ja nyt olen ajanut sillä 150km ilman minkäänlaisia käyntiongelmia, eli sytytyskasetit eivät helposti hajoa ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minulla se edellinen ( vanha kasetti ) käyttäytyi aivan samalla
tavalla, kylmänä ei mitään häikkää, kuin unelma mutta annas olla
kun se oli puolilämpöinen niin silloin alkoi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuo pelaa nyttemmin kaikissa lämpötiloissa, kylmänä, puolilämpöisenä ja lämpimänä, ja myöskin täyskiihdytyksissä, ei tee enää sitä rykimistä mitä aiemmin, ei ole pätkäissyt kertaakaan 8O No se korjasi itse itsensä :D
Pieni huilitauko teki sille varmaan terää :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin