Morjes kaikkille.
Ongelmana on sellanen että saabismini hajottaa lambdan n. kerran vuodessa. ( tai no ainakaan katsastuksesta ei mene päästöjen takia läpi.. co n. 14+ ja hc + muut ihan kadoksissa..)
ongelma on joka vuosi sama, käyn kaverilla aina välillä mittauttamassa päästöt muuten vaan ku epäilen että on kulutus vähän korkealla..
Edu ei näytä sen ihmeellisempää kulutusta, toimii anturi tai ei.. aina sama n. 8 litraa on keskikulutuksena.
autoon on vaihdettu jo 3 kertaa alkuperäinen uusi lambda, ja sillä se aina on korjaantunut.
ekan kerran lambdan toimimattomuus hoksattiin vahingossa ku otin anturin johdon irti liittimestä niin että sattui olemaa kärytesteri kiinni autossa. co ja muut arvot tippuivat heti todella rajusti
kymysyksenä onkin että mikä lambdaa hajoittaa koko ajan ja voiko joskus vaihdettu ruiskuboksi vaikuttaa.. on nimittäin 4 vuotta vanhemmasta autosta..
auto siis tosiaan 93' 2.0 vapari
Kiitoksia jo etukäteen pohdinnasta
Lambdasta
Re: Lambdasta
veikkaampa että boksi sekoilee jos tollatavalla tekee
jos lamdan johon irroittaa niin meneekö pakokaasu arvot silloin kohalleen?
kun kerran tippuvat
jos lamdan johon irroittaa niin meneekö pakokaasu arvot silloin kohalleen?
kun kerran tippuvat

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Lambdasta
Jos kohde on toi -94 tonnari niin siihen ei voi edes sopia 4 vuotta vanhemmat "ruiskuboksit" jos ECUa tarkoitat, 94-> 4-pyttyiset tonnarit kun käyttää Trioniccia.
Trionicissa ainakin jos lambda on irti tai disabloitu ajetaan ihan softassa olevien karttojen pohjalta ilman lambdan hienosäätöä eli on mahdollista tarkkaan säätämällä saada päästöt paikalleen ilman lambdaakin ...
Trionicissa ainakin jos lambda on irti tai disabloitu ajetaan ihan softassa olevien karttojen pohjalta ilman lambdan hienosäätöä eli on mahdollista tarkkaan säätämällä saada päästöt paikalleen ilman lambdaakin ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Lambdasta
se on vesa vähän outo juttu muutenkin..
tuo auto on tehty 10/93 rekisteröity 11/94, vanha b202 kone, ihan normaali jakajasytkällä, ei di kasetteja eikä mitään sellasia ihmeellisyyksiä.. ( eikä trionikkia)
autossa tosiaan paikalla boksi mikä on jostain purkaamolta edellinen omistaja vaihdattanut päällä lukee vaan SAAB 90' (0 280 000 584) samaa boksia löytyy omalla kokemuksella myö 2.3 vaparista
sanokaa te tietävät jotain...
tuo auto on tehty 10/93 rekisteröity 11/94, vanha b202 kone, ihan normaali jakajasytkällä, ei di kasetteja eikä mitään sellasia ihmeellisyyksiä.. ( eikä trionikkia)
autossa tosiaan paikalla boksi mikä on jostain purkaamolta edellinen omistaja vaihdattanut päällä lukee vaan SAAB 90' (0 280 000 584) samaa boksia löytyy omalla kokemuksella myö 2.3 vaparista
sanokaa te tietävät jotain...
Saab 9000i cd 94'
Ex:iä
Toyota Carina E 96'
Citroen Jumpy HDI 04'
Honda Accord 2.0 sport 06'
Toyota Corolla Lb 93'
Saab 9000 T16 85'
Ex:iä
Toyota Carina E 96'
Citroen Jumpy HDI 04'
Honda Accord 2.0 sport 06'
Toyota Corolla Lb 93'
Saab 9000 T16 85'
Re: Lambdasta
Tämän mukaan 584-boksia on ollut vm. 90-93 2-litraisissa vapastihengittävissä. Sen kaveriksi kuuluisi 011-ilmamassamittari:

Omassa 87-autossa ajoittain hervottoman rikkaalla käyntiä aiheutti ilmamassamittarin johtoliittimen rungosta taaksepäin karannut kosketin.

Omassa 87-autossa ajoittain hervottoman rikkaalla käyntiä aiheutti ilmamassamittarin johtoliittimen rungosta taaksepäin karannut kosketin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00