Mitä eroa?? KIITOS!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pahjeero
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 09:42
Paikkakunta: soini

Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja pahjeero »

Mul on 88 tic,2.o 16valve. Mitä eroa on kun puhutaan punasesta "tulppien kannesta" ja mul on musta semmoonen? :roll:
Viimeksi muokannut pahjeero, Ti Marras 16, 2010 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Mitä eroa??

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: Mitä eroa??

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

Sytytyskasettia taidat tarkoittaa.
Elikäs mustaa kasettia käytetään uudemman trionic 7 moottorinohjauksen kanssa ja punaista trionic 5 ja vanhoissa lh-jeteissä.

Jollei autoosi ole tekniikan vaihdosta tehty, niin punainen kasetti kuuluisi olla.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Mitä eroa??

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Paitsi tietty jos on jakajalla sytkä. Silloinhan tulppia peittää musta peltikansi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Niin, ton ikäsessähän ei alkup.tekniikalla varmaan DI:tä ole? (Ilmeisesti CD-mallissa löytyy DI:tä jo -88, ainakin wikin mukaan :roll: )
Joskin ketjun aloittaja korjannutkin(?) tuohon ekaan viestiin "tulppien kannen".
Mikäli tosiaan perinteinen virranjakaja, niin silloin mustan ja punaisen suojan ero on väri. :)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

Money For Nothing kirjoitti:Niin, ton ikäsessähän ei alkup.tekniikalla varmaan DI:tä ole? (Ilmeisesti CD-mallissa löytyy DI:tä jo -88, ainakin wikin mukaan :roll: )
Joskin ketjun aloittaja korjannutkin(?) tuohon ekaan viestiin "tulppien kannen".
Mikäli tosiaan perinteinen virranjakaja, niin silloin mustan ja punaisen suojan ero on väri. :)
Riippuu siitä onko kyseessä cc vai cd. CD-malleissa oli suorasytytys jo heti alusta alkaen. CC-malleihin tuli myöhemmin.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
pahjeero
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 09:42
Paikkakunta: soini

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja pahjeero »

CD versiohan toi on..
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

'88 DI+APC mallissa musta kasetti toimii jopa paremmin kuin punainen. DI/APC ja Trionic 5 syytä käyttää punaista ja Trionic 7 mustaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jcarlson kirjoitti:'88 DI+APC mallissa musta kasetti toimii jopa paremmin kuin punainen.
mikäs tuohon on syynä? tai siis mitenkä se toimii paremmin punaiseen verrattuna? eikö niissä ollut nakutuken tunnistuksessa jotain eroa?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

mikkoimp kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:'88 DI+APC mallissa musta kasetti toimii jopa paremmin kuin punainen.
mikäs tuohon on syynä? tai siis mitenkä se toimii paremmin punaiseen verrattuna? eikö niissä ollut nakutuken tunnistuksessa jotain eroa?
Musta antaa paremman kipinän. naku tietoa noissa vanhoissa systeemeissä ei käytetä vaan se tulee erilliseltä lohkossa olevalta anturilta.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Itseni vanha -88 CD maaliskussa käyttöönotettu on jakajalla. Auto edelleen käytössä siskollani. Kylläkin saksan tuontiauto....
DJHasis kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti:Niin, ton ikäsessähän ei alkup.tekniikalla varmaan DI:tä ole? (Ilmeisesti CD-mallissa löytyy DI:tä jo -88, ainakin wikin mukaan :roll: )
Joskin ketjun aloittaja korjannutkin(?) tuohon ekaan viestiin "tulppien kannen".
Mikäli tosiaan perinteinen virranjakaja, niin silloin mustan ja punaisen suojan ero on väri. :)
Riippuu siitä onko kyseessä cc vai cd. CD-malleissa oli suorasytytys jo heti alusta alkaen. CC-malleihin tuli myöhemmin.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

Katos vaan.

Mukavaa että kerroit tuon. Onko kyseisessä mallissa turbo?

Sillä jos oikein muistan, niin suorasytytys oli jo ensimmäisissä turbo CD-malleissa, mutta ei vapareissa.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Rytmis
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja Rytmis »

Ja -90 vaparissa on vielä jakajasytytys.
Nyt : 900C -89
Ennen : 90 -86, 9000CD -90
Ympäristötekijöinä : 99 -78, 900 -86, 900 -94, 9000 -97, 9-5 -98, 9-5 -01, 9-5 -04
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: Mitä eroa?? KIITOS!!

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Joo -88 CD:n on ja virranjakajalla sekä automaatti laatikolla, turbolla katalysaattorin kera.
Käsittääkseni -88 keväällä ei vielä CD:tä Suomeen tuotu.... Kaikki CD:t jotka itse olen nähnyt niin ollut DI-sytytyksellä.
Olisiko tuo auto sitten ihan ensimmäisiä ja saanut sen takia virranjaka motin nokalle?
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin