moottorin uretaanipuslat, onko kellään kokemuksia?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

moottorin uretaanipuslat, onko kellään kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja av »

autostani on tällä hetkellä moottori ja vaihteisto irti ja ennen takaisinlaittoa ajattelin uusia huonokuntoiset tukipuslat, nyt sitten arvon kannattaisiko ylemmät kiinnikkeet ja vaihteiston pusla vaihtaa jäykempiin uretaanisiin...? jos jollain on kokemuksia kyseisistä vermeistä niin olis kiva kuulla, koska puslien valmistajat tietenkin aina lupaavat moottorin käytöksen rauhottuvan sun muuta jne... löysä pusla ottaa kyl moottorin liike-energian itteensä, mut tollanen kova johtaa sen sit varmaa jonnekin muualle... :roll:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Moottorin värinät tuntuu korissa hiukan enemmän uretaanipuslien takia, mutta kone "elää" huomattavasti vähemmän rivakoissa kiihdytyksissä/jarrutuksissa. Enpä suostuisi enää laittamaan kumilurttuja uretaanisten tilalle.
Foxbody turbo
Hyrre
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syys 13, 2004 09:34

Viesti Kirjoittaja Hyrre »

Vaihdoin moottorin momenttituen kaksi ylempää puslaa uretaanisiksi.
Ainankin mulla tuli värinöitä hieman sisälle tyhjäkäynnillä. Kierroksilla yli 1000 rpm ei mitään ongelmaa.

Onko sulla to4 samanlaisia kokemuksia tyhjäkäynnin värinöistä ?
Olen itse jotenkin epäillyt, että tyhjäkäynti olisi hieman epätasaista vai onkohan se vaan neloskoneen ominaisuus.
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

mistä noita saa? mitä maksaa?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Hyrre kirjoitti:Vaihdoin moottorin momenttituen kaksi ylempää puslaa uretaanisiksi.
Ainankin mulla tuli värinöitä hieman sisälle tyhjäkäynnillä. Kierroksilla yli 1000 rpm ei mitään ongelmaa.

Onko sulla to4 samanlaisia kokemuksia tyhjäkäynnin värinöistä ?
Olen itse jotenkin epäillyt, että tyhjäkäynti olisi hieman epätasaista vai onkohan se vaan neloskoneen ominaisuus.
Kyllä ne värinät lisäätyivät hieman tyhjäkäynnillä, mutta ei mitenkään häiritsevissä määrin.
mistä noita saa? mitä maksaa?
Hintaa en nyt muista, mutta ei ne ylätuet olleet montaa kymppiä. http://www.prostreet.fi tai Speedpartsilta PCS:n kautta,
Pro-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
Foxbody turbo
Hyrre
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syys 13, 2004 09:34

Viesti Kirjoittaja Hyrre »

Tilaa kerralla kaikki puslat suoraan Englannista, taitaa tulla halvemmaksi.

http://www.superflex.co.uk/SuperFlex_SA ... Prices.pdf
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av »

Joo puslat taitaa vaihtuu uretaanisiin... samal vaihtuu ne alakumityynyt eteen ja taakse, ei tosin uretaanisiks :D selailin vähän tarjontaa, niin nois alakumityynyis on ihan älyttömän suolanen hinta!!! halvin ovh on motonetissä ja ne on sielläkin kummatkin about 95 eekkerii .... :( hajottaa
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Olen tossa kolmen tonnarin kanssa pelatessani huomannut, että tärkeimmät kumit alustassa/moottorin tuennassa on juuri nuo hydrauliset moottorikumit. Eli ehdottomasti kannattaa lähteä siitä että huolehtii ne kuntoon. Öljyt ovat karanneet niistä yhdeksässä tapauksesta kymmenestä, jos kyse on vanhemmista tonnareista. Sillä mikäli kone on tipahtanut 20mm-30mm alaspäin, hydraulikumien antautuessa niin ylätuella ei ole mitään mahdollisuuksia vastustaa moottorin ylös-alas-liikettä.

Helposti näkee tukikumeksien kunnon, kun toinen hemmo katsoo konepelti auki moottorin liikkeitä ja toinen nostaa rivakasti vaihde päällä kytkintä ylös.

Jos edellämainittu tuntuu hankalalta, kannattaa harjoitella auton ollessa sammutettuna. ;)
Audi S2
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av »

Tossa koneen kun otti irti, niin ne kuminpalaset nousi siit käytännös lohkon mukana... 8O no ei nyt ihan, mutta repaleina on eikä hydrauliikasta tietoakaan... sen kyllä huomaa auton käytöksestä aika selkeesti millon nää alemmat on hajalla, kävin huvikseen tossa koeajamassa cde 2.3 vaparia, jolla oli ajettu alle 200tkm ylemmät moottorin kiinnikkeet päällisin puolin hyvässä kunnossa, sekä vaihteiston kumi myös, mutta silti löi aika hyvin käsille... ja siis vapari... tommosii ei vaan niin helposti tuu vaihettua... :roll:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla on kans aivan riekaileina nuo koneen tukityynyt.. :evil: Pitäs raskia tilata uudet.Montako niitä on? 2 vai 3 kpl? Onko jollakin vinkkejä miten saa helpoiten vaihdettua ne kun kone on paikallaan autossa? Tunkilla nostaa konetta.. :roll:
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Milli kirjoitti:Mulla on kans aivan riekaileina nuo koneen tukityynyt.. :evil: Pitäs raskia tilata uudet.Montako niitä on? 2 vai 3 kpl? Onko jollakin vinkkejä miten saa helpoiten vaihdettua ne kun kone on paikallaan autossa? Tunkilla nostaa konetta.. :roll:
Kaksi on. Yleensä se etummainen on joka hajoaa. Etummaisen saa vaihdettua helposti. Sisälokari ja pyörä pois, koneen momenttituki irti ylhäältä ja kumityynyn mutteri irti ja tunkataan konetta. Kannattaa seurata että mitkään johdot tai letkut ei joudu kireelle tai jää puristuksiin. Mieluiten taljalla konetta kohottaen, tunkilla on oma vaaransa. Suurta varovaisuutta, kun kone on kohotettuna on todellinen vaaranpaikka sormille koneen ja palkin väli. Kannattaa laittaa jotain siihen väliin varmistukseksi.
9000 CD 2.3 -90
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Vaihdoin just kaksi viikkoa sitten omaan tonnariin molemmat hydrauliset tukikumit, (kiitos Koppsalle neuvoista). Eli irroitin sisälokasuojat(molemmilta puolilta), momenttivarren, vaihdelaatikon tukikumista pultin ja molemmista hydraulikumeista mutterit. Sitten vaan konetta tosiaan esim. tunkilla niin ylös että saa vanhan tai vanhat kumit pois. Itse nostin tunkeilla moottoria tasaisesti molemmilta puolilta. Ostin Porin Motonetista yhden kumin, koska luulin että vain etumainen kumi on täysin kelvoton. Sitten kun olin purkanut tarpeeksi, niin huomasin että takamainenkin kumi on aika huonossa kunnossa. Soitto Porin Motonettiin ja varastotilanne kumien kohdalla 0! :( Tuli tehtyä reissu Turun Motonettiin, koska heiltä onneksi löytyi varastosta, en viitsinyt laittaa autoa kasaan ennen kuin sain hommattua uuden kumin, koska sinnehän olisi jäänyt se risa hydraulikumi...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Vastaa Viestiin