Yks vatipää lisää.
Re: Yks vatipää lisää.
No kyllä se jotenkin vaan tuntuu kovalle, kun entisellä kulkupelillä tuli taivallettua 4000 kilometriä, ja huoltokulut oli 11 euroa, eli motonetin halvin öljykannu...Ja tuossa pihalla se ois lähtökunnossa vieläkin.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
mee sillä entisellä sitten äläkä valita täällä, kun saapista hajoaa kulutusosa ja itselläs on peukalo keskellä kämmentä.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
-
- "Hölösuu"
yhdyn osittain coltti:n tekstiin ja jos nyt saabeista puhutaan niin kalliimaks toi mese on tullu ku saab. oisit ostanu tuon mun aeron niin oisit saanut elämäs kyydit
parasta mitä voi tehdä housut jalassa on ajaa aerolla! sellaista mersua ei oo eikä tuu jolla sais yhtä mahtavat kyydit
ps. jos saabin omistaa niin plussaa on jos osaa autoista jonkun verran. oon itsekkin kirjautunut mersufoorumille mutta en kirjoittele siellä miten paska auto se on vaan kyselen neuvoja. sen pituinen se.

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
niinku oma pomo sanoi joka on autoja korjannut koko elämän, että ei edes 2.0 pata voi hajota kun siellä on 60heppaa ja risat ja kierroksia ottaa yhtä paljon ku 2-pyttynen keskimoottorivene 60-luvulta. eli ei muutakuin saba paalin, ja mese perseen alle jos kestää talven yli 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Mnii. Puhutaan kuitenkin 18 vuotta vanhasta autosta, pommeja ne on melkein kaikki siinä iässä merkistä riippumatta. Onhan sulla ollut huonoa tuuriakin mukana, mutta ite olen kyllä varautunut siihen että ne tyypilliset viat* tulee jossain vaiheessa.Mesedesi kirjoitti:No kyllä se jotenkin vaan tuntuu kovalle, kun entisellä kulkupelillä tuli taivallettua 4000 kilometriä, ja huoltokulut oli 11 euroa, eli motonetin halvin öljykannu...Ja tuossa pihalla se ois lähtökunnossa vieläkin.
*DI-kasetti, bensapumppu, lämppärin kenno ja puhallin yms.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
Saab-juttuja 70-luvulta
Tervetuloa Eero käymään kylässä ja tekemään sitten päätelmät, että kuinka keskellä se peukku siinä kämmenessä on.Coltti kirjoitti:mee sillä entisellä sitten äläkä valita täällä, kun saapista hajoaa kulutusosa ja itselläs on peukalo keskellä kämmentä.
Mutta hyvähän se on netissä huudella, jos ei naamatusten pysty.
Ja se, että onko sitten alipainevuoto kulutusosa, niin voidaan olla montaa mieltä.
En mene enää entisellä (Vuosimallia 1981, puolentoistavuoden aikana ei kertaakaan jättänyt tielle, tai ollut lähtemättä.), koska se on jo noutamista vaille toisen omaisuutta.
Ja tällähetkellä nyt ei ole merkitystä minulle sillä, että mitenkä "hyvät" kyydit mikäkin aero tai mela tai lapa tai muukaan soutulaite antaa, vaan kunhan se ylittäisi sen A:sta B:hen siirtymiseen velvoittavat haasteet.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Mites muuten, eikö se myyjä ole vastuussa ollenkaan? Kun liikehän se sekin on kuitenkin..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
ja lähtee niuniuniusurrrrrrrr...
ja johtuu siitä, että tutkii ensin mikä sylinteri oikeasti sytyttää, ja alkaa sitten vasta antaa kipinää oikeassa järjestyksessä.
näissä kun on tuolla 90-luvun puolella jo ollut se suorasytytys... toisin kuin eräissä muunmerkkisissä... no eipä tuo di-kasetti mikään kovin luotettava keksintö tosin ole.. täytyy myöntää, vaikkei haluaisikaan.
