Saab 9000 CDE 2.3 Turbo Autom. (200 hv) Mitä mieltä???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Saab 9000 CDE 2.3 Turbo Autom. (200 hv) Mitä mieltä???

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Moi!
Tollanen olis kiikarissa, vm 1995. Mitä mieltä asiantunteva raati on? Kannattaako sekaantua? Tuo 2,3 litranen moottori mietityttää kun siitä ja sen kestävyydestä on ollut niin paljon juttua. Oliskos muuta? 200hv kyllä kummasti kiehtois!!! 8)
Uskaltaisko tuota harkita?
Auton speksit:

Automaatti, Täyd.huoltokirja, Autom.ilmastointi, Vak.nop.säädin, ABS-jarrut, Airbag, Keskuslukitus, 4xsähkölasit, Soitin, 2xrenkaat(toiset aluvantein) ym.
Mittari lukema: 147000 km
Onko muuten keskuslukitus kaukosäätöinen tuossa ja kuuluuko yhteyteen hälytys?

T: Amatööri tonnari alalla!! :roll:
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9000 CDE 2.3 Turbo Autom. (200 hv) Mitä mieltä???

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Barney74 kirjoitti:Moi!
Tollanen olis kiikarissa, vm 1995. Mitä mieltä asiantunteva raati on? Kannattaako sekaantua? Tuo 2,3 litranen moottori mietityttää kun siitä ja sen kestävyydestä on ollut niin paljon juttua. Oliskos muuta? 200hv kyllä kummasti kiehtois!!! 8)
Uskaltaisko tuota harkita?
Auton speksit:

Automaatti, Täyd.huoltokirja, Autom.ilmastointi, Vak.nop.säädin, ABS-jarrut, Airbag, Keskuslukitus, 4xsähkölasit, Soitin, 2xrenkaat(toiset aluvantein) ym.
Mittari lukema: 147000 km
Onko muuten keskuslukitus kaukosäätöinen tuossa ja kuuluuko yhteyteen hälytys?

T: Amatööri tonnari alalla!! :roll:
Kilometrit pienet ja varusteet hyvät... jos hintakin on mielestäsi hyvä niin mitä tuota turhaan pähkäilemään.

Turha sitä 2.3:sta on pelätä. Täältä ja muualta voi lukea kaikenmaailman kauhutarinoita, mutta ei se todellisuudessa sen huonompi moottori ole kuin 2-litrainenkaan. Itseasiassa jos tuota ikäluokkaa etsit niin kaksilitraisessa on kaikki samat murheet kuin 2.3:ssakin. Hieman vanhemmissa 2-litraisissa on b202 kone, jossa ei ole tasapainoakseleita murehdittavana.

Viattomia autoja ei ole olemassakaan. Jos etsit tuon luokan autoa allesi niin millä tahansa merkillä ja millä tahansa moottorivaihtoehdolla saat huolehdittavaksesi kopallisen murheita, joita ei vastaavan hintaisessa nissanissa tai toyotassa ole.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No jos ainut epäilys on 2.3T koneen kestävyys ja täydellinen huoltokirja löytyy, niin alahan marssia liikkeeseen (vaiko Saksaan?? :) ) rahatukku kourassa. Kone ja turbo kestää "mitä vaan", kunhan niitä käyttää ja huoltaa oikein. Heikko lenkki on tasapainoakseliston hammaspyörät. Joissain kestää koko auton iän, mutta useissa on vaihtokunnossa 150-250 tkm kohdilla. Kun nyppää koko tasapainoakseliston pois käytöstä (eli ketju pois), ei tarvitse tästäkään huolehtia :wink:

Tomaatti ei toki ole niin "antoisa" viriviri kohde kuin manuaali.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Huollettuna ajat tuolla kevyesti tuplamäärän. 200-heppainen automaatti tekee kuljettajan rauhalliseksi ja tyyneksi. Leppoisaa kyytiä siis tarjolla!

t. 343 tkm vastaavalla mittarissa
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Huoltokirja ei kerro kaikkee... tai siis kertoo jotain mutta ei sillä oikeesti ole juurikaan merkitystä.

nimim. 131tkm ajetun, 1 omistajan, aukottoman huoltokirj. jne...

Koneesta kanki ulkona, 8tkm edellisestä huoltomerkinnästä jotta silleen.

Siis kyseessä tuonti kulkine.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Joo, kiitos vaan vastaajille! Pitää käydä pankissa vähän juttamassa josko sais rahaa...ja toivoa, että kukaan ei kerkeä ennen mua!
Kyllä tuo on suomiauto, rekkarikilpi on sen 9 v. kiertäny!

Onkos noissa muuten sitä hälyä/kauko-ohjattavaa keskuslukkoo vai onko se ollu jokin varuste paketti aikoinaan? Käsittääkseni CDE varustelu on kuitenkin aika laaja?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Barney74 kirjoitti:Onkos noissa muuten sitä hälyä/kauko-ohjattavaa keskuslukkoo vai onko se ollu jokin varuste paketti aikoinaan? Käsittääkseni CDE varustelu on kuitenkin aika laaja?
Saab Anti-theft tulee vakiona ja siinä on siis kauko-ohjattu keskuslukitus ja ajonesto (pieni tarkennus: se on ainakin vakiona -96 alkaen, mutta ehkä myös -95.. :roll: ).

Itelläni on 273tkm ajettu CSE 2.3TA (200hv) ja siihen tehtiin äskettäin mittava koneremppa (etsi sanalla "naputtaa"). Muuten auto on todella mukava kulkine, joten suosittelen! Automaattilaatikko toimii noilla kilometreillä ainakin täydellisesti.

Tossahan on kilsoja puolet tosta, mutta eihän sitä koskaan tiedä :wink:
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

karg kirjoitti:Saab Anti-theft tulee vakiona ja siinä on siis kauko-ohjattu keskuslukitus ja ajonesto (pieni tarkennus: se on ainakin vakiona -96 alkaen, mutta ehkä myös -95.. :roll: ).

Itelläni on 273tkm ajettu CSE 2.3TA (200hv) ja siihen tehtiin äskettäin mittava koneremppa (etsi sanalla "naputtaa"). Muuten auto on todella mukava kulkine, joten suosittelen! Automaattilaatikko toimii noilla kilometreillä ainakin täydellisesti.

Tossahan on kilsoja puolet tosta, mutta eihän sitä koskaan tiedä :wink:
Eipä tainnut häly ja kaukosäätö olla vakiona, nimittäin minulla ei -97 CDE:ssä ole kumpaistakaan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ja mullei oo -96 CDEssä ajonestoa. Mut häly ja kake löytyy.
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Nonniin!!! Käytiin ottaas tyypit. Auto oli loistavassa kunnossa ja huoltokirja oli todellakin täydellinen. Ainut ja ostopäätökseen ratkaiseva vika oli ruostetta tuulilasin nurkkapaikoissa pellissä. Tuo oli kyllä ensimmäinen, jonka minä oli nähnyt tuosta kohtaa ruostuvan. Nytpä siis jäikin takaraivoon takomaan ajatus, että onko tuo tonnarin "tyyppivika?" ja tuo oli siis alakulmassa sekä pelkääjän että kuljettajan puolella. Taitaa olla aikas vtumainen paikka edes korjata. Ja kuitenkaan myyjä ei ollut halukas kovin paljoa autosta tiputtamaan hintaa vaikka vaihdossa tarjosin sisäänajettua 900:ni. (371 tkm lasissa and still going strong!!) Kertokaa, oi te viisaat toverit 9000 kuumeessa olevalle Saabistille! :wink:
(olis tuosta ollut fotokin mutta menee hankalaksi tuo kuvan lisääminen...btw. vinkkejä siihen?)
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Vanhemmissa tonnareissa kuulemma on usein ruostetta tuulilasin reunoilla, mutta uudemmissa en ole nähnyt.

Voisikohan syynä olla huolimaton tuulilasin vaihto
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Milli kirjoitti:Ja mullei oo -96 CDEssä ajonestoa. Mut häly ja kake löytyy.
Onks noin -96 ja -97 CDE:t jotain ei-Suomi-autoja? Meikällä oli aiemmin -96 CS 2.0i ja siinä oli papereiden mukaan vakiona mainitsemani häly+ajonesto (vain turbo puuttui :wink: ) ja sama on tullu vakiona myös nykyiseen -97 CSE:henkin. Tämän perusteella vaan veikkailin...
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Mimmi kirjoitti:Häly on AINA ollut lisävaruste (kuulunut varustepakettiin) ja hälyjä on KAHTA (2) mallia, käynnistyksenestolla (VSS) ja ilman. VSS-versio on AINA ollut tehdasasenteinen ja jälkikäteen asennetut hälyt ovat ilman VSS:ää.
Jep, VSS näyttääkin olleen tehdasasennettu valinnaisvaruste.
Vastaa Viestiin