EDU jännite jumittuu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jännite EDUssa (CS -96)näyttäisi olevan ihan kunnossa muuten paitsi että käynnistyksen jälkeen jännite näyttö jää tai tulee päällä niin kuin ilmeisesti pitääkin kun jännite putoaa jonkin raja-arvon alle. Mutta jännite lukema jää tuohon ala-arvoonsa eikä muutu ja vaihtuu vasta kun selaa napista koko kierroksen muita näyttöjä ja näyttää sitten selauksen jälkeen ihan normaalia reilua 14V jännitettä vaihtelevasti.

Vika vai ominaisuus? Mitä vaihdan?
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Jää näyttämään alinta käynnistysjännitettä. Muuttuuko kun lähdet ajelemaan? Paikoillaan ollessa jääkin tuohon.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Itsellä sama homma, näyttää sitä alinta niin kauan kunnes itse vaihtaa johonkin muuhun.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ominaisuushan tuo taitaa olla...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja Eero »

muppelo kirjoitti:Jää näyttämään alinta käynnistysjännitettä. Muuttuuko kun lähdet ajelemaan? Paikoillaan ollessa jääkin tuohon.
Ei muutu ajaessa. Se tässä ikävää onkin vaikka ajaa niin joutuu sitten kelaamaan valikon läpi päästäkseen todelliseen jännitteeseen.

Paikoillaan ollessa siis pitääkin näyttää alinta jännitettä?

Voinee siis johtua siitä, että nopeustieto ei tule perille kun laatikon nopeusratas rikki?
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Nopeustiedon puuttumisestahan tuo muuttumattomuus johtuu.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Nopeustiedon puuttumisestahan tuo muuttumattomuus johtuu.
Kokeileppas itselläsi laittaa EDU:ssa startin ajaksi jännite näkyviin ja lähde ajamaan tämän jälkeen koskematta EDU:n vaihtonäppäimeen ja raportoi käytös.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

j0ne kirjoitti:
Nopeustiedon puuttumisestahan tuo muuttumattomuus johtuu.
Kokeileppas itselläsi laittaa EDU:ssa startin ajaksi jännite näkyviin ja lähde ajamaan tämän jälkeen koskematta EDU:n vaihtonäppäimeen ja raportoi käytös.
Hetken näyttää startin aikaista jännitettä eli ~11v kunnes liikkeelle lähdön jälkeen pomppaa ~14.5 voltin kohdalle.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
kaipa
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja kaipa »

Eero kirjoitti:
muppelo kirjoitti:Jää näyttämään alinta käynnistysjännitettä. Muuttuuko kun lähdet ajelemaan? Paikoillaan ollessa jääkin tuohon.
Ei muutu ajaessa. Se tässä ikävää onkin vaikka ajaa niin joutuu sitten kelaamaan valikon läpi päästäkseen todelliseen jännitteeseen.

Paikoillaan ollessa siis pitääkin näyttää alinta jännitettä?

Voinee siis johtua siitä, että nopeustieto ei tule perille kun laatikon nopeusratas rikki?
Voiko laatikosta olla laatikon nopeusratas rikki vaikka nopeusmittari näyttää oikein?? Itselläni vastaava "ominaisuus" tonnarissani (2,3 turbo autom. -92) startin jännite jää päälle ja minulla ajotietokone näyttää koko ajan keskikulutuksena 0,3 litraa/100km, voisiko tämä johtua tästä rattaasta?? Onkos kenelläkään kokemusta ko. nopeusrattaan vaihdosta, onko miten iso homma vaihtaa??
kaipa
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja kaipa »

kaipa kirjoitti:
Eero kirjoitti:
muppelo kirjoitti:Jää näyttämään alinta käynnistysjännitettä. Muuttuuko kun lähdet ajelemaan? Paikoillaan ollessa jääkin tuohon.
Ei muutu ajaessa. Se tässä ikävää onkin vaikka ajaa niin joutuu sitten kelaamaan valikon läpi päästäkseen todelliseen jännitteeseen.

Paikoillaan ollessa siis pitääkin näyttää alinta jännitettä?

Voinee siis johtua siitä, että nopeustieto ei tule perille kun laatikon nopeusratas rikki?
Voiko laatikosta olla laatikon nopeusratas rikki vaikka nopeusmittari näyttää oikein?? Itselläni vastaava "ominaisuus" tonnarissani (2,3 turbo autom. -92) startin jännite jää päälle ja minulla ajotietokone näyttää koko ajan keskikulutuksena 0,3 litraa/100km, voisiko tämä johtua tästä rattaasta?? Onkos kenelläkään kokemusta ko. nopeusrattaan vaihdosta, onko miten iso homma vaihtaa??
Nyt pitää vetää hieman takaisin kirjoittamisiani, kävin viemässä äsken tyttären ratsastamaan, ja kun en näpelöinyt näyttöä ollenkaan startin jälkeen, huomasin pienen ajopätkän jälkeen että näyttö oli palautunut näyttämään ulkolämpötilaa. Lienekkö sitten tuon volttimäärän näytön aika vaeltelee ennen kuin palaa takaisin, tiedä sitten... Mutta muuten tuo keskikulutusnäyttämä on edelleen tuo upea 0,3 litraa/100km.. Onko kellään vinkkejä tähän??
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Mawerick kirjoitti:
j0ne kirjoitti:
Nopeustiedon puuttumisestahan tuo muuttumattomuus johtuu.
Kokeileppas itselläsi laittaa EDU:ssa startin ajaksi jännite näkyviin ja lähde ajamaan tämän jälkeen koskematta EDU:n vaihtonäppäimeen ja raportoi käytös.
Hetken näyttää startin aikaista jännitettä eli ~11v kunnes liikkeelle lähdön jälkeen pomppaa ~14.5 voltin kohdalle.
Minulla toimii myös noin.
Kannatusjäsen
#3382
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja Eero »

kaipa kirjoitti: Voiko laatikosta olla laatikon nopeusratas rikki vaikka nopeusmittari näyttää oikein??
Ei, tai voi olla mutta ei haittaa nopeusanturin signaaliin millään lailla jos nopeus mittari toimii.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

Itellä EDU toimii niin, että kylmänä ok ei mitään hätää mutta, moottori kun on lämmin lakkaa näyttämästä mitään. Tulee vaan viivat EDU näytölle. Mistäs tälläinen voi olla kiini?
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja muppelo »

mulla tuo jännite ei jumita mutta pari kertaa on käynyt niin että pari kertaa liian nopeasti haluaa vaihtaa edun näyttämää niin vaihtuukin kututukseksi mpg ja jäljellä olevat kilometrit maileiksi. Onkohan tuokin muuten ominaisuus?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: EDU jännite jumittuu

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Mimmi kirjoitti:On.
Vaihdat tahtomattasi/tietämättäsi näyttötilaa.
hyvä tietää.. ei pidä olla niin hätäinen :wink:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Vastaa Viestiin