tonnarikuumetta lykkää
tonnarikuumetta lykkää
Moro! Aattelin tulla takasin järkiin ja ostaa taas tonnarin.Bongasin nettiautosta tämän http://www.nettiauto.com/saab/9000/3652316 eli mitäs pitäis huomioda jos käyn kattomassa/ostamassa tän.On jo toi muisti menny omista kokemuksista.En tiiä mutta on kauhee saapi kuume taas.
Re: tonnarikuumetta lykkää
kannattaa stekata mitä on tehty tekniikalle eli onko kytkin vaihdettu lähiaikoina, jos ei toimintatonni napsahtaa sinun lompsasta. vuotaako alleen eli pahvi koeajon jälkeen alle ja tarkastus. kaikki mitä alkaa vuotaan, ei lopu itsestään vaan tuppaa lisääntymään. kuten kampiakselin kumpikin pää, vetarin tumpit lootassa, ohjaustehostin, lämml laitteen kenno ja syyläri.
Toimiiko keskuslukko muuallakin kuin autotalissa, palaako absinvalo vai onko jo otettu pois katsastukseen, laskeeko ikkunat ja mikä tärkeää nouseeko omin avuin vai tarviiko asennusmiehen avittaan?
onko tasapainoketjut ja rattaat jo vaihdettu vai poistettu?
airbagejä ei näkynyt ilmossa. ja mitä noilla kuvilla 12 kpl tekee kun samasta ratista on otettu 5 kuvaa, luulisi jo vähemmälläkin selviävän. konehuoneesta on näköjään "unohtunut" otaa kuvia, liekkö vaijeri poikki tai muuta taktista.
kesät sen verran lämpösiä että sietäs olla ilmastointi...
mutta halpuushan aina houkuttaa joten ei muutakuin koe ja aja ja kauppa kiinni.
Toimiiko keskuslukko muuallakin kuin autotalissa, palaako absinvalo vai onko jo otettu pois katsastukseen, laskeeko ikkunat ja mikä tärkeää nouseeko omin avuin vai tarviiko asennusmiehen avittaan?
onko tasapainoketjut ja rattaat jo vaihdettu vai poistettu?
airbagejä ei näkynyt ilmossa. ja mitä noilla kuvilla 12 kpl tekee kun samasta ratista on otettu 5 kuvaa, luulisi jo vähemmälläkin selviävän. konehuoneesta on näköjään "unohtunut" otaa kuvia, liekkö vaijeri poikki tai muuta taktista.
kesät sen verran lämpösiä että sietäs olla ilmastointi...
mutta halpuushan aina houkuttaa joten ei muutakuin koe ja aja ja kauppa kiinni.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: tonnarikuumetta lykkää
Vaikka onkin viimeisimpiä vuosimalleja niin silti; Ruosteet eli kupliiko maalipinta ja mistä sekä käsin kopeloituina ainakin takakaarien sisäpuoli. Tuulilasin karmeihin kannattaa kiinnittää huomiota, sisätiloista kojelaudan yläpuolelta kurkittuna saa osviittaa siitä että näyttääkö terveeltä vai näkkileivältä. Leima kohtapuoliin lopuillaan eli sitäkin silmälläpitäen ja sillä silmällä.
Varusteet köyhät mutta toisaalta Tonnisen kolikon kääntöpuolena vähemmän hajoavaa.
Omasta mielestäni 130 Hv Tonnari on vakavasti alitehoinen, sekä käytännön ajossa taitaa kuluttaa enemmän kuin Turbomallit, ainakin maantiellä. Tosin taas toisaalta, vapari on matalaviritteistä perustekniikkaa jota ei asiallisesti huollettuna ja oikein ajettuna edes rikki saa.
Varusteet köyhät mutta toisaalta Tonnisen kolikon kääntöpuolena vähemmän hajoavaa.
Omasta mielestäni 130 Hv Tonnari on vakavasti alitehoinen, sekä käytännön ajossa taitaa kuluttaa enemmän kuin Turbomallit, ainakin maantiellä. Tosin taas toisaalta, vapari on matalaviritteistä perustekniikkaa jota ei asiallisesti huollettuna ja oikein ajettuna edes rikki saa.
Re: tonnarikuumetta lykkää
niin ruostetilanteeseen kannattaa tutustua vaikka jossakin korjaamolla nosturin miellyttävässä tiimellyksessä, samalla tullaan tarkastaneeksi myös alustan kumien kunto ja kallistuksenvakaajan helat. pakoputken vaihtokunnon arviointikin helpottuu kummasti. saab pipoahan ei kannata pistää päähänsä, suotta öljyyntyy tutkimuksissa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: tonnarikuumetta lykkää
Takaiskareiden yläpäät edelleen suosikkitarkastuskohde. olipas pitkä sana.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Re: tonnarikuumetta lykkää
Tää viesti on jäänyt iski73:selta poistamatta ja muuttamatta viestiksi.iski73 kirjoitti:Moro! Aattelin tulla takasin järkiin ja ostaa taas tonnarin.Bongasin nettiautosta tämän http://www.nettiauto.com/saab/9000/3652316 eli mitäs pitäis huomioda jos käyn kattomassa/ostamassa tän.On jo toi muisti menny omista kokemuksista.En tiiä mutta on kauhee saapi kuume taas.
