ecopower kirjoitti:Tässä 2,3:tbo -92 (aj:reipas 200tkm)ei kuulunut mainittavaa tasapaino ketjun ääniä,paitsi alapää hiukan kolisi!! Ala pyörä mielen kiintoisessa kunnossa,vaikka auto oli ajossa!
Nooh, eihän toi ny oo vielä paha, siinä on sentään jotain pykälää selvästi havaittavissa eikä täysin pyöreeks ole ratas kulunut
Katos tarkemmin,Tässä tapauksessa on
häipynyt ensin hampaat sitten rattaan runko lähes kokonaan!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ecopower kirjoitti:Tässä 2,3:tbo -92 (aj:reipas 200tkm)ei kuulunut mainittavaa tasapaino ketjun ääniä,paitsi alapää hiukan kolisi!! Ala pyörä mielen kiintoisessa kunnossa,vaikka auto oli ajossa!
Mutta lohduton näky öljypohjan kautta,kuvat kertokoot puolestaan!!
Oliko tuo alapään" hiukan kolisi" se syy että aukaisit öljypohjan Aiheuttiko muita toimenpiteitä kuin ketjun poiston? Suoriutuiko hommasta foorumilla olleen ohjeen mukaisesti . Riisipussilla kyllä vastusti yli tarpeen
YV:llä ei näytä lähtevän liikkeelle edes vuorokaudessa, missä lie vika?
ecopower kirjoitti:
Katos tarkemmin,Tässä tapauksessa on
häipynyt ensin hampaat sitten rattaan runko lähes kokonaan!!
Vastauksessani tavoittelin sitä narsismia...eiku...artismia...siis eiku...karsastusta...eiku tota siis sarkasmia
Ei pitäis kirjoitella selvinpäin (ei kaljantippaa yli viikkoon ), kun ei tule näemmä ymmärretyksi oikein
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mulla kans häipyi toisen tasapainoakselin rattaan hampaat kokonaan, tai siis hampaat ja koko runko jossa hampaat joskus olivat kiinni, ainoastaan ne sivuilla olevat renkaat olivat jäljellä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Noita hampaita löytyykin sitten mitä mielenkiintoisimmista paikoista.
Aasinsiltana siis päivän teemakysymyseenm, eli öljypumppuun.
Kysymys kuuluukin, pitäiskö tolle öljypumpulle tehdä jotain? Hampaat näyttäis olevan OK, mutta muuten on rattaiden sivuun ja ja vastaaviin kohtiin koteloihin tullut uria. Paineventtiilin mäntä on kuin karkealla hiekkapaperilla jyrsitty. Sen nyt voisi ainakin tilata vaikka ensialkuun.
Kysymys kuuluukin, pitäiskö tolle öljypumpulle tehdä jotain?
Noista kotelon kuvista ei oikein saa syvyysvaikutelmaa mutta jos rattaiden kohdalta silmäni oikein näki niin niillä voi heittää vesilintua. Karseat urat, varsinkin sisemmässä. Rattaat on sentää kohtuullisen halpa kustannus verrattuna noihin kotelon osiin.
Aika naarmuiselta tuo mäntäkin näytti sikäli kun kuvasta selvää saa.
Edit:
Oikeastaan tärkeintä tuossa pumpun kotelossa on että ensiö- ja toisiopuolien välillä ei ole mitään syvempää uraa josta öljyt vuotaisivat takaisin ensiöpuolelle. Noista kuvista tuota on hieman vaikea hahmottaa mutta näyttäisi siltä että moista ei noissa ole ja kuoret olisivat ihan käyttökelpoiset.
Pitäis nähdä livenä ja raapia kynnellä noita uria että niistä enempää voisi sanoa...
Viimeksi muokannut vtp9k, Ma Marras 07, 2005 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuli sit poistettua se ketju kun ei muka aiheuta ongelmia.Vähän rapisi mut rattaat ok(aj.171000mail.)Nyt kun on kierroksia 2500-3000 niin on kuin kone ottaisi runkoon kiinni ja ikävä "kurnutus"kuuluu ajaessa.Vai tietääkö viisaammat et onko öljypumpun "kohdistuspisteillä"jotain merkitystä,ei meinaan taida olla kohdallaan.Ja sit viel neuvoa.Auto -91 2.3T A.Motonetin mukaan pitäisi olla jakoketjussa 126 niveltä mut sopii vaan 130:nivelinen.Konetta tuskin vaihdettu.Tuleeko se ero kannesta vai jakopäästä?Ja mistähän runkonumerosta toi 130:nivelinen alkaa.Valmistettu Ruottisa.
jerry kirjoitti:onko öljypumpun "kohdistuspisteillä"jotain merkitystä,ei meinaan taida olla kohdallaan.
Eikös öljypumpun hammaskehän piste vaan merkkaa kumpi puoli tulee pitää olla näkyvillä kokoonpantaessa, purkamisen jälkeen on syytä koota samoin päin kuin oli.
Tasapainoakselisissa koneissa on aina tuo 130 nivelinen ketju. Kaikissa 2,3litraisissa on tasapainoakselit, eli siis pidempi ketju. Kaksilitraisissa tuli tasapainoakselit B204 koneeseen, B202:ssa on 126nivelinen kettinki.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eipä ne öljypumpun rattaiden skraadut haittaa mitään jos vaan hampaiden radiaalivälys on luokkaa 0.03-0.08mm. Tonnarini pumpun rattaiden väliin en saanut 0.10:n liuskaa, se riitti mulle
Ja se mäntä tiivistää pohjastaan, pienet kylkien skraadut kuuluvat asiaan
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vtp9k kirjoitti:Edit:
Oikeastaan tärkeintä tuossa pumpun kotelossa on että ensiö- ja toisiopuolien välillä ei ole mitään syvempää uraa josta öljyt vuotaisivat takaisin ensiöpuolelle. Noista kuvista tuota on hieman vaikea hahmottaa mutta näyttäisi siltä että moista ei noissa ole ja kuoret olisivat ihan käyttökelpoiset.
Pitäis nähdä livenä ja raapia kynnellä noita uria että niistä enempää voisi sanoa...
No joo, urat on vaan kehän muotoisia. Poikittaisia ei ole, mistä se öljy pääsisi puolelta toiselle? Vähän vaikea on tuota toimintaperiaatetta tajuta vaikka noita kamoja pyörittelisi kuinka kourissa.
Voin tuoda vaikka lauantaina arvioitavaksi?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jaa,vai aina 2,3:ssa 130 niveltä!Aina oppii kun vanhaks elää.Tosin motonetin luettelo väittää et 2l ja 2,3l :ssa on molemmissa sama ketju,vaihtuu -93 mallista 130 niveliseen.Ei meinaan ainakaan tienneet motonetissäkään mitään kun palautin ketjun.