Uuden vanhan 9000 omistaja..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Danne
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 11:16
Paikkakunta: TURKU

Uuden vanhan 9000 omistaja..

Viesti Kirjoittaja Danne »

Ostin tänään -95 9000 CDE:n kun halvalla sain. Ei hirveästi näkyvää ruostetta paitsi takaluukun alaosa joka on ihan entistä tavaraa. Parin sadan kilsan lenkki voin todeta että auto on aika hyvässä kunnossa vaikka mittari tikittää 450 000 km. Pari kysymystä teille silti..
-Lämpömittari on ei näytä mitään, välillä saattaa herätä eloon hetkellisesti Mistä kannattaisi lähteä hakemaan vikaa. Lauhduttimen tuuletin toimii normaalaisti ja järjestelmään tulee lämpöä.
-Autoon on asennettu SAAB:in toimiva Webasto.. Käyttöohjeet ovat vaan hukassa..

Danne
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Re: Uuden vanhan 9000 omistaja..

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Se lämpötila-anturi on moottorin vaihelaatikon puoleisessa päädyssä, siinä läppäkotelolle menevän putken alla. Taitaa olla termostaattikotelon vieressä ja multa ainakin irtos se johto, kun vaihdoin termostaatin. Lämpömittari ei näyttäny mitään, mutta kun laitto johon paikalleen niin heräs.
9000 aero -97, 9000 cde -96
DJHasis
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: Ti Marras 10, 2009 18:36
Paikkakunta: Kaarina

Re: Uuden vanhan 9000 omistaja..

Viesti Kirjoittaja DJHasis »

Todennäköisesti sulla on anturin päästä johto melkein kokonaan irronnut tai päässyt menemään melkein kokonaan poikki.

Veikkaisin jälkempää. Mun omastakin on anturin liittimen äärestä johto ohentunut varsin ohkaiseksi, jonka vuoksi mittarin lukemat ovat heikot.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Uuden vanhan 9000 omistaja..

Viesti Kirjoittaja Eero »

Danne kirjoitti: SAAB:in toimiva Webasto.. Käyttöohjeet ovat vaan hukassa..

Danne
Kaverillani näin joskus sellaisen. Jos et muualta löydä niin voin ajansaatossa pyytää kopioitavaksi...
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Vastaa Viestiin