Luottopelini 2.3i vm. 1992 päätti sitten jättää allekirjoittaneen tien päälle.
Katselin aiemmin valoissa seistessä, että tyhjäkäyntikierrokset seilasi hetken aikaa välillä 800-1500 rpm, sitten asettuen. Moottorin lämpötilamittari oli vähän yli puolenvälin ja ilmastointi päällä.
Ajelin n. 5 km 60-70 km/h, kunnes rampilta maantielle kiihdyttäessä kone ei ottanutkaan kaasua. Tärinän ja jyrinän saattelemana 2000-3000 rpm sain nilkutettua bussipysäkille, jossa kävi huonoa tyhjäkäyntiä 500-1000 rpm ja sammahti.
Auto lähti uudelleen käyntiin, mutta ei reagoinut kaasupolkimeen mitenkään vaan kävi edelleen tärinän saattelemana tyhjäkäyntiä ja sammui.
Ja ei kun kaverin autolla himaan.
Sytytyskasetti uusittu 2008, joten (tuskin) sieltä vikaa tulisi etsiä.
Polttoaineensyötössä jotain vikaa tms.? Auttakee neuvotonta tonnariparkaa

