Ilmastointi vuotaa, vika löydetty mikä avuksi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Koeponnistukseen ainoastaan typpeä ja paineilman kanssa leikittäessä järjestelmä menee "takuuvarmasti" tukkoon kylmäainetta lisättäessä ja ilmastoinnin koekäytön yhteydessä, koska paisuntaventtiilin alentamana höyrystimen pintalämpö menee hiukan pakkasen puolelle, jolloin tunnetusti vesi jäätyy...Kas kun ei kokeiltu vesijohtovedellä koeponnistaajani03 kirjoitti:Kun järjestelmä imetään vakuumiin, niin pitäisikö myös uv-aineenkin tulla pois? On pari kertaa tyhjennetty, ja täytetty ilman väriainetta, mutta kyllä vieläkin aine hohtaa uv-valossa.Mimmi kirjoitti: Taitaa olla jo valmiiksi karanneet, ettei yhtään jäänyt jäljelle UV:ta saamaan
Kokeilin laittaa paineilmaa järjestelmään, ja etsiä vuotoa spraylla, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt. Testaan samalla kuinka kauan kestää paineet sisällä. Jos kestää hyvin niin yhdellä täytöllä kesän pärjäisi, tulee. Vai onko jotain pomminvarmaa tapaa etsiä vuoto?
Nimittäin tippa vettä riittää saamaan järjestelmän tukkoon...
Tyhjiöintiin tarvitaan siihen tarkoitukseen oleva pumppu....jota käytetään enemmän kuin pari minsaa....
Vuotojen etsimiseen tarvii noin 12 barin typpipaineen, jolloin saippuavaahdolla alkaa ne löytymään...
On, mutta joutuu täyttämään pari kertaa kesässä. Typellä ei onnistu testata, ainakaan sen 1 firman puolesta, joka on myös ainoa joka täytää vanhempia järjestelmiä.
Huoltoon ei voi viedä koska ei ole r134a:lla toimiva järjestelmä. Sen takia tuossa ylempänä kyselin onko jollain tietoa jns:ta lähellä olevaa firmaa joka vanhempaa järjestelmää voisi testata.
Huoltoon ei voi viedä koska ei ole r134a:lla toimiva järjestelmä. Sen takia tuossa ylempänä kyselin onko jollain tietoa jns:ta lähellä olevaa firmaa joka vanhempaa järjestelmää voisi testata.
Juu, jos ulkoilma-anturi havaitsee yli 27 asteen ulkolämpötilan (etuspoilerissa), minuutin kuluttua startista menee sisäilman kierrätys päälle.Julkku kirjoitti:onko normaalia , että ilmastoinnin ollessa auto-asennossa niin lämpimällä laittaa kiertoilman päälle?
Testeri osaa kertoa missä vika. Jos on kylmäaineet vähissä, kylmäntuottokyky on alentunut, mutta se ei liity tuohon vikakoodiin.Kalibrointi antaa yhden vikailmoituksen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuntuu laittavan sisäilman kierrätyksen päälle kun mennään yli 17 asteen. Tietenkin jos aurinko on paistanut spoileriin niin tuohan voisi johtua siitä, mutta tekee tuon oikeastaan aina. Olisiko anturi mahdollisesti viallinen/väärässä paikassa?jus kirjoitti:Juu, jos ulkoilma-anturi havaitsee yli 27 asteen ulkolämpötilan (etuspoilerissa), minuutin kuluttua startista menee sisäilman kierrätys päälle.Julkku kirjoitti:onko normaalia , että ilmastoinnin ollessa auto-asennossa niin lämpimällä laittaa kiertoilman päälle?
Juu en uskonutkaan, että tuo tuohon vikaan liittyisi, mutta miten muilla tuo ilmastoinnin "kylmyysaste"? Meinaan kun duunissa joutuu ajelemaan muilla autoilla kuin tonnarilla (esim. corolla) niin noissa kun pistää tuon lämpötilan minimiin niin autoon todellakin tulee kylmä. Varmaan voisi uusien kylmäaineiden vaihto olla edessä.Testeri osaa kertoa missä vika. Jos on kylmäaineet vähissä, kylmäntuottokyky on alentunut, mutta se ei liity tuohon vikakoodiin.
Lienee aika tyypillistä, että spoilerissa on lämpimämpää kuin ulkoilma todellisuudessa on, ainakin auringossa pysäköidessä. Hitaassa ajossa taas moottorin lämpöä voi välittyä anturille.Julkku kirjoitti:Olisiko anturi mahdollisesti viallinen/väärässä paikassa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 484#432484
Kylmäkoneen jäähdytystehon arvioinnista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 837#142837
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00