Kiitokset kaikille neuvoista tuon tasapainohärpäkkeen poistamiseksi. Työtähän tuossa oli, mutta itse ketjun poisto oli se helpoin. Eniten aikaa meni öljypohjan poistoon (hiton ahdasta, joten purettavaa tuli) ja pesuun. Samalla irrotin öljypumpun sihdin ja putsasin sekä vaihdoin o-renkaan. Autohan oli 2,3 pitkälohko vm92 ajettuna kohtuu vähän eli 230 000KM.
Ketju piti ääntä, vaikka alaratas oli vielä kohtuullisen hyvässä kunnossa. Ilmeisesti akseleiden rattaat olivat sitten heikommassa hapesa- en nähnyt. No, hyvällä tiivisteliimalla öljypohja siististi kiinni (ei liikaa liimaa), öljyt koneeseen ja käyntiin. Voi veljet, että katosi kaikki rahina moottorista! Ainoastaan mukava ja matala murina peräpään tuplaulostuloputkesta. testikäyttökin todisti, ettei värinät lisääntyneet. Kierrosherkkyys sitä vastoin parani.
Ps. Samalla vaihdoin moottorien molemmat alatukikumit, koska olivat jo työnsä tehneet eli aivan löysät ja sisustansa syösseet.
Mainittakoon vielä, ettei öljupohjasta löytynyt mitään möhnää/ metallipurua (kiitos tiiviiden öljynvaihtovälien?)
Tasapainoketjun poisto onnistui!
Tasapainoketjun poisto onnistui!
Hanaa hillitysti!
Re: Tasapainoketjun poisto onnistui!
Moro!
Mä tein kanssa saman homman viime viikollla
Mä tein kanssa saman homman viime viikollla

Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Re: Tasapainoketjun poisto onnistui!
.... ja minä noin 120 tkm sitten. Eikä mitään ongelmia ole ilmennyt.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB