Saab 9000 turbo vm.95 hinta?
Saab 9000 turbo vm.95 hinta?
Minkä verran maksaisitte saab 9000 turbo vm 95? Nahkapenkit, ilmastointi, metalliväri, aluminiinivanteet kesä/talvi, kesä ja talvi renkaat, vakionopeudensäädin ja ajettu 90 000.
lisätietoja
Mikä moottori 2.0/2.3 , HPT/LPT , manuaali/automaatti? Aika vähän ajettu, Saabiksi. Tuontiauto? Hinta riippuu monesta seikasta. Ehkä 8k-12k.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
On nimittäin ehkä Suomen vähiten ajettu tuon ikäinen. Vuotta uudemmasta yli 200tkm ajetusta pyydetään jopa yli 13.
Voisi vertailla omaan saman ikäiseen jolla on oikeasti ajettu vain 40t enemmän. Tuontoautoistahan kyllä löytyy tuollaisia tallissa seisoneita, mutta tietysti myös mittaripyöriteltyjäkin. Olisipa kiva ihan mielenkiinnon vuoksi nähdä tuo auto jos kilometrit on Suomessa ajettu. Voisi ehkä kommentoida että paljonko sillä oikeasti on ajettu..
Mun mielestä jos se on niin hyvässä kunnossa kuin sen pitää olla noilla kilometreillä, niin 12:kin on hyvä hinta. Myyjä saa siitä sen verran ja ylikin vaihdossa liikkeessäkin.
Voisi vertailla omaan saman ikäiseen jolla on oikeasti ajettu vain 40t enemmän. Tuontoautoistahan kyllä löytyy tuollaisia tallissa seisoneita, mutta tietysti myös mittaripyöriteltyjäkin. Olisipa kiva ihan mielenkiinnon vuoksi nähdä tuo auto jos kilometrit on Suomessa ajettu. Voisi ehkä kommentoida että paljonko sillä oikeasti on ajettu..
Mun mielestä jos se on niin hyvässä kunnossa kuin sen pitää olla noilla kilometreillä, niin 12:kin on hyvä hinta. Myyjä saa siitä sen verran ja ylikin vaihdossa liikkeessäkin.
9000CS 2,3
Moottori on 2.3 ja manuaalivaihteisto. Auto ei ole ulkomailta tuotu. Ollut ensin jollain yksityisellä henkilöllä ja sen jälkeen firmalla työsuhdeautona. Eli autolla todella on ajettu vain 90 000.
Tuosta edellisestä viestistä jäi mainitsematta, että nahkaverhoilu on myös ratissa ja vaihdekepissä, varashälytin, sähköiset ikkunat+kattoluukku ja ajotietokone.
Auto on kuin uusi ja siinä ei näy minkäänlaisia kulumisen merkkejä. Penkeistä tai mistään muustakaan ei huomaa mitään. Voin laittaa autosta kuvia sähköpostiin.
Tuosta edellisestä viestistä jäi mainitsematta, että nahkaverhoilu on myös ratissa ja vaihdekepissä, varashälytin, sähköiset ikkunat+kattoluukku ja ajotietokone.
Auto on kuin uusi ja siinä ei näy minkäänlaisia kulumisen merkkejä. Penkeistä tai mistään muustakaan ei huomaa mitään. Voin laittaa autosta kuvia sähköpostiin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No mikähän mahtaa olla pyynti kyseisellä autolla? Jos tosiaan auton kunto on erinomainen ja kilometrit "varmoja", ei 15k€ ole vielä liikaa tuosta. Jok.tap. melkoinen "löytö" tonnari.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuon ikäisessä ja tuon verran ajetussa kannattaa katsoa huoltokirjaa tarkasti, miten öljyt on vaihdettu. Jos ne on vaihdettu 20 000 välein niin unohda vehjes... sillä on ajettu se mitä on ajettu todella huonoilla öljyillä. Voihan se olla kunnossakin, mutta riski on iso.
Itse hylkäsin kakkosautoa etsiessäni automaatti 2.3T:n tuossa jokin aika sitten juuri noiden öljynvaihtojen vuoksi. Sillä oli ajettu hieman yli 100 000, mutta loppumatkasta siihen tahtiin että näytti laatikossa ja koneessa olevan 3 v vanhat öljyt ja edellisetkin öljyt olivat olleet pari vuotta käytössä ennenkuin kilometrit olivat tulleet täyteen.
