Tasapainoketjusta (taas)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

V.J.S kirjoitti:
ecopower kirjoitti:Tässä 2,3:tbo -92 (aj:reipas 200tkm)ei kuulunut mainittavaa tasapaino ketjun ääniä,paitsi alapää hiukan kolisi!! :wink: Ala pyörä mielen kiintoisessa kunnossa,vaikka auto oli ajossa! :lol:
Nooh, eihän toi ny oo vielä paha, siinä on sentään jotain pykälää selvästi havaittavissa eikä täysin pyöreeks ole ratas kulunut :wink:
Katos tarkemmin,Tässä tapauksessa on

häipynyt ensin hampaat sitten rattaan runko lähes kokonaan!! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Huh. Tuo on jo aika pahan näköinen. Onneksi ei ole sattunut mitään "suuronnettomuutta".
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

ecopower kirjoitti:Tässä 2,3:tbo -92 (aj:reipas 200tkm)ei kuulunut mainittavaa tasapaino ketjun ääniä,paitsi alapää hiukan kolisi!! :wink: Ala pyörä mielen kiintoisessa kunnossa,vaikka auto oli ajossa! :lol:

Mutta lohduton näky öljypohjan kautta,kuvat kertokoot puolestaan!!
Kuva
Oliko tuo alapään" hiukan kolisi" se syy että aukaisit öljypohjan :?: Aiheuttiko muita toimenpiteitä kuin ketjun poiston? Suoriutuiko hommasta foorumilla olleen ohjeen mukaisesti . Riisipussilla kyllä vastusti yli tarpeen :!:

YV:llä ei näytä lähtevän liikkeelle edes vuorokaudessa, missä lie vika?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ecopower kirjoitti: Katos tarkemmin,Tässä tapauksessa on

häipynyt ensin hampaat sitten rattaan runko lähes kokonaan!! :wink:
Vastauksessani tavoittelin sitä narsismia...eiku...artismia...siis eiku...karsastusta...eiku tota siis sarkasmia :P :D
Ei pitäis kirjoitella selvinpäin (ei kaljantippaa yli viikkoon :shock:), kun ei tule näemmä ymmärretyksi oikein :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulla kans häipyi toisen tasapainoakselin rattaan hampaat kokonaan, tai siis hampaat ja koko runko jossa hampaat joskus olivat kiinni, ainoastaan ne sivuilla olevat renkaat olivat jäljellä :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noita hampaita löytyykin sitten mitä mielenkiintoisimmista paikoista.

Aasinsiltana siis päivän teemakysymyseenm, eli öljypumppuun.

Kysymys kuuluukin, pitäiskö tolle öljypumpulle tehdä jotain? Hampaat näyttäis olevan OK, mutta muuten on rattaiden sivuun ja ja vastaaviin kohtiin koteloihin tullut uria. Paineventtiilin mäntä on kuin karkealla hiekkapaperilla jyrsitty. Sen nyt voisi ainakin tilata vaikka ensialkuun.

Öljynpaineen säätimen mäntä
Öljypumpun kohta jakopään puolelta
Öljypumpun rattaat ja kotelo

Ja loppukevennyksenä:
Neliveto tonnari?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulla olis se toinen pumppu jouten, tai siis nuo ratttaat ja venttiili, ei nuo rattaan miltään pahoilta vielä näyttäneet ainakaan mun silmään ;)

Tuo maavara sopis sulle, et pääse kolauttelemaan etuhelmaa jokaiseen reunakiveen :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Kysymys kuuluukin, pitäiskö tolle öljypumpulle tehdä jotain?
Noista kotelon kuvista ei oikein saa syvyysvaikutelmaa mutta jos rattaiden kohdalta silmäni oikein näki niin niillä voi heittää vesilintua. Karseat urat, varsinkin sisemmässä. Rattaat on sentää kohtuullisen halpa kustannus verrattuna noihin kotelon osiin.

Aika naarmuiselta tuo mäntäkin näytti sikäli kun kuvasta selvää saa.

