9000 2.3 -94 Saksasta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1214
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 9000 2.3 -94 Saksasta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Yllätys tuo kenno oli minullekin aikoinaan, kun sen jouduin tonnariin vaihtamaan, mutta sen jälkeen olenkin muistanut aina mainostaa mistä se saabin lämpimyys johtuu. No onhan nestekierron suunnittelullakin oma osansa lämmityslaitteen tehoon.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1214
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 9000 2.3 -94 Saksasta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nyt on tullut tuosta kyseisestä autosta ilmi, että jotain kolinaa on koneessa. Tuleeko kolina ketjusta vai laakereista siitä ei tietoa. Ilmeisesti on viisainta unohtaa tuo vehje, vaikka muuten siistiltä vaikuttaa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1214
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: 9000 2.3 -94 Saksasta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No niin , kotona ollaan ja tuli kuin tulikin saapikas tuotua, kun Alfa 164 3.0 24v oli myyty juuri alta.
Tämä yksilö on täysin perusvarusteinen 9000 cs -92 mittarissa oli ostaessa 242335 ja hintaa 550 euroa. Pimeässä tehtiin kaupat n. 22.30 illalla elikä ostettiin sika säkissä. Aivan Frankfurt am Mainin keskustan tuntumassa oli eräällä Turkkilaisella miehellä vanhoja autoja myynnissä ja kun saapikas lähti heti tulille, eikä sivuääniä kuulunut, sekä ovien alareunat olivat täysin ruosteettomat niin ei siinä kauaa mietitty. Kilvet jotka olimme päivällä hankkineet jo valmiiksi laitettiin kiinni ja tankki täyteen.
Havaittuja vikoja on puhaltimen etuvastus, oikean takaoven keskuslukituksen toimimattomuus, kattoverhous on hieman irronnut, sekä jostain kohdin rikki. Ohjekirja väittäisi, että tuossa perusmallissa ei ole sitä suppeaa tietokonenäyttöä nopeusmittarin alla, pitääkö paikkansa? Napit kyllä ovat kellon alapuolella, mutta vaikka niitä painaa yhtäaikaa näyttöön ei tule mitään, muistaakseni se niillä sai sammutettua ja kytkettyä näytön päälle. Aikaisemmissa kahdessa -88 mallissa kyllä sellainen oli, sinänsä sillä ei ole mitään merkitystä.
Auto on seissyt aika kauan ulkona ja sisällä on jonkin verran homeen tai jonkin muun hajua, mutta täytyy ensi hätään koittaa puhdistaa sisustaa ja katsoa mitä auttaa.
Tarvetta olisi peltivanteille, joita ei ehditty odotella seuraavaan päivään, nekin olisivat löytyneet myyjältä. Mikäli jollain on joutavat peltivanteet olisin kiinnostunut, renkaita en tarvitse, koska sellaiset ovat varastossa n. 5000 km ajetut nokian 7 hakkikset. Myöskin valojen välissä oleva takapaneeli on hieman rikki ja tuosta kattoverhoiluista en vielä tiedä mitä teen, mutta voisihan sen vaihtaa ehjään jos jollain sellainen olisi tarjolla.
Nyt täytyy lähteä tekemään vähän huoltoa ja pesemään auto päältäpäin.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Vastaa Viestiin