Mut sehän sanoo tässä tulleensa järkiinsä(hetkeksi).
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: tonnarikuumetta lykkää
todella paha kuume jos fiat / alfa projektia haluaa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: tonnarikuumetta lykkää
ihme homma jos kome vuotta on kestänyt kuume
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: tonnarikuumetta lykkää
Vanhemmista malleista sellainen uusi kokemus,että 1992-93 tehdyt taitavat olla jonkinlaisia välimalleja ja varaosien saanti hankalampaa, ainakin kytkimen osalta. Tuossa se on edelleen telakoituna kun esim. kytkinlevyä ei näytä löytyvän ja työsylinterikin on poikkeava ja hinta sen mukainen.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: tonnarikuumetta lykkää
http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... on/clutch/
http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... -cylinder/
http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... -cylinder/
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: tonnarikuumetta lykkää
Onhan siellä 240 mm keraaminen levy, mutta kovin arvokas. Vein juuri omani Kitkaliimaukseen päällystettäväksi, arvelivat satasella hoituvan.
Re: tonnarikuumetta lykkää
1890.0 SEK = 221.21725567 EUR
^ 2.3T, 2.0T ja iivarit vielä halvempia. Toki PCS laittaa vähän omaa lisää näihin hintoihin, vaikka suoraan spedeltä tilaakin.
Niinno, erillisenähän sitä "90-93" levyä ei tuolla ole, mutta eihän tuo kytkinsarjalle kovin paha hinta ole? Eikö se ruukata koko sarja vaihtaa?
^ 2.3T, 2.0T ja iivarit vielä halvempia. Toki PCS laittaa vähän omaa lisää näihin hintoihin, vaikka suoraan spedeltä tilaakin.
Niinno, erillisenähän sitä "90-93" levyä ei tuolla ole, mutta eihän tuo kytkinsarjalle kovin paha hinta ole? Eikö se ruukata koko sarja vaihtaa?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: tonnarikuumetta lykkää
Musta tuntuu että on parasta vaihtaa aina vaan se viallinen tai kulunut osa, eli ei koko kytkinlevyä vaan ne kitkapinnat. Mitä minä tekisin sitten hyväkuntoisella 320 tkm ajetulla kytkinlevyn rungolla. Avustukseksi pakanamaalle tai kirppariinko?
Tulee mieleen autotekniikan opettajan pohdiskelu 60-luvulla. Kysymys oli siitä että pitääkö vaihtaa käsijarruvaijeri kuorineen ja päineen vai olisiko viisaampaa vaihtaa vain se sisällä oleva katkennut teräslanka.
Yhtä lailla tuolloin filosofoitiin muotiin tulleiden määräaikaishuoltojen tarvetta. Hyödyllistäkö vaiko asiakkaiden kusetusta kun toimivaa autoa aletaan rassata. Vallankin kun oppositio määritteli määräaikaishuollon: Ratti rasvataan ja penkki paskataan.
No, kehityksen tulokset nyt tiedämme, mutta silti, romukoppaanko hyvä kytkinlevy??
Tulee mieleen autotekniikan opettajan pohdiskelu 60-luvulla. Kysymys oli siitä että pitääkö vaihtaa käsijarruvaijeri kuorineen ja päineen vai olisiko viisaampaa vaihtaa vain se sisällä oleva katkennut teräslanka.
Yhtä lailla tuolloin filosofoitiin muotiin tulleiden määräaikaishuoltojen tarvetta. Hyödyllistäkö vaiko asiakkaiden kusetusta kun toimivaa autoa aletaan rassata. Vallankin kun oppositio määritteli määräaikaishuollon: Ratti rasvataan ja penkki paskataan.
No, kehityksen tulokset nyt tiedämme, mutta silti, romukoppaanko hyvä kytkinlevy??
Re: tonnarikuumetta lykkää
Ei, kun jemmaan. Voit sitte hätätapauksesa käyttää sitä vanhaa.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: tonnarikuumetta lykkää
Aivan oikein arvattu.
Väistyvien automallien varaosien saanti voi pahasti tyrehtyä, silloin kuluneemmatkin varaosat voivat olla hyödyksi joillekin käsityötaitoisille Puuha-Peteille.
Varaosateollisuus kun toimii kysyntä-tarjonta-kannattavuus -tasapainon mukaan.
Väistyvien automallien varaosien saanti voi pahasti tyrehtyä, silloin kuluneemmatkin varaosat voivat olla hyödyksi joillekin käsityötaitoisille Puuha-Peteille.
Varaosateollisuus kun toimii kysyntä-tarjonta-kannattavuus -tasapainon mukaan.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima