BY-Pass vaihdettu, mutta ahdot ei nouse
BY-Pass vaihdettu, mutta ahdot ei nouse
Eli vaihdoin tänään tuohon turbo tonnariini uuden BY-Pass venttiilin ja ahdot ovat tyhjäkäynnillä alipaineilla niin kuin todennäköisesti kuuluu. Mutta eikös tuon ahtomittarin pitäisi nousta keltaisen ja punaisen rajamaille? Minulla tuo mittari pysyy samassa paikassa kuin ennen BY-Pass venttiili vaihtoa eli keltaisen alueen puolivälissä.
Missä vika?
Onko turbo jo entinen? Autossa 2.0 turbo kone ja ajettu 483500 km ilmaan minkäänlaista kone / turboremonttia.
Vaikuttaako tuollainen BY-Pass venttiili kulutukseen? Minusta auto käy tasaisemmin tuon vaihdon jälkeen.
Kulutus lukemat muuten n. 10.5 litraa / 100 km (keskikulutus) vaikka auto on automaattilaatikolla niin kyllä sillä pitäisi matka-ajossa päästä 9 litran tuntumaan (ainakin olen ennen päässyt).
Millaisen kiihdytyksen auto vaatii että tuo mittari nousee punaisen alkuun?
Missä vika?
Onko turbo jo entinen? Autossa 2.0 turbo kone ja ajettu 483500 km ilmaan minkäänlaista kone / turboremonttia.
Vaikuttaako tuollainen BY-Pass venttiili kulutukseen? Minusta auto käy tasaisemmin tuon vaihdon jälkeen.
Kulutus lukemat muuten n. 10.5 litraa / 100 km (keskikulutus) vaikka auto on automaattilaatikolla niin kyllä sillä pitäisi matka-ajossa päästä 9 litran tuntumaan (ainakin olen ennen päässyt).
Millaisen kiihdytyksen auto vaatii että tuo mittari nousee punaisen alkuun?
Re: BY-Pass vaihdettu, mutta ahdot ei nouse
Tarkastettavia mahdollisuuksia: APC-venttiili tai jarruvalokytkin rikki. Vaikuttaisi olevan peruspaineilla.Tuha kirjoitti:Eli vaihdoin tänään tuohon turbo tonnariini uuden BY-Pass venttiilin ja ahdot ovat tyhjäkäynnillä alipaineilla niin kuin todennäköisesti kuuluu. Mutta eikös tuon ahtomittarin pitäisi nousta keltaisen ja punaisen rajamaille? Minulla tuo mittari pysyy samassa paikassa kuin ennen BY-Pass venttiili vaihtoa eli keltaisen alueen puolivälissä.
Missä vika?
Onko turbo jo entinen? Autossa 2.0 turbo kone ja ajettu 483500 km ilmaan minkäänlaista kone / turboremonttia.
Vaikuttaako tuollainen BY-Pass venttiili kulutukseen? Minusta auto käy tasaisemmin tuon vaihdon jälkeen.
Kulutus lukemat muuten n. 10.5 litraa / 100 km (keskikulutus) vaikka auto on automaattilaatikolla niin kyllä sillä pitäisi matka-ajossa päästä 9 litran tuntumaan (ainakin olen ennen päässyt).
Millaisen kiihdytyksen auto vaatii että tuo mittari nousee punaisen alkuun?
Katso, että jarruvalot ei pala koko ajan.
APC-venttiili on syyläripalkissa ja sen kuuluu naksahtaa, kun virrat laitetaan päälle.
Meneekö ahtomittari reilusti valkoisen puolelle tyhjäkäynnillä?
Ahtoputkien, alipaineletkujen ja välijäähdyttimen tiiveys kannattaa myös tarkistaa.
Ahdoista: Pidä kaasua pohjassa niin pitkään, kunnes ahtomittari lakkaa nousemasta. Puolikaasulla ahdot ei välttämättä nouse huippuunsa varsinkaan automaatissa.
