Turbon asennusongelma!Lisäongelmia.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Turbon asennusongelma!Lisäongelmia.

Viesti Kirjoittaja velmu »

Auto vm.93 CS 2.3l automaatti vapari,johon turboa rupesin asentelemaan,ongelmana veden paluuputki en löydä kohtaa kannesta mihin sen laittaisi,eipä tunnu kyllä foorumilta löytyvän ko putkeakaan,muut hilppeet löytyneet paitsi turbon öljynpaluun laippaliitos,jonka kyllä onnistuu tekemään itsekin.
Onko kukaan tehnyt vastaavaa projektia ja miten järjestänyt veden paluun?Vai onko purettava ic ja muut roinat pois ja jätettävä ruiskuksi?Pieneen tuntuisi turbotus kaatuvan imusarjahan on vaparin kippuramalli :roll:
Viimeksi muokannut velmu, Su Tammi 30, 2011 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Turbon asennusongelma!

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Olikos tuo paikka pitkälohkossa jossain piilonvieressä imusarjan alla?

Lyhytlohkon kannessa paikka on ylävesiletkun vieressä -> http://picasaweb.google.com/jouni.miett ... 8579578674

Lähtevä vesiletku tulee vesipumpun kyljestä turbolle.

Ei varmaan tuohon hommaan vielä pitäisi projektin kaatua, mutta varmaan vielä monta muutakin muttaa matkassa...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Turbon asennusongelma!

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kyllä pitkälohkoissakin vesiputken pään banjopultin paikka on sinänsä sama ylävesiletkun vieressä, mutta vapareissa reikä on yleensä ummessa eli täytyy porata auki ja kierteyttää.
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Re: Turbon asennusongelma!

Viesti Kirjoittaja velmu »

Tarvii huomenna tutkia,siinä tosiaan koneistettu kohta jossa arviolta 10mm tulppa.Harmi että kerkisin viimeviikonloppuna nostaa koneen ja laatikon paikoilleen,olisi ollut irrallaan helpompi tehdä onhan siinä kyllä tilaa porata paikallaanin,mikähän mahtaa olla panjopultin kierre?
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Turbon asennusongelma!

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jos siinä pulttikantainen tulppa on, niin hyvällä tuurilla ja kaikella valmistusvaiheen logistiikalla siinä tulpan takana on alkuperäiselle banjopultille sopiva kierrekin, itse kansissahan ei muuta eroa ainakaan B234 pitkälohkoissa ole, turbo vs. vapari. Näin asianlaita ainakin itselläni oli vaihtaessani Turbon haljenneen kannen vaparin vastaavaan.
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Re: Turbon asennusongelma!

Viesti Kirjoittaja velmu »

Eipä ole pulttikantainen olisikin liian helppoa,on kui pirunpieni pakkasroppu.öljyputkelle löytyi valmis pulttikantainen proppu jonka tilalle panjopultti kävi suoraan,öljynpaluuta varten joutui poistamaan lohkonkyljestä prässätyn peltitulpan.Eli pora+kierrehommiksi menee ja näyttäisi olevan kierre m.14mm.veden paluuputken liitos.Toivotavasti löytyy mankkuvenan liitinkin jostain piilotettuna.
On muuten ensirekistöröinti Turkkiin,jonka johdosta ei ole ainakaan penkinlämmitimien kytkimiä.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Re: Turbon asennusongelma!

Viesti Kirjoittaja velmu »

Jep.Putket vihdoinkin kaikki saatu.Ongelmiahan rupeaa paljastumaan sähköistä!On ollut varsinainen tumpelo ranettaja,ilmastoinnin lauhdutttimeanturi kytketty sumarin liittimeen,toinen törmäysanturi poistetettu ja mittaristosta katkaistu srs piuha,muutenkin mittaristo sekaisin ei toimi bensamittari eikä öljynpainevalo lämpömittari nousee tappiin kun virrat kytkee takasumari kateissa.Tarvii hakea uudet anturit öp,lämmölle ja viikonloppuna koittaa selvittää vikoja. :twisted:
j0ne kirjoitti:Olikos tuo paikka pitkälohkossa jossain piilonvieressä imusarjan alla?

Lyhytlohkon kannessa paikka on ylävesiletkun vieressä -> http://picasaweb.google.com/jouni.miett ... 8579578674

Lähtevä vesiletku tulee vesipumpun kyljestä turbolle.

Ei varmaan tuohon hommaan vielä pitäisi projektin kaatua, mutta varmaan vielä monta muutakin muttaa matkassa...
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Re: Turbon asennusongelma!

Viesti Kirjoittaja velmu »

Jep ja ongelmat pahenee!Joulukuussa päästi synkänsavupilven,epäilin turpoa, jenkeistä toista kk.odotin turbonkorjaussarjaa,nyt viikonloppuna turbo irti ja osiksi,oli akselilta se metallinen männänrenkaan tyylinen rinkula palasina,ainoastaan se vaihtoon kun ei mitään välyksiä laakeroinnissa.Turbo nippuun ja pirssi käyntiin ,harmaatasavua tienoo täynnä?
Oljyähän menee lävitse mahtavasti n.1l.10min käyttämisellä paikallaan,ei kolise käy kaikilla mistä seuraavaksi vikaa etsimään?Öljyähän roiskuu jopa pakoputkesta pihalle! :roll:
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Vastaa Viestiin