2.3 Litraisten kannet
2.3 Litraisten kannet
Eli 2.3litraisten tonnarien kannet... ne jotka käyvät og-satkauun...
Mitä eroa noissa on onko turbon ja vaparin kansissa jotain isoa eroa?
Entä tonnarin kansi verrattuna satkun 16v kanteen onko mullistavia eroja?
Entä toi suorasytytys saako sen tilalle tulpat ja normaalin virranjakajan?
entä toi suorasytytys onko vaikea laittaa satkuun???
Mitä eroa noissa on onko turbon ja vaparin kansissa jotain isoa eroa?
Entä tonnarin kansi verrattuna satkun 16v kanteen onko mullistavia eroja?
Entä toi suorasytytys saako sen tilalle tulpat ja normaalin virranjakajan?
entä toi suorasytytys onko vaikea laittaa satkuun???
sen verran osaan sanoa, että kun saab-liikkeestä korjaajilta tiedustelin tuota kasetinvaihtohommaa, niin vastattiin että periaatteessa saa virranjakajan ja uuden johdotuksen, mutta ainoastaan h- t i n moisen vähdin kanssa, elikkä työ on niin iso, ettei kannnata, joten oma kiinnostukseni lopahti siihen. hyvää syksyn jatkoa Luvialta!!!
worcmik
worcmik
On tuommoinen paketti ajossa. Kansi vaan paikoilleen ja nokat 2.0 kannesta niin käy virranjakajakin suoraan. Sovitin joskus 2.3 nokatkin paikoilleen, mutta persdynolla ei ainakaan eroa huomannut.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Ei se DI:n asennus mikään hirmu homma ole, jos moottori on irrallaan ja vieressä toinen osanluovuttaja johtosarjoineen. Ruotsi puolella ovat tehneet noita muunnoksia jo jonkun kappaleen, esim. kuva:
http://www.garaget.org/?car=3103&image=35640
Kyllähän sille hintaa tulee, jos vieraalla tiettää ja ostaa osat Saabin tiskiltä. Homma edellyttää moottorin nostoa, mikä vie suunnilleen päivä.
http://www.garaget.org/?car=3103&image=35640
Kyllähän sille hintaa tulee, jos vieraalla tiettää ja ostaa osat Saabin tiskiltä. Homma edellyttää moottorin nostoa, mikä vie suunnilleen päivä.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Tämä on minun tietoutta, jos jollakulla muunlaista faktaa niin kertokaa. Eli uusi trionic-ajan kansi B204 ja B234 ovat samoja. Kaikista kansista ei ole tietoa, mutta ainakin itselläni olevassa näyttäisi olevan virranjakajalle sopiva nokka. Varmuus tulee vasta kun sovittelen sen kiinni. Tämä kansi on ng-satkusta ja siis periaatteessa sama kuin tonnarissa.
Tontussa ei (ainakaan kaikissa) ole mahdollisuutta jakajalle koska DI. Onko edes "reikää" kannen päässä? Kertokoon ken tietää.
Sitten aavistus OT: Onko 2,1 imusarjasta+läppäkotelosta kaytännön etua ton B2x4- kannen kanssa? Vai onko marginaalinen juttu. Jos ei faktaa käytännön eroista niin sisämitatkin kiinnostaisi.
Tontussa ei (ainakaan kaikissa) ole mahdollisuutta jakajalle koska DI. Onko edes "reikää" kannen päässä? Kertokoon ken tietää.
Sitten aavistus OT: Onko 2,1 imusarjasta+läppäkotelosta kaytännön etua ton B2x4- kannen kanssa? Vai onko marginaalinen juttu. Jos ei faktaa käytännön eroista niin sisämitatkin kiinnostaisi.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Virranjakajan voi kyllä laittaa DI nokkaankin kun tekee siihen rälläkän ja viilan avustuksella virranjakajalle kolon, ei hirveän paha homma.
Kansissahan ei muuta huomioitavaa ole sitten kuin imunokan valinta, iivarin nokalla vääntöä ja turbopotku kun taas turbon imunokalla huipputeho. Itsellä on iivarin imunokka turbossa ja potkii aika äkäsesti.
Kansissahan ei muuta huomioitavaa ole sitten kuin imunokan valinta, iivarin nokalla vääntöä ja turbopotku kun taas turbon imunokalla huipputeho. Itsellä on iivarin imunokka turbossa ja potkii aika äkäsesti.