Käyttöohje kait sanoo että 20000 tai kerran vuodessa on huoltoväli ja se on aikalailla ehdoton minimivaatimus. Mieluiten samoilla öljyillä ei koskaan ajettaisi kesää ja talvea, varsinkaan talvella käytetyillä öljyillä kesää... ovat melkoisen märkää ja hapanta tavaraa.
Itse hylkäsin kakkosautoa etsiessäni automaatti 2.3T:n tuossa jokin aika sitten juuri noiden öljynvaihtojen vuoksi. Sillä oli ajettu hieman yli 100 000, mutta loppumatkasta siihen tahtiin että näytti laatikossa ja koneessa olevan 3 v vanhat öljyt ja edellisetkin öljyt olivat olleet pari vuotta käytössä ennenkuin kilometrit olivat tulleet täyteen.
Käyttöohje kait sanoo että 20000 tai kerran vuodessa on huoltoväli ja se on aikalailla ehdoton minimivaatimus. Mieluiten samoilla öljyillä ei koskaan ajettaisi kesää ja talvea, varsinkaan talvella käytetyillä öljyillä kesää... ovat melkoisen märkää ja hapanta tavaraa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Harva varmaan vaihtelee öljyjä huoltojen välillä. Näitä "parempia" autoja uutena ostelevat eivät yleensä ole kovin automiehiä. Omalle tonnarilleni on juotettu rally formulaa ja syötetty uutta suodatinta aina max.10t kilometrin välein, mutta mitenpä sen ostajalle todistat.. Merkkihuollon leimoja taitaa useimmat vieläkin arvostaa. Itsellä on aina ollut surullinen mieli kun on auton joutunut sinne jättämään..Jussi kirjoitti:Tuon ikäisessä ja tuon verran ajetussa kannattaa katsoa huoltokirjaa tarkasti, miten öljyt on vaihdettu.
Itse hylkäsin kakkosautoa etsiessäni automaatti 2.3T:n tuossa jokin aika sitten juuri noiden öljynvaihtojen vuoksi. Sillä oli ajettu hieman yli 100 000, mutta loppumatkasta siihen tahtiin että näytti laatikossa ja koneessa olevan 3 v vanhat öljyt ja edellisetkin öljyt olivat olleet pari vuotta käytössä ennenkuin kilometrit olivat tulleet täyteen.
Keppivaihteisen ostajalla on noiden laatikkoöljyjen kanssa helpompaa, niiden vaihtoa kun ei ainakaan vm95:n huolto-ohjelmassa ole koskaan.
9000CS 2,3
??
Hyvä kommentti 2,3turbolta juuri näin minäkin tuumailen.
Jos nyt maksaa 10 vuotta vanhasta autosta 15000e niin on kyllä minun mielestä vähintään tyhmän rohkee.Mutta jokainen tekee tietysti rahoillaan mitä haluaa.
Kauppiaitten varastot on täynnä näitä vanhoja autoja uusien myynti laskee hyvitys hinnat on tippunu tosi alas tulli/verottaja on vaikeuksissa
tämän nykyisen vero sotkun kanssa.
Kauppiaat varautuu jo tulevaan vero muutokseen,eiköhän vuoden vaihteessa tapahdu se muutos,ei tää nyky systeemi voi elää kauvaa.
Ja jos muutos tulee maksaa tommoset kymmenen vuotijaat autot
noin 5000e.
Jos nyt maksaa 10 vuotta vanhasta autosta 15000e niin on kyllä minun mielestä vähintään tyhmän rohkee.Mutta jokainen tekee tietysti rahoillaan mitä haluaa.
Kauppiaitten varastot on täynnä näitä vanhoja autoja uusien myynti laskee hyvitys hinnat on tippunu tosi alas tulli/verottaja on vaikeuksissa
tämän nykyisen vero sotkun kanssa.
Kauppiaat varautuu jo tulevaan vero muutokseen,eiköhän vuoden vaihteessa tapahdu se muutos,ei tää nyky systeemi voi elää kauvaa.
Ja jos muutos tulee maksaa tommoset kymmenen vuotijaat autot
noin 5000e.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
Re: ??
Siis hetkinen, multa on mennyt täysin ohi. Mikä veromuutos nyt on tulossa ja mitä se tarkoittaa käytännössä? Selittäkää nyt vähän lisää kärrryiltä pudonneelle.YKÄ kirjoitti:Kauppiaat varautuu jo tulevaan vero muutokseen,eiköhän vuoden vaihteessa tapahdu se muutos,ei tää nyky systeemi voi elää kauvaa. Ja jos muutos tulee maksaa tommoset kymmenen vuotijaat autot
noin 5000e.
Re: ??
[quote="winorloose"][quote="YKÄ"]Kauppiaat varautuu jo tulevaan vero muutokseen,eiköhän vuoden vaihteessa tapahdu se muutos,ei tää nyky systeemi voi elää kauvaa. Ja jos muutos tulee maksaa tommoset kymmenen vuotijaat autot
noin 5000e.[/quote]
Siis hetkinen, multa on mennyt täysin ohi. Mikä veromuutos nyt on tulossa ja mitä se tarkoittaa käytännössä? Selittäkää nyt vähän lisää kärrryiltä pudonneelle.[/quote]
Veromuutos hankinnan verotuksesta vuosittaiseen käyttömaksuun perustuvaksi. Asiasta pyörii villejä huhuja, mutta eihän siitä kukaan mitään vielä tiedä. Monet kuitenkin veikkaavat että hankintaveroa lasketaan roimasti vuoden vaihteessa.
Aika selvää on kuitenkin että tuo muutos tulee, kyse on pikemminkin vain "koska".
noin 5000e.[/quote]
Siis hetkinen, multa on mennyt täysin ohi. Mikä veromuutos nyt on tulossa ja mitä se tarkoittaa käytännössä? Selittäkää nyt vähän lisää kärrryiltä pudonneelle.[/quote]
Veromuutos hankinnan verotuksesta vuosittaiseen käyttömaksuun perustuvaksi. Asiasta pyörii villejä huhuja, mutta eihän siitä kukaan mitään vielä tiedä. Monet kuitenkin veikkaavat että hankintaveroa lasketaan roimasti vuoden vaihteessa.
Aika selvää on kuitenkin että tuo muutos tulee, kyse on pikemminkin vain "koska".
hinnat
Jos muualla eu alueella tommonen 10v vanha tonnari maksaa n.5000e
niin mitä järkee on siitä maksaa 15000e.Eikös eu:ssa ole tavaroiden,palveluiden,pääoman,työvoiman liikkuvuus vapaata.
Kyllä mulle se käy hyvin että tuotte niitä saabeja tänne ja maksatte veroo toisen mokoman mitä auton arvo.
Onpahan valtiolla paremmin varaa maksaa esim mun pentujen koulun käynti.ja markkinoilla on paljon käyttetyjä hyvia saabeja myynnissä kun ne aikanaan tulee oikean hintaiseksi vero muutoksen jälkeen.
Eihän siitä veromuutoksesta kukaan mitään "tiedä" sehän tehdään yön yli päätöksenä,muuten markkinat sekois vielä enemmän mitä nyt.
Kyllä minä ainakin uskaltaisin lyödä sen perinteisen kossupullon vetoo siitä että vuoden 2005 aikana tulee suomen käyttettyjen autojen markkinoilla semmonen muutos että n 10v vanhojen autojen hinnat puolittuu nyky tasosta.
Mutta vedon lyönti verkossa taitaa olla veikkauksen monopoli että annetaan nyt sen olla.
Mutta kyllä se valtio verotuloistaan huolen pitää vaikka auton hinta laskee niin kyllä me autoilusta saadaan silti maksaa suolasesti niinkuin tähänkin asti.
niin mitä järkee on siitä maksaa 15000e.Eikös eu:ssa ole tavaroiden,palveluiden,pääoman,työvoiman liikkuvuus vapaata.
Kyllä mulle se käy hyvin että tuotte niitä saabeja tänne ja maksatte veroo toisen mokoman mitä auton arvo.
Onpahan valtiolla paremmin varaa maksaa esim mun pentujen koulun käynti.ja markkinoilla on paljon käyttetyjä hyvia saabeja myynnissä kun ne aikanaan tulee oikean hintaiseksi vero muutoksen jälkeen.
Eihän siitä veromuutoksesta kukaan mitään "tiedä" sehän tehdään yön yli päätöksenä,muuten markkinat sekois vielä enemmän mitä nyt.
Kyllä minä ainakin uskaltaisin lyödä sen perinteisen kossupullon vetoo siitä että vuoden 2005 aikana tulee suomen käyttettyjen autojen markkinoilla semmonen muutos että n 10v vanhojen autojen hinnat puolittuu nyky tasosta.
Mutta vedon lyönti verkossa taitaa olla veikkauksen monopoli että annetaan nyt sen olla.
Mutta kyllä se valtio verotuloistaan huolen pitää vaikka auton hinta laskee niin kyllä me autoilusta saadaan silti maksaa suolasesti niinkuin tähänkin asti.
Viimeksi kun olin itse ykkösautoa ostamassa kävi silloinkin keskustelu autoverosta kuumana. Töissä kahvipöydässä keskusteltiin autojen hinnoista Saksassa ja laskettiin kuumeisesti mitä se sitten joskus kun verotus mahdollisesti muuttuu voisi mahdollisesti Suomeen tuotuna maksaa. Samalla luonnollisesti spekuloitiin uusien autojen verotuskohtelun muutosta ja arvuuteltiin sen vaikutusta uusien ja käytettyjen hintoihin.
Itse ajettelin että en perkele voi ajaa vanhallakaan kovin pitkään siinä toivossa että joskus tulevaisuudessa säästän jonkun markan, jos säästän. Fakta on kuitenkin että jollakin on ajettava ja koskaan auton omistaminen ei ole ilmaista.
Aikanaan sitten noita muutoksia tuli ja puheet kahvipöydässä muuttuivat teoiksi. Työmaan pihaan ilmestyi yhden sun toisenlaista hermannin loppuun polkemaa nokivasaraa, mutta ei nuo työkaverit silti näytä yhtään rikkaamilta tai onnellisemmilta kuin minäkään vaikka kauhealla odottamisella ja ähräämisellä saivat haettua Saksasta muutaman euron halvempia autoja.
Itse ajettelin että en perkele voi ajaa vanhallakaan kovin pitkään siinä toivossa että joskus tulevaisuudessa säästän jonkun markan, jos säästän. Fakta on kuitenkin että jollakin on ajettava ja koskaan auton omistaminen ei ole ilmaista.
Aikanaan sitten noita muutoksia tuli ja puheet kahvipöydässä muuttuivat teoiksi. Työmaan pihaan ilmestyi yhden sun toisenlaista hermannin loppuun polkemaa nokivasaraa, mutta ei nuo työkaverit silti näytä yhtään rikkaamilta tai onnellisemmilta kuin minäkään vaikka kauhealla odottamisella ja ähräämisellä saivat haettua Saksasta muutaman euron halvempia autoja.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Kyllä valitus aika on kai kolme vuotta,mutta jos laki muuttuu 1.1.-05
ja olet tuonu auton tänä vuonna. Niin voikohan siitä valittaa että vero perittiin sen hetkisen lain mukaan eikä esim lain mikaan joka astui voimaan 1.1-05.
Tuskin ne niitä veroja nollaa mitkä on pantu maksuun entisen lain määräysten mukaan.
Toki valittaa kannatta mutta ilmeisesti siitä että tulli arpo liian suuren verotusarvon tai rosentti ei oo oikein,saabin rosenttejahan ei tiedetä.
Miten helvetissä verottaja voi tössii tämmösen asian näin totaalisesti
taitaa kyllä olla eräänlainen mailmanennätys.
ja olet tuonu auton tänä vuonna. Niin voikohan siitä valittaa että vero perittiin sen hetkisen lain mukaan eikä esim lain mikaan joka astui voimaan 1.1-05.
Tuskin ne niitä veroja nollaa mitkä on pantu maksuun entisen lain määräysten mukaan.
Toki valittaa kannatta mutta ilmeisesti siitä että tulli arpo liian suuren verotusarvon tai rosentti ei oo oikein,saabin rosenttejahan ei tiedetä.
Miten helvetissä verottaja voi tössii tämmösen asian näin totaalisesti
taitaa kyllä olla eräänlainen mailmanennätys.