Re: BY-Pass vaihdettu, mutta ahdot ei nouse
Kokeile ottaa mang.venttiilille tuleva keskimmäinen putki ( W ) irti sekä tee VAROVAINEN KIIHDYTYS, jos nyt ahtaa niin vika voipi olla rikkinäinen mang vent.Tuha kirjoitti:Eli vaihdoin tänään tuohon turbo tonnariini uuden BY-Pass venttiilin ja ahdot ovat tyhjäkäynnillä alipaineilla niin kuin todennäköisesti kuuluu. Mutta eikös tuon ahtomittarin pitäisi nousta keltaisen ja punaisen rajamaille? Minulla tuo mittari pysyy samassa paikassa kuin ennen BY-Pass venttiili vaihtoa eli keltaisen alueen puolivälissä.
Missä vika?
Onko turbo jo entinen? Autossa 2.0 turbo kone ja ajettu 483500 km ilmaan minkäänlaista kone / turboremonttia.
Vaikuttaako tuollainen BY-Pass venttiili kulutukseen? Minusta auto käy tasaisemmin tuon vaihdon jälkeen.
Kulutus lukemat muuten n. 10.5 litraa / 100 km (keskikulutus) vaikka auto on automaattilaatikolla niin kyllä sillä pitäisi matka-ajossa päästä 9 litran tuntumaan (ainakin olen ennen päässyt).
Millaisen kiihdytyksen auto vaatii että tuo mittari nousee punaisen alkuun?
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Muuta
Mistäs tuo mangneettiventtiili löytyy tonnarista? Mittari menee valkoiselle puoleen väliin asti. Jarruvalot eivät pala koko aikaa eli jarruvalokytkin on ainaskin ehjä.
Kaasu pohjassa kiihdytettäessä ahtomittari nousee keltaisen puoleen väliin eli samoille paikkeille kuin ennen BY-Pass venttiilin vaihtoa.
Kaasu pohjassa kiihdytettäessä ahtomittari nousee keltaisen puoleen väliin eli samoille paikkeille kuin ennen BY-Pass venttiilin vaihtoa.
Re: Muuta
No se magneettiventtiili = APC-venttiili ja löytyy jäähdyttäjän päältä. Siinä on kolme letkua kyljessä ja päällä sähköliitin, jossa kaksi johtoa. Yleensä toimimattomuus paljastuu jo siinä, että se ei naksahda laitettaessa virtoja tai jää naputtamaan.Tuha kirjoitti:Mistäs tuo mangneettiventtiili löytyy tonnarista? Mittari menee valkoiselle puoleen väliin asti. Jarruvalot eivät pala koko aikaa eli jarruvalokytkin on ainaskin ehjä.
Kaasu pohjassa kiihdytettäessä ahtomittari nousee keltaisen puoleen väliin eli samoille paikkeille kuin ennen BY-Pass venttiilin vaihtoa.
W-letkun irroittaminen on riski sinänsä, koska sen jälkeen turbosta tulee kaikki ulos mitä löytyy ja monesti se voi olla liikaa. Ole varovainen sen kanssa.
naksahtaa
Kyllä se minusta naksahtaa kun virrat laittaa päälle meinaan toi magneettiventtiili (APC-venttiili)!
Paljonko uusi tollanen mankkuvena maksaa ja mistä kannattaa kysellä jos ihan vain varmuuden vuoksi vaihtais uuteen.
Paljonko uusi tollanen mankkuvena maksaa ja mistä kannattaa kysellä jos ihan vain varmuuden vuoksi vaihtais uuteen.
Re: naksahtaa
Pyydä vaikka joltain lainaan. Ei kannata ostaa edes varmuudeksi, kun romiksellakin pyysivät 60 ekiäTuha kirjoitti:Kyllä se minusta naksahtaa kun virrat laittaa päälle meinaan toi magneettiventtiili (APC-venttiili)!
Paljonko uusi tollanen mankkuvena maksaa ja mistä kannattaa kysellä jos ihan vain varmuuden vuoksi vaihtais uuteen.
Sytytysennakko vaikuttaa rajusti ahtoihin. Eihän jakajaan ole kukaan koskenut?
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Mulla oli tonnarin ostaessa sama vika, eli ahdot ei noussu ku keltaisen puoleenväliin. Tarkista nyt vielä varmuudeksi että sähköliitin on kunnolla kiinni magneettivenassa. Mulla liitin oli irti, ja kun liittimen kytki kiinni niin ahdot kyllä nousivat, mutta perkeleellinen nykiminen ahtaessa alkoi. DI kasetti oli sökönä. Ei ihme että myyjä oli napannut liittimen irti koska se ei nykinyt peruspaineilla.