kompkomp. Samoilla apajilla taidetaan liikuskella.jariha kirjoitti:Niin, minulla oli syksyllä 1500 euroa varattuna turbo-tonnarin ostoon ja ei sillä rahalla silloin löytynyt. Ja jos haluaa turbosta maksaa, niin haluaa silloin myös ne muutkin varusteet, kuten tomaattilaatikon, automaatti-ilmastoinnin ja kaikki muutkin sähköhörpäkkeet.
Nyt nettiauton tarjonta on jopa vähäisempää kuin syksyllä (siis noiden turbojen osalta).
Koeajoin tonnarin
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tuollahan mielenkiintoinen yksilö. Onko tuo kytkinremppa paha rasti tällaiselle, joka on 99-kytkimen kerran rempannut? Tuosta olis kiva saada kuulla "ulkopuolisen" arvio... 
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Jokunen vuosi sitten vapari CS-tonnariini vaihdettiin kytkin ja se ei maksanut muistaakseni kovinkaan paljon, eli lienee "helppo" homma.
Mitä tulee vapari-tonnariin, semmosta en hommaa enää missään vaiheessa. Ehkä jos ajelisin pelkästään pikkukaupungin (kuten Hämeenlinna) keskusta-alueella, se voisi toimia, mutta kun ajelen pääosin taajamien ulkopuolella, niin turboa osaa kyllä arvostaa. Konetta ei tarttee kierrättää juurikaan vaikka tartteis mennä hiukan kovempaa toisinaan. Vaparilla sai hakea kantatiellä esim. rekan ohitukseen kolmosvaihteen, kun se vaan ei kiihtynyt isommilla vaihteilla 80 km/h vauhdista. Sen lisäksi bensaa kului matka-ajossa enemmän verrattuna seuraavaan turbo-tonnariin, kun vaparin koneessa oli jatkuvasti enemmän kierroksia. 9000i oli virhe Saabilta, olis vaan pitäytyny pelkissä turbo-versioissa
Kaupunkiautoksi käy hyvin myös 900C, mutta esim. moottoritienopeuksissa se on jo ikävän meluisa, vaikka kulkeekin vakaasti.. sama koskee 99 Saabeja.
Mitä tulee vapari-tonnariin, semmosta en hommaa enää missään vaiheessa. Ehkä jos ajelisin pelkästään pikkukaupungin (kuten Hämeenlinna) keskusta-alueella, se voisi toimia, mutta kun ajelen pääosin taajamien ulkopuolella, niin turboa osaa kyllä arvostaa. Konetta ei tarttee kierrättää juurikaan vaikka tartteis mennä hiukan kovempaa toisinaan. Vaparilla sai hakea kantatiellä esim. rekan ohitukseen kolmosvaihteen, kun se vaan ei kiihtynyt isommilla vaihteilla 80 km/h vauhdista. Sen lisäksi bensaa kului matka-ajossa enemmän verrattuna seuraavaan turbo-tonnariin, kun vaparin koneessa oli jatkuvasti enemmän kierroksia. 9000i oli virhe Saabilta, olis vaan pitäytyny pelkissä turbo-versioissa
Kaupunkiautoksi käy hyvin myös 900C, mutta esim. moottoritienopeuksissa se on jo ikävän meluisa, vaikka kulkeekin vakaasti.. sama koskee 99 Saabeja.
Viimeksi muokannut karg, Ke Huhti 19, 2006 07:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä itsekkin on tullut monesti ihmeteltyä tuota 9000i mallin laiskuuttaa. Perstuntumalla tuntuisi, että vanha OG900i:kin menee paremmin käytännön ajossa. Tottumiskysymys kaiketi, mutta jännä homma, ettei 9-5 ole enää 130hp vaparikoneella jos se kerta NIIIIN hyvä on...

Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
9000i on vaan liian painava auto 130 hevoselle.. 900i16 on kevyempi -> kiihtyy paremmin vaikka siinä olis vaan 128 heppaa. Yllätyin myös kun vaihdoin 900i16:n siihen CS 2.0i:hin... CS oli hiljaisempi joskin myös selvästi laiskempi.
Onneks 9-5:een ei ole pistetty tota alitehoista konetta. Siitä ei tulis ku sanomista..
Onneks 9-5:een ei ole pistetty tota alitehoista konetta. Siitä ei tulis ku sanomista..
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Meitä on moneksi. Eilen päätin yhden urakan, jonka aikana tuli kahden vuoden aikana mittariin 18650 km maantiellä. Näistä 90% ajoin 4-vaihteisella kaasari-Saabilla. Hyvin kerkesinkarg kirjoitti:Kaupunkiautoksi käy hyvin myös 900C, mutta esim. moottoritienopeuksissa se on jo ikävän meluisa, vaikka kulkeekin vakaasti.. sama koskee 99 Saabeja.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Lähdenkin tästä Itä-Suomen kierrokselle. Tarkoitus olisi ehtiä Joensuusta klo 15.10 lähtevään junaan...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ja nyt olen sitten junassa matkalla Lahteen.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kuortin ABC klo 20.56

Kotona nyt, eli kahden aikaan yöllä. 14 tuntia tuohon reissuun vierähtikin
EDIT: Foorumin kello näyttää olevan talviajassa...

Kotona nyt, eli kahden aikaan yöllä. 14 tuntia tuohon reissuun vierähtikin
EDIT: Foorumin kello näyttää olevan talviajassa...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Hienoa, upeeta! Onnittelut "ministeriluokkaan" siirtymisestäjariha kirjoitti: Kotona nyt, eli kahden aikaan yöllä. 14 tuntia tuohon reissuun vierähtikin
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
Ahtopaine
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Onnittelut! ...ei se niin kaukana ollutkaan
...ittellä meni samanverran suurinpiirtein tuolla Uumajan keikalla.
Vissiin tuossa kohtuuhyvässä kunnossa pellitkin? Nätiltä näyttää kuvassa!
Miltäs se tonnari tuntui ajaa?
Vissiin tuossa kohtuuhyvässä kunnossa pellitkin? Nätiltä näyttää kuvassa!
Miltäs se tonnari tuntui ajaa?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Niin, kyseessä siis 9000i '88, ml 417tkm. Eli paljon matkaa nähnyt kulkine, mutta eipä tuo ollut hinnallakaan pilattu. Saabiltahan se tuntui, tosin vauhtia pystyi pitämään ehkä helpommin, kuin satkulla. Kilometrit eivät tunnu menoa rasittavan.
Isokin auto on, sen huomasin, kun lähtiissä heitin repun takapenkille, niin en yltänyt sitä sieltä ottamaan, kun vasta pysähdyttyä. Samoin oikean puolen peiliä en ole vieläkään yltänyt suuntamaan. Takakaaret pitäisi vaihtaa, mutta olihan tuo leimasta silti läpi mennyt. Sisältä auto on yllättävän siisti, ei oikeastaan mitään moitittavaa. Tai no, miten saan kulutusmittarin toisen taustalampun vaihdettua?
Niin, kotimatkan keskikulutus oli kulutusmittarin mukaan 7l/100km, mutta varsinainen bensamittari sai jo tuota epäilemään. Tosin tankatessa totesin, että sen litra-asteikot eivät pidä alkuunkaan paikkaansa. Eiköhän tuo kulutus jäänyt johonkin 8l/100km luokkaan. Kotimatkalla poimin vielä Varkaudesta kesärenkaat tuohon.
Kerrassaan mukava reissu, vaikka junassa meinasikin pitkästyttää. Ihmiset joiden kanssa olin tekemisissä, olivat erityisen mukavia. Kaupankäynti sujui erittäin hienossa saabisti-hengessä kaikkialla, missä sitten raha/tavara vaihtoikin omistajaa
Isokin auto on, sen huomasin, kun lähtiissä heitin repun takapenkille, niin en yltänyt sitä sieltä ottamaan, kun vasta pysähdyttyä. Samoin oikean puolen peiliä en ole vieläkään yltänyt suuntamaan. Takakaaret pitäisi vaihtaa, mutta olihan tuo leimasta silti läpi mennyt. Sisältä auto on yllättävän siisti, ei oikeastaan mitään moitittavaa. Tai no, miten saan kulutusmittarin toisen taustalampun vaihdettua?
Niin, kotimatkan keskikulutus oli kulutusmittarin mukaan 7l/100km, mutta varsinainen bensamittari sai jo tuota epäilemään. Tosin tankatessa totesin, että sen litra-asteikot eivät pidä alkuunkaan paikkaansa. Eiköhän tuo kulutus jäänyt johonkin 8l/100km luokkaan. Kotimatkalla poimin vielä Varkaudesta kesärenkaat tuohon.
Kerrassaan mukava reissu, vaikka junassa meinasikin pitkästyttää. Ihmiset joiden kanssa olin tekemisissä, olivat erityisen mukavia. Kaupankäynti sujui erittäin hienossa saabisti-hengessä kaikkialla, missä sitten raha/tavara vaihtoikin omistajaa
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari