Tonnarin konehuoneessa ylimääräiset johdot
Tonnarin konehuoneessa ylimääräiset johdot
Joten mitä ovat nämä harmaalla liittimellä olevat ylimääräiset johdot tonnarini konehuoneessa? Nuo johdot ovat hiukan ajovaloumpioiden alapuolella molemmin puolin autoa ja päässä on harmaa liitin. Muistaakseni noihin menee kolme tai kaksi pienempää johtoa tuohon liittimeen.
Auto on Saab 9000 CC vm. 1988
Lisäksi on myös jotkut ylimääräiset johdot etuparkkien / vilkkujen vieressä.
Kertokaas nyt mihin nuo johdot kuuluu? Voiko nuo johdot olla jotain saabin omia sumareita varten (autossani kun ei ole etusumuvaloja) vai mitä ne ovat? Nuo parkin vieressä olevat johdot saattaisivat viitata siihen että siihen etuvilkkuun kun laittaa kaksinapaisen polttimon niin saa pienen / himmeän keltaisen valon palamaan sinne samaan tilaan kuin etuvilkkukin on 8eikös noin ole ainakin amerikassa?)
Auto on Saab 9000 CC vm. 1988
Lisäksi on myös jotkut ylimääräiset johdot etuparkkien / vilkkujen vieressä.
Kertokaas nyt mihin nuo johdot kuuluu? Voiko nuo johdot olla jotain saabin omia sumareita varten (autossani kun ei ole etusumuvaloja) vai mitä ne ovat? Nuo parkin vieressä olevat johdot saattaisivat viitata siihen että siihen etuvilkkuun kun laittaa kaksinapaisen polttimon niin saa pienen / himmeän keltaisen valon palamaan sinne samaan tilaan kuin etuvilkkukin on 8eikös noin ole ainakin amerikassa?)
sivuperuutusvalot & parkit?
Omassa USAsta tuodussa -97 LPT:ssä on ne mainitut sivuperuutusvalot ja lisäksi jatkuvasti palavat parkkivalot vilkkukotelossa. Johtojen väriä en nyt muista. Otin molemmat pois käytöstä. Onko kokemuksia katsastusmiehen suhtautumisesta sivuperuutusvaloihin?
Minulla on koko auton "minullaoloajan" olleet sivuperuutusvalot toiminnassa. Luulin niitä ensin alkuperäisiksi, mutta ilmeisesti niitä ei Suomeen tuoduissa (tai Suomeen jääneissä) ole alunperin ollut käytössä.
Johdot ovat kuitenkin alkuperäiset, parkkipolttimot vain 2-lankaiset. Katsastuksessa ei asiasta ole sanottu mitään. Älytöntähän niihin puuttuminen oliskin, jos kaiketi pykälien mukaan mahdollista. (Kielletty Suomessa?!?)
Kaiken kaikkiaan ihan järkevästi ovat katsastusmiehet suhtautuneet kohdallani pikkuseikkoihin. Esim. tummista etu- ja sivuvilkuista kommentoitiin. Kun kerroin että "ne on aina olleet" , pyysi inssi pistämään hätävilkut päälle, ja totesi sitten tyytyväisenä että "hyvinhän ne näkyy!". Inssin huomio oli kyllä ihan oikea, mutta taitaa silti olla positiivisuudessaan harvinaista...
Johdot ovat kuitenkin alkuperäiset, parkkipolttimot vain 2-lankaiset. Katsastuksessa ei asiasta ole sanottu mitään. Älytöntähän niihin puuttuminen oliskin, jos kaiketi pykälien mukaan mahdollista. (Kielletty Suomessa?!?)
Kaiken kaikkiaan ihan järkevästi ovat katsastusmiehet suhtautuneet kohdallani pikkuseikkoihin. Esim. tummista etu- ja sivuvilkuista kommentoitiin. Kun kerroin että "ne on aina olleet" , pyysi inssi pistämään hätävilkut päälle, ja totesi sitten tyytyväisenä että "hyvinhän ne näkyy!". Inssin huomio oli kyllä ihan oikea, mutta taitaa silti olla positiivisuudessaan harvinaista...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Re: sivuperuutusvalot & parkit?
Mun -90 CD:ssä ne on ja kai aina ollutkin. Ei sanonu inssi mitään vaikka varmaan huomasi.jmt kirjoitti:Omassa USAsta tuodussa -97 LPT:ssä on ne mainitut sivuperuutusvalot ja lisäksi jatkuvasti palavat parkkivalot vilkkukotelossa. Johtojen väriä en nyt muista. Otin molemmat pois käytöstä. Onko kokemuksia katsastusmiehen suhtautumisesta sivuperuutusvaloihin?
Käteväthän noi on pimeessä ahtaissa parkkipaikoissa.
9000 CD 2.3 -90