bensatankki
bensatankki
Bensatankin kannatin panta. Saako tarvikkeena? motonetissa ei ainakaan
löytynyt. Olisiko paras vain laittaa kemppiliimalla kiinni. mitähän orkkis
osa maksaa.
löytynyt. Olisiko paras vain laittaa kemppiliimalla kiinni. mitähän orkkis
osa maksaa.
Re: bensatankki
Mulla laitettiin '89 tonnariin ihan reikäpannalla kiinni, kerroksien määrää en enää muista. Alkuperäinen panta (vai olikohan pelkkä kumi... hmm...) jätettiin sinne alle.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
Saab-juttuja 70-luvulta
Ei saa tarvikkeena (reply: suomesta). Orkkikset taitaa maksaa about 120€ kpl. On noita porukka ite tosiaan väsännyt myös.
Viimeksi muokannut j0ne, Pe Heinä 23, 2010 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAA tarvikkeenakin, ainakin PFS ja eEuroparts myy ihan kohtuulliseen hintaan. http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3779 $33,90 ja http://www.eeuroparts.com/Main/PartDeta ... d=30519739 $29,90 Ihan kohtuullinen hinta mun mielestä vs. omaräpellys.
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
Vaan varsin helppoa ovat tehdä myös itse, 40mm peltisoirot esim. millisestä ja käyttäen alkuperäiset päätyripustimet, harvoin ne ovat ruostuneet mahdottomiksi pannan jo katkettua, materiaalivahvuutta ripustimilla kun on 2-3mm.
Vanhat pantojen muovipehmusteet voi käyttää uudelleen ja sopivat passelisti tuon 40mm ympärille.
Itse tein nauhat mitoilla 85cm, ja 71cm, ripustimen "sisemmästä"päädystä toisen vast. päätyyn ja istuu tankki napakasti mutta ei liian napakasti, takimmaisten mutterikiristeisten tallojen vastatessa auton pohjaan kuten kuuluukin.
Ruostesuojaus oman maun mukaan..
Takimmaisten tankinkiinnikkeiden ehjänä irroitus onkin sitten toinen juttunsa, ja siitä löytyy kyllä turinointia "Etsi"-llä, päällimmäisinä pointteina ensin ruosteen liottelua turhan pitkiksi jätettyjen pinnapulttien kierteistä, sinnikästä teräsharjausta ja mahdollisesti M8 kierrepakkaa tarjoten ja vasta sitten yritystä pitkällä Huom. kuusikulmaisella hylsyllä. Vastaisuuden varalle laitoin itse kierteisiin Dinitrolit ja lykkäsin päälle suolavesiltä suojaksi 8mm sisähalkaisijaiset muoviletkunpätkät.
Vanhat pantojen muovipehmusteet voi käyttää uudelleen ja sopivat passelisti tuon 40mm ympärille.
Itse tein nauhat mitoilla 85cm, ja 71cm, ripustimen "sisemmästä"päädystä toisen vast. päätyyn ja istuu tankki napakasti mutta ei liian napakasti, takimmaisten mutterikiristeisten tallojen vastatessa auton pohjaan kuten kuuluukin.
Ruostesuojaus oman maun mukaan..
Takimmaisten tankinkiinnikkeiden ehjänä irroitus onkin sitten toinen juttunsa, ja siitä löytyy kyllä turinointia "Etsi"-llä, päällimmäisinä pointteina ensin ruosteen liottelua turhan pitkiksi jätettyjen pinnapulttien kierteistä, sinnikästä teräsharjausta ja mahdollisesti M8 kierrepakkaa tarjoten ja vasta sitten yritystä pitkällä Huom. kuusikulmaisella hylsyllä. Vastaisuuden varalle laitoin itse kierteisiin Dinitrolit ja lykkäsin päälle suolavesiltä suojaksi 8mm sisähalkaisijaiset muoviletkunpätkät.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kitoos,, vinkeistä. Täytyypi kokeilla saumata uutta peltiä, Enkuista oma vaivansa
lähteä tilaamaan.
lähteä tilaamaan.
"Minuteman" on laittanut hyvät ohjeet niillä onnistuu varmasti..