edit.. ja muunmerkkisellä en tarkoittanut mersua, koska ainakin tuossa äireen a-mallissa on suorasytkä, joka sekin hajos kyllä alle 120 000. että eipä sekään ny
ja makso yhtä paljon ku toi saabin punanen... eihän sielä ollu sisällä yhtään mitään, ja puoliakin vain 2... pitihän se avata ja tarkastaa..
ja johtuu siitä, että tutkii ensin mikä sylinteri oikeasti sytyttää, ja alkaa sitten vasta antaa kipinää oikeassa järjestyksessä.
näissä kun on tuolla 90-luvun puolella jo ollut se suorasytytys... toisin kuin eräissä muunmerkkisissä... no eipä tuo di-kasetti mikään kovin luotettava keksintö tosin ole.. täytyy myöntää, vaikkei haluaisikaan.
edit.. ja muunmerkkisellä en tarkoittanut mersua, koska ainakin tuossa äireen a-mallissa on suorasytkä, joka sekin hajos kyllä alle 120 000. että eipä sekään ny

Viimeksi muokannut turkkaki, Ti Joulu 08, 2009 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Muistaakseni kuluttajasuojalain mukaan myyjä oli jonkinlaisessa vastuussa tuotteen ns. elinkaaren ajan "laskevalla vastuulla", eli mitä uudempi, niin sitä enemmän vastuu tuotteesta painaa, ja mitä vanhemaksi menee, niin vastuu siirtyy käyttäjälle.
Juridisesti katsottuna myyjä ei ole enää millääntavalla vastuussa 18 vuotiaasta, 300 tuhatta ajetusta bensiinikäyttöisestä autosta. Koska sen elinkaareksi on muistaakseni määritelty 5 vuotta tai 100tkm. Jotain tämmöisiä lukuja silloin puhelimessa minulle selvitettiin, kun soittelin tuon bensapumpun tiimoilta.
Yli 15 vuotta olevat autot pitäisikin myyjän vastuuvelvoitteen väistämisen kannalta varmuuden vuoksi myydä kauppakirjalla romuksi.
Mersulla on tainnut suorasytkiä olla kanssa jostain 1993 M120 moottorista lähtien, mutta en muista, että oliko nekin niuniuniu-koneita. Pari kertaa vaan päässyt moista moottoria komentamaan, niin ei jäänyt pahemmin mieleen.
Juridisesti katsottuna myyjä ei ole enää millääntavalla vastuussa 18 vuotiaasta, 300 tuhatta ajetusta bensiinikäyttöisestä autosta. Koska sen elinkaareksi on muistaakseni määritelty 5 vuotta tai 100tkm. Jotain tämmöisiä lukuja silloin puhelimessa minulle selvitettiin, kun soittelin tuon bensapumpun tiimoilta.
Yli 15 vuotta olevat autot pitäisikin myyjän vastuuvelvoitteen väistämisen kannalta varmuuden vuoksi myydä kauppakirjalla romuksi.
Mersulla on tainnut suorasytkiä olla kanssa jostain 1993 M120 moottorista lähtien, mutta en muista, että oliko nekin niuniuniu-koneita. Pari kertaa vaan päässyt moista moottoria komentamaan, niin ei jäänyt pahemmin mieleen.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
ei ainakaan tuo a-sarjalainen ole niuniukone, kun sielä ei tosiaan ole kuin 2 puolaa, eli antaa kipinän varmuuden vuoksi kahdelle sylinterille yhtäaikaisesti. no okei, pitää sitä yksi kierros pyöräyttää ihan rivakasti, eli se on niukone
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
Miksi sitten teetit tuon pumpun vaihdon liikkeessä 300e:lla? Itse tehden ja biltemasta tarvikepumput ostamalla (yhteensä ~100e) olisit saanut auton ajoon kolmasosa hinnalla. Vaikket ennen olisi bensapumppua vaihtanut, aikaa olisi mennyt vain muutamia tunteja täältä saaduilla, (etsi -toimintoa käyttäen löydetyillä) ohjeilla.Mesedesi kirjoitti: Tervetuloa käymään kylässä ja tekemään sitten päätelmät, että kuinka keskellä se peukku siinä kämmenessä on.
Mutta hyvähän se on netissä huudella, jos ei naamatusten pysty.
J
Tosi halvalla oisit päässyt, jos oisit hankkinu käytetyn pumpun n. 20e:lla.
Sitä en ymmärrä, miksi pitää valittaa, että on mennyt paljon rahaa auton korjaukseen jonka juuri ostit. Vaikka olisit saanut hieman paremmin asioista selvää ottamalla, remontin teetettynäkin halvemmalla.
Ja jos se alipainevuoto johtui alipaineletkuista, niin nekin on kyllä ihan paalivalmista kamaa tuon ikäisessä autossa, katkeaa kun niihin koskee...
Sellasia ne vanhat autot on..
Minä ainakin olen päässyt saabeilla paikasta A paikkaan B hyvinkin luotettavasti ,sekä omasta mielestäni mukavasti. Varsinkin kun on tullut vaihdettua osia jo ennen niiden hajoamista.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
A:Otappas silmä pois taskusta ja lue tämä viestiketju uudelleen.Coltti kirjoitti:
A)Miksi sitten teetit tuon pumpun vaihdon liikkeessä 300e:lla? Itse tehden ja biltemasta tarvikepumput ostamalla (yhteensä ~100e) olisit saanut auton ajoon kolmasosa hinnalla. Vaikket ennen olisi bensapumppua vaihtanut, aikaa olisi mennyt vain muutamia tunteja täältä saaduilla, (etsi -toimintoa käyttäen löydetyillä) ohjeilla.
B)Sitä en ymmärrä, miksi pitää valittaa, että on mennyt paljon rahaa auton korjaukseen jonka juuri ostit. Vaikka olisit saanut hieman paremmin asioista selvää ottamalla, remontin teetettynäkin halvemmalla.
Korjaus maksoi 230e. Ei 300e. Enkä missään vaiheessa ole esittänyt että pumpun vaihto olisi maksanut tuota mainitsemaasi summaa.
Se, että miksi minä itse en tuohon ruvennut oli syy ihan se, että minulla ei sattumoisin ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia ruveta kylägrillin edessä kadunvarressa pimeässä pelkän avaimenperän kanssa sillähetkellä 3 tuntia sitten ostetun, täysin entuudestaan tuntemattoman Bosch LH-ruiskujärjestelmän sielunelämän häiriötä selvittämään ja mahdollista vikakohtaa diagnosoimaan.
B: Ehkäpä se selviää sitten sinullekin, kun ostat jonkun auton ja se leviää 2 kertaa ensimmäisen viikon aikana. Ja maksakoon korjaus miten vähän tai paljon hyvänsä, risoo aina se, että heti pitää tulla tuommosia täysin halvaannuttavia vikoja, kun saa nimet paperiin.
Yksi mikä tässä omassa tapauksessani myös todellakin nyppii, on se, että minulla on kaikki omat työkalut 300 kilometrin päässä säilössä, eikä minulla ole kelvollisia tiloja ruveta raplaamaan ja tutkimaan noita rotteloita, vaikka kykyä ja mielenkiintoakin olisi. Näinollen sitä toivoo käyttikseltään huomattavasti enemmän luotettavuutta, kun mihin tuo viikinkivene nyt yltää.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Noh, siinäpä haijoilet siihen viikinkiveneeseesi. Osta sitten mersu, kun siinä ei ole kuluvia osia eikä se hajoa. Kannattaa pitää niitä työkaluja paikassa joissa niihin pääsee käsiksi, niin ei tarvitse valitella sitäkin täällä foorumilla ja syyttää taas viikinkivenettä...
Hinausvakuutuksen saa vakuutusyhtiöstä ja bensapumpun vaihtaa helposti vaikka parkkipaikalla
.
Hinausvakuutuksen saa vakuutusyhtiöstä ja bensapumpun vaihtaa helposti vaikka parkkipaikalla

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Saabihan on varustettu bensakoneella, joka ainakin mersun mittapuulla on edullisesti valmistettu, ja tehokas. ei todellakaan ole yhtä toimintavarma kuin dieselillä toimiva mersun rivipumppudiesel, jossa alipainevuoto ainoastaan: estää auton sammumisen, aiheuttaa keskuslukon toimimattomuuden (jos juuri siinä mallissa sattuu olemaan), ja tietenkin valojensäädön hiipumisen, (kts edellinen lause).
mesedesin tarvis nyt päästä eroon siitä saabista, joka tuntuu olevan niiin vastenmielinen. olisit ostanu vaikka corollan, niin olisit saanu apua jostain paremmalta foorumilta (suomi24). itse olen saanut täältä hyvät neuvot ja nopeasti, kun olen niitä kaivannut. kiitokset siitä kaikille.
mersufoorumillakaan tuskin vastaanotto olisi kovin lempeä ja asiallinen, jos ensimmäisenä viestinäni haukkuisin koko saksan autotuotannon, ja sen päälle kaikkien saksalaisten autojen kuljettajakannan.
Ymmärtäähän sen, että ottaa pannuun, kun on saanut viallisen auton käteensä, ja se jättää välille muutamia kertoja ensimmäisen viikon aikana. Sitä, että täytyy provota täälä, ei vaan ymmärrä. aina ei autokaupassa onnistu. ei ainakaan, kun vaihtaa merkkiä tuntemattomaan.
itse olen ajellut saabeilla viimeisen 6 vuotta, jota ennen ajelin pari mersua paalauskuntoon. Varmoja pelejähän mersut ovat, siitä ei pääse mihinkään. Olisihan se hälyttävää, jos 80-luvun rivipumppu dieselmoottori, autosta, joka on uutena maksanut kahden sen ajan saabin verran, hajoilisi tämän tästä. Miksi et sitten ostanut talveksi vanhaa mersua. minulta olisi ainakin saanut rehellisen mielipiteen siitä kumpi kestää varmemmin.
kaikissa näissä ns. sähkövehkeissä on omat ongelmansa. fordit syövät venttiileitä, saabeista paukahtaa bensapumppu ja di, toyotista, hondista ja nissaneista katoaa pellit, mitsuista hajoaa laatikot, bemareista menee dieselpumppuja ja kaikesta päätellen mersuissa pehmenee ratin ja penkin väli.
nyt toivonkin, että jätetään kaikki tämä threadi kuolemaan vanhuuteen, ja pidetään kaikki peukkuja pystyssä, että mesedesi saa saabin myytyä mahdollisimman pian.
over and out.
mesedesin tarvis nyt päästä eroon siitä saabista, joka tuntuu olevan niiin vastenmielinen. olisit ostanu vaikka corollan, niin olisit saanu apua jostain paremmalta foorumilta (suomi24). itse olen saanut täältä hyvät neuvot ja nopeasti, kun olen niitä kaivannut. kiitokset siitä kaikille.
mersufoorumillakaan tuskin vastaanotto olisi kovin lempeä ja asiallinen, jos ensimmäisenä viestinäni haukkuisin koko saksan autotuotannon, ja sen päälle kaikkien saksalaisten autojen kuljettajakannan.
Ymmärtäähän sen, että ottaa pannuun, kun on saanut viallisen auton käteensä, ja se jättää välille muutamia kertoja ensimmäisen viikon aikana. Sitä, että täytyy provota täälä, ei vaan ymmärrä. aina ei autokaupassa onnistu. ei ainakaan, kun vaihtaa merkkiä tuntemattomaan.
itse olen ajellut saabeilla viimeisen 6 vuotta, jota ennen ajelin pari mersua paalauskuntoon. Varmoja pelejähän mersut ovat, siitä ei pääse mihinkään. Olisihan se hälyttävää, jos 80-luvun rivipumppu dieselmoottori, autosta, joka on uutena maksanut kahden sen ajan saabin verran, hajoilisi tämän tästä. Miksi et sitten ostanut talveksi vanhaa mersua. minulta olisi ainakin saanut rehellisen mielipiteen siitä kumpi kestää varmemmin.
kaikissa näissä ns. sähkövehkeissä on omat ongelmansa. fordit syövät venttiileitä, saabeista paukahtaa bensapumppu ja di, toyotista, hondista ja nissaneista katoaa pellit, mitsuista hajoaa laatikot, bemareista menee dieselpumppuja ja kaikesta päätellen mersuissa pehmenee ratin ja penkin väli.
nyt toivonkin, että jätetään kaikki tämä threadi kuolemaan vanhuuteen, ja pidetään kaikki peukkuja pystyssä, että mesedesi saa saabin myytyä mahdollisimman pian.
over and out.

-
- "Tuplakaasari"
Enpä ole tähän viittinyt mitään laittaa ennen vaikka olenkin lueskellut...
Kyllähän se niin on, että ite ottaa kulkineesta vastuun kun nimi on luovarissa.Aivan sama onko yksityisten välinen vaiko autoliikkeen kautta. Tosin autoliikkeen kautta on pienimuotoista takuuta ekoille km:lle.
Ite olen muutamia eri automerkkejä kokeillut ja ollut sekä ylä-,että alamäkiä niiden luotettavuuksien kanssa ensiviikkoina / kuukausina...Mut en ole siitä mihkään foorumille ikinä mennyt ko. autoa haukkuun...Enempikin neuvoa kysyyn
Muutenkin tottunut autojen kanssa, että jokaiseen tulee vikaa ennemmin tai myöhemmin. Ei hajoamatonta autoa olekaan...
Se tietysti et vika tulee ekalla ajolla niin pistää varmasti ketuttaan...Itekkin varmaan manaisin auton alimpaan helvettiin ym. mut en siitä kyllä foorumilla sen enempiä toitottas....Tai ainakaan jankuttas...
Noh, sen enempiä puuttumati...
Kyllähän se niin on, että ite ottaa kulkineesta vastuun kun nimi on luovarissa.Aivan sama onko yksityisten välinen vaiko autoliikkeen kautta. Tosin autoliikkeen kautta on pienimuotoista takuuta ekoille km:lle.
Ite olen muutamia eri automerkkejä kokeillut ja ollut sekä ylä-,että alamäkiä niiden luotettavuuksien kanssa ensiviikkoina / kuukausina...Mut en ole siitä mihkään foorumille ikinä mennyt ko. autoa haukkuun...Enempikin neuvoa kysyyn
Muutenkin tottunut autojen kanssa, että jokaiseen tulee vikaa ennemmin tai myöhemmin. Ei hajoamatonta autoa olekaan...
Se tietysti et vika tulee ekalla ajolla niin pistää varmasti ketuttaan...Itekkin varmaan manaisin auton alimpaan helvettiin ym. mut en siitä kyllä foorumilla sen enempiä toitottas....Tai ainakaan jankuttas...
Noh, sen enempiä puuttumati...
Saab 9000 TIC -96 +280hp/ 590Nm
+480000km kerho
Enemmän irti vahnoista vehkeistä
Sierra Cosworth V6 (voimaa.com)
+480000km kerho
Enemmän irti vahnoista vehkeistä
Sierra Cosworth V6 (voimaa.com)