Vettä on virranut (ja verta on vuodatettu). Kyllä nuo G-tech lukemat on jotensakin mitä sattuu kun vertaa käsi ajalla (videolta laskettuna) otettuja.
Syytä en tiedä, mutta pitää tuo kalibrointi asia tutkia vielä kunhan tuo oma rr saapuu ison veden takaa.
Vaihdoin etupäähän kaikki kumipuslat, tukivarsiin eteen ja taakse ja vakaajaan. Myös koiranluun tukivarren pään uudet kumit tuli myös laitettua. Kyllä kiihdytys vetely rauhottui ihan huomattavasti, myös tien pinnan urat ei tunnu häiritsevästi enään. Yllättävän kivuton operaatio oli tuo vaihto.
Peruutus valot laitoin samalla noihin kirkkaisiin vilkkuihin, dremelillä reikä ja lamppu orkkis kannan kanssa reikään. Liitin kiinni ja se oli siinä.
Urahihna alkoi pitämää tyhjäkäynnillä sellaista pärinää ja sehän tulee siitä että se kiristin "iskari" on antautunut. Uusi hihna ja tuosta orkkis koneesta kiristin käytöön, ja taas toimii kuten pitääkin.
Lämmöt näyttivät heiluvan mittarin mukaan aika levottomasti, ensin luulin että se johtui tuosta pienestä reijästä joko oli ilmestynyt kannesta lähtevään lämppärin letkuun josta pääsi vedet karkaamaan. Mutta heittely jatkui korjauksen jälkeenkin. Uusin tuon termostaatin (Wahler) ja flektin anturin ja nyt pysyy nätisti vaakatasossa koko ajan ajaessa ja flekti käynnistyy täsmällisemmin samassa kohtaa.
Etupäähän laitoin nuo Zimmermanin levyt ja EPC:n palat, eka asennuksen jälkeen tärisytti rattia ja purin ja kasasin pariin otteeseen nuo pois. Vasta kun käänsin tuota oik. puolimmasta 180 ast. sain tuon ratin vapinan lähes poistumaan. Mutta vielä tuntuu tuollainen aaltomainen jarrutus voima ja kovemmasta vauhdista tykyttää polkimeen sen verran että sen tuntee. Ei ole ihan tehokkainta jarruttamista, mutta on kuitenkin paremmat kuin ne alkuperäiset.
Viri osastossa ei juurikaan uutta, olis tuollainen nissan 200sx:n t25:nen odottamassa tutkiskelua josko siitä saisi vara ahtimen kasattua johon laitan tuon 99 turbon imupyörän joka on jonkun verran isompi kuin tuo orkkis. Ja korjaus kelpoista t28:a talven metsästän jos sellaisesta tekisi kevyen upgraden.
Hyvän automaattilaatikon metsästys myös alkaa, ei sen takia että tuossa olis mitään vikaa vaan että siitä tekisi vahvistetun mallin niin voisi paukuttaa noilla samoilla tehoilla kuin manuaaleja
Nyt sitten Zainot pintaan ja talvea odottelemaan
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135