vaihteet hukassa
vaihteet hukassa
liikenne valoista lähtiessä hukkui 1 ja 2 vaihde, missä vika?
Re: vaihteet hukassa
Vaihteensiirtäjä rikki
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: vaihteet hukassa
laatikost ei kuulu mitään outoja ääniä, napsahtava ääni kuului jostain kun vaihteet hävis.Ekitheman kirjoitti:Vaihteensiirtäjä rikki
Re: vaihteet hukassa
onko paha vaihtaa, jos siinä vika? ei mitään räjäytyskuvia olis?Mimmi kirjoitti:Rättinivel antautui.
Re: vaihteet hukassa
olisko rättinivelest kuvia? miten korjaan?
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: vaihteet hukassa
Tuossa kuva rättinivelestä
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: vaihteet hukassa
ysitonnari93 kirjoitti:Tuossa kuva rättinivelestä
kiitti, paljonkohan mahtaa maksaa tuo osa?
Re: vaihteet hukassa
mistä sais osan? paljonkohan kustantaa? tuskin ihan motonetist löytyy....
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: vaihteet hukassa
Siitäpä minulla ei ole tietoa, mutta eiköhän senkin pian joku kerroakitin kirjoitti:mistä sais osan? paljonkohan kustantaa? tuskin ihan motonetist löytyy....
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: vaihteet hukassa
Löysin etsillä hintatietoa 2005 vuodelta. Harvemmin se itse nivel on bashana, yhdyskumi siitä repeää. Motonetistä saat yhdysgummin kynpillä:
VAIHDEVIVUSTON OSAT/HELAT SAAB 9000 --98
Vaihteesiirtäjän yhdyskumi. . . . . . . . . . . . . . . . . 18-2021 10.76 ???
Eli nippusidettä ensihoidoksi (ajaa sillä kyllä pidempäänkin nippusidepatentilla) ja uutta kumia hommamaan.
Marmoritiskillä maksanut 2005 vuonna 122 egee.
VAIHDEVIVUSTON OSAT/HELAT SAAB 9000 --98
Vaihteesiirtäjän yhdyskumi. . . . . . . . . . . . . . . . . 18-2021 10.76 ???
Eli nippusidettä ensihoidoksi (ajaa sillä kyllä pidempäänkin nippusidepatentilla) ja uutta kumia hommamaan.
Marmoritiskillä maksanut 2005 vuonna 122 egee.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: vaihteet hukassa
Löytyy edelleen motonetistä, tarkistin juuri.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: vaihteet hukassa
taas toimii vaihteet, rättinivelen ympärille klemmarit, täytyy josain vaiheessa uusia kumi.
Re: vaihteet hukassa
Moi,
Kumin uusiminen ei ole aina välttämätöntä (viisaammat korjatkoon).
Seuraavalla toimenpiteellä vanhastakin saa toimivan:
1. Yhdyskumin irroitus autosta
2. Yhdyskumin sivuilla olevien metallilaippojen irroittaminen
(esim. talttaruuvimeisseli, jne)
3. 7mm reikien poraus yhdyskumiin vanhojen pinnapulttien kohdalle
(kannattaa koepujottaa pultit kumin lävitse kumin ollessa autosta irti, niin pulttien paikalleen laittaminen on helpompaa autossa)
4. yhdyskumin kiinnitys läpipulttien avulla (ei saa kiristää liikaa)
Itse toteutin korjauksen ko. tavalla ja hyvin menee vaihteet päälle eikä täristele
ylimääräistä. Toisen puolen metallilaipan irroitin kumin ollessa paikallaan ja sen jälkeen sain pujotettua kumin pois ilman ylimääräisiä purkuja.
Toinen metallilaipan irroitin ruustukissa ja samalla porasin reiät.
-Make
Kumin uusiminen ei ole aina välttämätöntä (viisaammat korjatkoon).
Seuraavalla toimenpiteellä vanhastakin saa toimivan:
1. Yhdyskumin irroitus autosta
2. Yhdyskumin sivuilla olevien metallilaippojen irroittaminen
(esim. talttaruuvimeisseli, jne)
3. 7mm reikien poraus yhdyskumiin vanhojen pinnapulttien kohdalle
(kannattaa koepujottaa pultit kumin lävitse kumin ollessa autosta irti, niin pulttien paikalleen laittaminen on helpompaa autossa)
4. yhdyskumin kiinnitys läpipulttien avulla (ei saa kiristää liikaa)
Itse toteutin korjauksen ko. tavalla ja hyvin menee vaihteet päälle eikä täristele
ylimääräistä. Toisen puolen metallilaipan irroitin kumin ollessa paikallaan ja sen jälkeen sain pujotettua kumin pois ilman ylimääräisiä purkuja.
Toinen metallilaipan irroitin ruustukissa ja samalla porasin reiät.
-Make
Re: vaihteet hukassa
Emännän tonnarissa oli vaihteet semmoset, että jos 1 ja 2 halus saada päälle, piti hakea vauhtia vitosen ja pakin välistä, 5 ja R päälle, haettiin vauhtia 1 ja 2 välistä. Auttoi, kun kiristin auton alta katsottuna rättinivelen vieressä näkyvää 8mm mutteria. Nyt taas pelaa vaihteet kuin unelma.
Ford Mondeo 2.0TDCI '02
Peugeot 306 1.6i XR '96
Volkswagen Type 1 '73
Peugeot 306 1.6i XR '96
Volkswagen Type 1 '73
Re: vaihteet hukassa
Tuossa kuvassa vanhanmallinen rättinivel mihin voi vaihta tuon kumiosan. Uudempi on integroitua mallia ja sitä ei saa purettua.ysitonnari93 kirjoitti:Tuossa kuva rättinivelestä