Vuoden 1988 Saab 9000 CC 2.0 T täristää kuskin puolelta ihan niin kuin jarrut laahaisivat tai laakeri olisi mennyt etupyörästä. Jarruista olen varma ettei se niistä johdu sillä palat ja jarrusatula on vaihdettu kuukausi sitten molemmille puolille. Tämä tärinä ilmenee kun kääntyy autolla vaikka risteyksestä, mutta myös samanlaista tärinää on havaittavissa joskus ajon aikana.
Onko etupyöränlaakeri mennyt? Kuinka helppo tuo laakeri on vaihtaa ja mitä tuollainen maksaa kappaleelta?
Noita laakereita varmaan saa Motonetistä ja samasta liikkeestä varmaan saa myös etupään alatukivarsien puslia, kun taitavat nekin jo olla entiset.
Kuinka helppoja nuo puslat on vaihtaa itse? Ei viitsisi autoa korjaamollekkaan viedä.
Tonnarin tärinä käännyttäessä
Etutukivarren taaemmat puslat ovat helppo vaihtaa itse. Itse tilasin setin PCS:ltä, joka sisälsi puslien lisäksi myös alumiinisen holkin,
jonka sisällä puslat (PowerFlex) olivat valmiiksi. Ei tarvinnut harjoitella tuota vanhan puslan irrotusta.
Halvemmalla tietysti saat, jos ostat pelkät puslat esim:
http://www.superflex.co.uk/superflex_pr ... index.html (täältä olen myös tilannut ja homma on toiminut ihan hyvin)
http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=39,xxxx
jonka sisällä puslat (PowerFlex) olivat valmiiksi. Ei tarvinnut harjoitella tuota vanhan puslan irrotusta.
Halvemmalla tietysti saat, jos ostat pelkät puslat esim:
http://www.superflex.co.uk/superflex_pr ... index.html (täältä olen myös tilannut ja homma on toiminut ihan hyvin)
http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=39,xxxx
Re: Tonnarin tärinä käännyttäessä
Tuossa Hyrre jo kirjoittikin PowerFlex-puslista, mutta voi sinne laittaa ihan kumipuslatkin Motonetistä, PCS:ltä tai Saabilta. Takapuslan vaihdon hankalin vaihe on vanhan puslan irrotus tukivarren akselin päältä jos puslan holkki on juuttunut kiinni akseliin edellisen asentajan unohdettua asennusrasvaus. Etupuslien vaihto onkin vähän työläämää, mutta onnistuu sekin, vakaajatangon linkkivipu tosin kannattaa uusia samalla kun menee kuitenkin poikki mutteria avatessa, samoin alapallonivelen pultit.Tuha kirjoitti:Kuinka helppoja nuo puslat on vaihtaa itse? Ei viitsisi autoa korjaamollekkaan viedä.
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... tbush.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00