2.3 Litraisten kannet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

2.3 Litraisten kannet

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Eli 2.3litraisten tonnarien kannet... ne jotka käyvät og-satkauun...
Mitä eroa noissa on onko turbon ja vaparin kansissa jotain isoa eroa?
Entä tonnarin kansi verrattuna satkun 16v kanteen onko mullistavia eroja?
Entä toi suorasytytys saako sen tilalle tulpat ja normaalin virranjakajan?
entä toi suorasytytys onko vaikea laittaa satkuun??? :roll:
worcmik
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Touko 20, 2004 18:07

Viesti Kirjoittaja worcmik »

:mrgreen: sen verran osaan sanoa, että kun saab-liikkeestä korjaajilta tiedustelin tuota kasetinvaihtohommaa, niin vastattiin että periaatteessa saa virranjakajan ja uuden johdotuksen, mutta ainoastaan h- t i n moisen vähdin kanssa, elikkä työ on niin iso, ettei kannnata, joten oma kiinnostukseni lopahti siihen. hyvää syksyn jatkoa Luvialta!!!

worcmik
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Voi ääs... :(
Aattelin vain että olis satkuun kiva toi 2.3 kansi ja 2.1 imusarja paketti...
Eikös niitä ole joku suunnitellu???
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

On tuommoinen paketti ajossa. Kansi vaan paikoilleen ja nokat 2.0 kannesta niin käy virranjakajakin suoraan. Sovitin joskus 2.3 nokatkin paikoilleen, mutta persdynolla ei ainakaan eroa huomannut.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Mites tossa 2.3 kannessa se virranjakajan paikka siinä nokanpäässä, niin eikö se ole ummessa??? vai onko siinä joku tulppa??? :?
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Aaah ihana kuulla että tulpallahan se... mitähän tollainen kansi mahtaa kustantaa??? onko kellään omakohtaisia kokemuksia...?
Ja onko hyöty sen arvoista...? :wink:
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tuommoiset maksaa 100-300e. Montako tarvit? ;)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Nyt sain koko koneen ja ilmaiseksi... :D
Nyt alkaa kansitalkoot...
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Ei se DI:n asennus mikään hirmu homma ole, jos moottori on irrallaan ja vieressä toinen osanluovuttaja johtosarjoineen. Ruotsi puolella ovat tehneet noita muunnoksia jo jonkun kappaleen, esim. kuva:
http://www.garaget.org/?car=3103&image=35640

Kyllähän sille hintaa tulee, jos vieraalla tiettää ja ostaa osat Saabin tiskiltä. Homma edellyttää moottorin nostoa, mikä vie suunnilleen päivä.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Tämä on minun tietoutta, jos jollakulla muunlaista faktaa niin kertokaa. Eli uusi trionic-ajan kansi B204 ja B234 ovat samoja. Kaikista kansista ei ole tietoa, mutta ainakin itselläni olevassa näyttäisi olevan virranjakajalle sopiva nokka. Varmuus tulee vasta kun sovittelen sen kiinni. Tämä kansi on ng-satkusta ja siis periaatteessa sama kuin tonnarissa.

Tontussa ei (ainakaan kaikissa) ole mahdollisuutta jakajalle koska DI. Onko edes "reikää" kannen päässä? Kertokoon ken tietää.

Sitten aavistus OT: Onko 2,1 imusarjasta+läppäkotelosta kaytännön etua ton B2x4- kannen kanssa? Vai onko marginaalinen juttu. Jos ei faktaa käytännön eroista niin sisämitatkin kiinnostaisi.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Virranjakajan voi kyllä laittaa DI nokkaankin kun tekee siihen rälläkän ja viilan avustuksella virranjakajalle kolon, ei hirveän paha homma.

Kansissahan ei muuta huomioitavaa ole sitten kuin imunokan valinta, iivarin nokalla vääntöä ja turbopotku kun taas turbon imunokalla huipputeho. Itsellä on iivarin imunokka turbossa ja potkii aika äkäsesti.
Vastaa Viestiin