Edit:

Oikeastaan tärkeintä tuossa pumpun kotelossa on että ensiö- ja toisiopuolien välillä ei ole mitään syvempää uraa josta öljyt vuotaisivat takaisin ensiöpuolelle. Noista kuvista tuota on hieman vaikea hahmottaa mutta näyttäisi siltä että moista ei noissa ole ja kuoret olisivat ihan käyttökelpoiset.

Pitäis nähdä livenä ja raapia kynnellä noita uria että niistä enempää voisi sanoa...
Viimeksi muokannut vtp9k, Ma Marras 07, 2005 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jerry
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 19:13

TP-ketju

Viesti Kirjoittaja jerry »

Tuli sit poistettua se ketju kun ei muka aiheuta ongelmia.Vähän rapisi mut rattaat ok(aj.171000mail.)Nyt kun on kierroksia 2500-3000 niin on kuin kone ottaisi runkoon kiinni ja ikävä "kurnutus"kuuluu ajaessa.Vai tietääkö viisaammat et onko öljypumpun "kohdistuspisteillä"jotain merkitystä,ei meinaan taida olla kohdallaan.Ja sit viel neuvoa.Auto -91 2.3T A.Motonetin mukaan pitäisi olla jakoketjussa 126 niveltä mut sopii vaan 130:nivelinen.Konetta tuskin vaihdettu.Tuleeko se ero kannesta vai jakopäästä?Ja mistähän runkonumerosta toi 130:nivelinen alkaa.Valmistettu Ruottisa. :cry:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TP-ketju

Viesti Kirjoittaja jus »

jerry kirjoitti:onko öljypumpun "kohdistuspisteillä"jotain merkitystä,ei meinaan taida olla kohdallaan.
Eikös öljypumpun hammaskehän piste vaan merkkaa kumpi puoli tulee pitää olla näkyvillä kokoonpantaessa, purkamisen jälkeen on syytä koota samoin päin kuin oli.

Tuhannellakaan sanalla ei pysty kovin selkeästi kertomaan miten päin sen pisteen siellä kuuluisi olla:
http://www.townsendimports.com/Web/engi ... eal900.htm

mutta yksikin hyvä kuva riittää.
Viimeksi muokannut jus, Ma Marras 07, 2005 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tasapainoakselisissa koneissa on aina tuo 130 nivelinen ketju. Kaikissa 2,3litraisissa on tasapainoakselit, eli siis pidempi ketju. Kaksilitraisissa tuli tasapainoakselit B204 koneeseen, B202:ssa on 126nivelinen kettinki.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eipä ne öljypumpun rattaiden skraadut haittaa mitään jos vaan hampaiden radiaalivälys on luokkaa 0.03-0.08mm. Tonnarini pumpun rattaiden väliin en saanut 0.10:n liuskaa, se riitti mulle ;)
Ja se mäntä tiivistää pohjastaan, pienet kylkien skraadut kuuluvat asiaan ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

vtp9k kirjoitti:Edit:
Oikeastaan tärkeintä tuossa pumpun kotelossa on että ensiö- ja toisiopuolien välillä ei ole mitään syvempää uraa josta öljyt vuotaisivat takaisin ensiöpuolelle. Noista kuvista tuota on hieman vaikea hahmottaa mutta näyttäisi siltä että moista ei noissa ole ja kuoret olisivat ihan käyttökelpoiset.

Pitäis nähdä livenä ja raapia kynnellä noita uria että niistä enempää voisi sanoa...
No joo, urat on vaan kehän muotoisia. Poikittaisia ei ole, mistä se öljy pääsisi puolelta toiselle? Vähän vaikea on tuota toimintaperiaatetta tajuta vaikka noita kamoja pyörittelisi kuinka kourissa.

Voin tuoda vaikka lauantaina arvioitavaksi?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jerry
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 19:13

Viesti Kirjoittaja jerry »

Jaa,vai aina 2,3:ssa 130 niveltä!Aina oppii kun vanhaks elää.Tosin motonetin luettelo väittää et 2l ja 2,3l :ssa on molemmissa sama ketju,vaihtuu -93 mallista 130 niveliseen.Ei meinaan ainakaan tienneet motonetissäkään mitään kun palautin ketjun.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin