Seokset laihalla...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Seokset laihalla...

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

Missähän lienee vikaa kun seokset menevät tasaisessa ajossa laihalle 8O 120kmh vauhdissa, aikaisemmin meni jo 90 kohdilla mutta nostin bensanpainetta nyt n. 4bar (vakio 2.8bar). Kaikki alipaineletkut on uusittu, bypas-vena on mäntä mallia, imusarjasta ja ahtoputkista ei löytynyt vuotoja starttipilotilla... Pirssi on -86 9k T16 , ja lisä "parannuksia" FSE-bensanpaineensäädin, speedpartsin bensa chippi, itse modattu apc-boxi ja seokset mitataan FMI-1.2 seosmittarilla lämmitettävällä anturilla.
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Käykö nakuttamaan ahdoilla? Nuo 1-4 karvaiset lambdat ovat vaan suuntaa-antavia, laajakaistalla näkee mitä siellä koneessa todella tapahtuu. Kannattaa käyttää auto dynossa, mikä on varustettu laajakaista-lambdalla.
Foxbody turbo
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

Ei ole nakutusvaloa tullut vielä tinattua eli vaikea sanoa nakuttaako... Mutta seosmittarin mukaan jos vähänkin kiihdyttää niin seokset on ok. Vähän arveluttaa viedä dynoon, kun kysyin alkukesästä dynotusta niin olis pitänyt allekirjottaa lappu missä ko. liike vapautuu kaikesta vastuusta jos auto hajoaa... Ja jos sieltä tulee sitte joku "ammattilainen" ja polkee pirssiä ku "tulpatonta mopoa" 8O ja auto leviää rullille niin siinä on naama aika näkkärillä...
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kannattaa valita luotettava dynopaja, esim. AMW jne. Martikainen kuuntelee nakutusta koko dynosession ajan ja taatusti lopettaa homman heti, jos mylly alkaa detonoimaan huolestuttavissa määrin.

Epäilen kyllä, että seosmittari/lambda menee hiukan sekaisin tasakaasulla ja siksi näyttää laihaa seosta. Jos menee laihalle kuormituksessakin, sitten kannattaa huolestua.
Foxbody turbo
saab_9000_t
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 18:59

Viesti Kirjoittaja saab_9000_t »

Mistä olet ottanut maadoituksen seosmittariin? akulta?

Itse en saanut seosmittaria näyttämään vanhassa
ysitonnisessa oikeita lukemia ennenkuin otin seosmittarin maadoituksen moottorin imusarjasta. (sama paikka kuin ruiskupoksin maa).

muuten voi aiheutua seosmittarin kanssa virhettä kun moottori ei yleensä ole samassa potentiaalissa mitä akku..

eli voi olla että kyseessä onkin vaan mittarin virhenäyttämä.

mutta tarkistuta seoksien riittävyys jokatapauksessa ,vaikka dynamometrissä, että ne ovat varmasti kunnossa.
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

Maadoitin "muistaakseni" runkoon mutta pitää tarkistaa asia... ja kokeilla maadottaa imusarjaan. Täytynee ruveta tutkailemaan dynopajoja, AMW olis varmasti hyvä niinkuin to4 mainitsi, mutta on "pikkasen" liika kaukana täältä "Suomen Sievi:stä".
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
Vastaa Viestiin