valot?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9-tonni
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 09:50
Paikkakunta: paimio

valot?

Viesti Kirjoittaja 9-tonni »

onko kellään kokemusta,kestääkö viistokeulan umpiot 100w polttimoita?kun omassa tontussa aikas onnettomat valot,varsinkin lyhkäset...laittomathan nuo tietysti,vaikka en kyllä ymmärrä miksi,koska xenon valot häikäisee huomattavasti enemmän....
kerran jo pääsin eroon saabista ja taas mulla on sellanen....
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja core2 »

9-tonni kirjoitti:onko kellään kokemusta,kestääkö viistokeulan umpiot 100w polttimoita?kun omassa tontussa aikas onnettomat valot,varsinkin lyhkäset...laittomathan nuo tietysti,vaikka en kyllä ymmärrä miksi,koska xenon valot häikäisee huomattavasti enemmän....
Oma kokemukseni on, että heijastin tummuu ajanmittaan näin ainakin OG900
kävi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
9-tonni
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 09:50
Paikkakunta: paimio

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja 9-tonni »

noin varmaan,mutta koska heijarit on jo ilmeisesti tummuneet,ni taidan vähän aikaa pitkittää uusien ostoa noilla satasilla...köyhä kun olen.. :)
kerran jo pääsin eroon saabista ja taas mulla on sellanen....
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja aero »

9-tonni kirjoitti:laittomathan nuo tietysti,vaikka en kyllä ymmärrä miksi,koska xenon valot häikäisee huomattavasti enemmän....
Laittomat ne xenonitkin niissä tonnarin halogeeniumpiossa on.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9-tonni
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 09:50
Paikkakunta: paimio

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja 9-tonni »

lähinnä tarkoitin uudempia autoja ja niitten xenoneita,alkuperäsiä siis..
kerran jo pääsin eroon saabista ja taas mulla on sellanen....
J.N
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja J.N »

Saabien orkkisxenonit ovatkin erinomaisia muiden ominaisuuksiensa ohella myös valokuvion rajauksessa, joten ne eivät häikäise. Monilla muilla merkeillä asia ei valitettavasti ole näin...
#3418
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja aero »

Ekan Oki-Taavin orggisxenonit ovat kuuluisat häikäisevästä hajavalostaan, muilla en ole moista ongelmaa juurikaan huomannut. Ei se häikäisevyys niinkään valon tuottotekniikasta johdu, vaan enemmänkin siitä, minne se valo ammutaan (hiekkapuhalletuilla laseilla, jälkiasennusxenoneilla ja huonolla suunnittelulla (saatika näistä kerättävillä kombinaatiolla) turhan usein sinne vastaantulijan silmiin).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9-tonni
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 09:50
Paikkakunta: paimio

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja 9-tonni »

joskus oli mulla oli 86vm mb ja siinä sataset ja kokeiltiin kavereitten kanssa,niin ei kuulemma pahasti häikäissyt....no,kokeilen kuitenkin,kun tuo vaimo ei tykkää ajaa pimeässä huonoilla valoilla....varsinkin,ku joutuu ajaa viikonloppuisin.. :lol:
kerran jo pääsin eroon saabista ja taas mulla on sellanen....
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja jus »

Valot ei parane vaikka laittaisit 500-wattiset polttimot, kun kuluneessa heijastimessa on heijastamaton kohta siinä polttimon yläpuolella missä lähivalo on sen pinnan polttanut. Valokuviossa on siinä kohdalla pimeä alue. Ylitehoisilla polttimoilla saa ne loputkin kromaukset heijastimista pois.

Kun et oman itsesi vuoksi raaski laittaa valoja kuntoon, niin jospa edes vaimon vuoksi.

Purkuautosta voi löytyä kelvolliset umpiot halvemmalla kuin uudet, mutta aika tuuripeliä se on. Ja muista että heijastimia ei pyyhitä millään vaikka näyttäisi pölyiseltä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9-tonni
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 09:50
Paikkakunta: paimio

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja 9-tonni »

ai,just ajattelin maalata vannehopealla noi heijastimet...... :lol:
kerran jo pääsin eroon saabista ja taas mulla on sellanen....
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4211
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ei kannata, tulee entistä huonommat. Kokeiltu on...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

minulls taisi mälin jäljiltä jäädä heijastinpinnat kuntoon katson maanantaina vieläkö nuo ovat töissä jos ovat niin saat halvalla kun näin saapisteja ollaan :mrgreen:
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Tosimies vetää spraykromilla. :D
No ei kannata, se ei ole kromia nähnytkään. Tosin väärän merkkisiä takavaloumpioita olen ehostanut sillä. Tuli hyvät, ja ei tule liian kiiltävä heijastin.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

juhaz_619 kirjoitti:minulls taisi mälin jäljiltä jäädä heijastinpinnat kuntoon katson maanantaina vieläkö nuo ovat töissä jos ovat niin saat halvalla kun näin saapisteja ollaan :mrgreen:
Juuh muistelin väärin eipä noista kalua enää tule anteeksi jos herätin turhaa toivoa :oops:
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
9-tonni
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Kesä 20, 2010 09:50
Paikkakunta: paimio

Re: valot?

Viesti Kirjoittaja 9-tonni »

katotaan kevväämällä sitten noita heijastimia ja laseja,nyt 100w paikoilleen ja baanalle....
kerran jo pääsin eroon saabista ja taas mulla on sellanen....
Vastaa Viestiin