SAAB 9000 vikaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saabas900se
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
Paikkakunta: kotka

SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja saabas900se »

Meinasin lähteä liikenteeseen autolla mutta
oli ihan uusi akku mennyt tyhjäksi.
ei mitään sellaista että olisi jääneet valot ym. päälle.
oli ajamatta noin 3 päivää.
Lataa kyllä ihan hyvin eli ei laturissa vikaa.
Voisiko olla mahdollista että sähköantenni voisi purkaa
noin paljon akkua?
Vaihdoin vähän aikaa sitten sähköantennin sulakkeen ja
iski jonkinverran vaihtaessa kipinää.
Sähköantenni on jumissa eikä liiku mihinkään suuntaan.

Toinen kysymys:
Onko normaalia että check radiator valo palaa
jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen?
siis noin 10 minuuttia.
sammuu kyllä ajon aikana.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
saabas900se
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
Paikkakunta: kotka

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja saabas900se »

Joo, antenni on siis ylä asennossa josta se ei liiku milliäkään.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Itsellä ainakin edellisessä pommarissa jumittanut antenni söi pari kertaa akun tyhjiin kun jäi alas mennessä jumiin. Siitä viisastuneena revin antennin herätejohdon irti, liitin kontissa vasemman sivuverhoilun takana.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mimmi kirjoitti:Check Radiator on jäähdytinnesteen vajauksen merkkivalo.
Sen ei kuulu palaa ajon aikana, vaan pitäisi sammua hetikohta käynnistyksen jälkeen. Sammuminen muutaman kilsan ajon jälkeen johtuu siitä, että neste lämmetessään laajenee ja taso nousee juuri tarpeeksi sammuttaakseen merkkivalon.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
saabas900se
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
Paikkakunta: kotka

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja saabas900se »

Huomasin nyt sellaisen jutun että kun
sammuttaa auton niin siinä keskikonsolin kohdalla
ratin oikealla puolella kuuluu sellaista surinaa
joka ei lopu vaikka odottelin siinä jonkin aikaa.
Mistä tuo surina tulee?
Voisikohan tuolla olla osuutta akun tyhjenemiseen.
Aiemmin tuo sama ääni kuului vähän aikaa sammutuksen
jälkeen mutta loppui kyllä.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Mimmi kirjoitti:Ko. surina kuulu ACC:n sisälämpötila-anturin imevästä puhaltimesta ja sen kuuluukin jäädä päälle jopa 4 minuutin ajaksi sammuttamisen jälkeen.
Miksi se muuten jää päälle niin pitkäksi aikaa?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja core2 »

muppelo kirjoitti:Miksi se muuten jää päälle niin pitkäksi aikaa?
Se on ACC:hen ohjelmoitu niin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

core2 kirjoitti:
muppelo kirjoitti:Miksi se muuten jää päälle niin pitkäksi aikaa?
Se on ACC:hen ohjelmoitu niin.
Miksi se sitten on ohjelmoitu niin?

Siksi että lyhyissä pysähdyksissä ACC pysyisi ajan tasalla auton sisälämpötilasta. Muistaakseni.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
saabas900se
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
Paikkakunta: kotka

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja saabas900se »

Siis tuo mimmin mainitseman mukaan
muuten kohdallaan mutta kun se jää
päälle ainakin 10 minuutiksi.
kauempaa en istunut autossa joten
saattoi jäädä pitemmäksikin aikaa päälle.
Kellään apuja tuohon?
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Jos lämppärinanturin puhaltimesta kuuluu selkeä ääni . niin voit vaimentaa sen puhdistuksella . ACC-paneeli irti ja ja lämppärianturi takakautta irti . Sitten anturin imurointi ja puhdistus esim . tops-puikolla. ACC-paneelin saat irti kampeamalla sitä talttapääruuvarilla eripuolilta varovaisesti.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

eli siis.. sähköantennin korjaus.. se jää yrittämään alas.
acc panelin vaihto, jos puhallin ei sammu avaimet kourassa siihen viiteen minuuttiin.
Jäähdytinnesteen lisäys. vaikuttaisi siltä, että litran verran puuttuu, jos 10 minuuttia palaa varoitus siitä.
nämä kaikkihan oli jo tuossa ylempänä, mutta summaan nyt tähän alle, ikäänkuin varmistukseksi.
onko akku mikä? ei olisi ensimmäinen uusi laaduton.
Latausjännite pitää olla ajossa kait yli 13,5 ja alle 14. kannattaa tarkistaa se edun näytön tarkkuus yleismittarilla. joskus saattaa heittää paljonkin.

jos näistä ei löydy vika, niin sitte vaan lisää..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
saabas900se
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
Paikkakunta: kotka

Re: SAAB 9000 vikaa

Viesti Kirjoittaja saabas900se »

Akun tyhjenemisen syyksi paljastui kuinka ollakkaan
sähköantenni joka jää päälle auton sammutuksen jälkeen.
Otin sulakkeen irti ja nyt akku pitää virtansa erinomaisesti.
Se acc'n moottori sammuu kyllä mutta käy aika kauan.
Check radiator katosi kun lisäsin nestettä.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Vastaa Viestiin