Keskuslukko

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Pöhkis
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: La Syys 12, 2009 20:26

Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja Pöhkis »

Auto saab 9000 -95 2.0t CDE elikkäs keskuslukko ei halua toimi, varashalytin menee kyllä päälle mutta ovet ei mene lukkoon ovesta avaimella taikka kauko-ohjaimella.. missähän voisi olla vika kun ohjausyksikön/releen otin irti ja tinasin toimi päivän ja sit taas sama ongelma. voisiko joku lukkomoottori olla rikki/jumissa?
Ale
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 12:50
Paikkakunta: Satakunta

Re: Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja Ale »

Mikähän tähän ongelmaan on ratkaisu, kenellekkään selvinny? Tuli eilen tollanen ongelma vastaan?
MY06 9-5 Wagon
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mulla irtos kuskin kahvan luota tanko joka ohjaa moottoria... ei auennu ovet..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kelien kylmetessä ne piirilevyn kylmäjuotokset/rasittuneet juotokset alkaa prakaamaan joten huolellinen uudelleenjuotos ja tippa uutta tinaa kyllä auttoi omassa tonnarissa juuri viikko sitten tohon ohjausyksikön ongelmaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mä oon tavannut nykyään ottaa pitkän kaavan mukaan noi keskuslukon boksit, eli oon pumpulla + sukalla ottanut vanhat tinat pois ja juottanut kokonaan uusiksi vanhan ajan lyijytinalla. Sitten suihkaus piirilevylakkaa perään.

RoHS-tinaa ei saa sotkea lyijytinahommiin. ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
GetawayCar
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja GetawayCar »

Jatkona tähän ketjuun kuvaus omassa tonnarissani ilmenneestä ongelmasta..

Keskuslukitus toimii kaukosäätimellä muuten ok, mutta kuskin puolen takaovi jää satunnaisesti auki tai lukkoon, riippuen siitä mikä on kulloinkin toivottu toiminto.

Kun värkkäyttävän lukon nuppia rämppää ylös alas muutaman kerran ja kokeilee kaukosäätimellä, niin lukko toimii taas.

Virhetoiminnan esiintyminen on säännöllisen epäsäännöllistä ja sikäli äärimmäisen ärsyttävää.

Itse olen kuutioinut, että kyseessä on huono kosketus joko ohjausboksilla tai ovimoottorin liittimellä tai sitten ovimoottorissa itsessään on jokin vika..?

Löytyykö tietoa, kiertääkö takaovelle menevä ohjaus kuskin oven kautta vai meneekö johdotus suoraan keskuslukon matolaatikolta, kuskin jalkatilasta, takaoven ovimoottorille?

Kyselen tällaisia, koska pohjolan tallissa, jossa katto on korkealla, seinät leveällä ja lämmitys hänessä itsessään, ei haluttaisi alkaa aukomaan paikkoja ihan vain uteliaisuuttaan..
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Keskuslukko

Viesti Kirjoittaja aero »

Jos tuo nupin nylkyttäminen auttaa, niin ekana tulisi itelle mieleen että vivusto/lukko toimii tahmeasti ja moottorista alkaa olla paras terä kadoksissa (nylkyttäminen sitten vetreyttää systeemiä sen verran, että väsynyt moottori saa sen liikkumaan). Korjaukseksi lähtisin rohkeasti suorittamaan PP(V)K-huoltoa (pommarin ovipahvi irtoaa aika helpolla ja nätisti ja tarvittaessa autoa voi käyttää ilman pahvia) sekä moottorin vaihtoa (ei maksa paljoa).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin