Turbotta 200 heppaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
saabikko
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 10:31
Paikkakunta: Helsinki

Turbotta 200 heppaa

Viesti Kirjoittaja saabikko »

Yli 20 vuotta Saabeja, mutta tuore klubilainen. Moikka kaikille.

Omistukseeni kulkeutui viime talvena aikoinaan Ruotsista muuttoautona tuotu 9000 2,3 CSE vm. 93. Rekisteriotteen, saamieni tietojen ja perstuntuman mukaan se on 200 heppanen ilman turboa. Tarempaa tietoa siitä ei tunnu löytyvän mistään. Eli tietääkö kukaan miten noi hevoset on tehty?
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Turbotta pitäis olla 150hv ja isolla T:llä vasta tuo 200hv.
Onkos tuota luvattua 200hv:ta perusteltu niissä autosi papereissa jotenkin?
saabikko
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 10:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabikko »

Ei muita perusteluja kuin maininta rekisteriotteessa. Silloin kun olin ostamassa, niin kyllä tiedon paikkansapitävyys Saabillakin vahvistettiin. Samoin kun myynti-ilmoituksia Saksasta tai Ruotsista hakee niin aina silloin tällöi näitä tulee vastaan.
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Ei ole kyllä koskaan ollut tarjolla Saabilta (eikä varmaan kovin monelta muultakaan) 2.3-litraista vapaastihengittävää moottoria 200 hp tehoilla. Tuostahan oli myös matalapaineturbo 170 hp ja Aero-veriossa 225 hp (toki turbolla).

Todella hintavaksi (ellei lähes mahdottomaksi jos pitäisi vielä kestääkin) muodostuisi virittäminen tuollaisiin lukemiin vaparin vakiosta 150 hevosvoimasta.

Jos näkyy joskus myynnissä ilmoituksissa 2.3 200 hp tonnareita, varmasti on vain turbo syystä tai toisesta unohtunut ilmoitustekstistä.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Kai sen nyt äkkiä tarkistaa onko siellä mutka matkassa :roll:
BMW 320dA Coupe LCI
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

TK kirjoitti:Ei ole kyllä koskaan ollut tarjolla Saabilta (eikä varmaan kovin monelta muultakaan) 2.3-litraista vapaastihengittävää moottoria 200 hp tehoilla. Tuostahan oli myös matalapaineturbo 170 hp ja Aero-veriossa 225 hp (toki turbolla).

Todella hintavaksi (ellei lähes mahdottomaksi jos pitäisi vielä kestääkin) muodostuisi virittäminen tuollaisiin lukemiin vaparin vakiosta 150 hevosvoimasta.

Jos näkyy joskus myynnissä ilmoituksissa 2.3 200 hp tonnareita, varmasti on vain turbo syystä tai toisesta unohtunut ilmoitustekstistä.
Virittäähän se Höntäkin Typeristä ja s2000:sesta huimia litratehoja vaparina :lol: . Taitaa nuo Saabin 200-heppaiset vaparit olla kuitenkin kirjoitusvirheitä.
Foxbody turbo
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

to4 kirjoitti:
Virittäähän se Höntäkin Typeristä ja s2000:sesta huimia litratehoja vaparina :lol: . Taitaa nuo Saabin 200-heppaiset vaparit olla kuitenkin kirjoitusvirheitä.
Hehehheh, kyllä, mutta siis jos pitäs lähtee rakentaan tosta 150 Saabin koneesta tollasta 200 hp ratkasua :D

On kyllä mielestäni aikamoinen sirkkeli toi 200 hp kone Hondalla, väännöttömyys pakottaa käyttämään tolkuttomia kierroksia jos tarvitsee tai haluaa voimavaroja... Turbo, turbo, turbo........ :D
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Löytyykö muita koneita tuon TypeRän VTECin lisäksi, missä vääntö (196Nm) on pienempi kuin teho (200Hv)?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Eipä noissa typerissä ole ollut luvattua 200 hevosta, lähempänä 190 kuin 200.

Honda Type-R "yläkireästä" koneesta vääntöä löytyy paljon alempaa kuin ensimmäisen generaation VTEC:stä mm. Civicin 1.6ltr (167hv)

Mutta ei voi muuta sanoa kuin että hienoja moottoreita Hondalta tulee. Esimerkkinä vaikka S2000 2-ltr vapaastihengittävä puskee 250hv!!!
Audi S2
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Ja kyllähän Saabin B234:sta saisi helposti vaparinakin +200 hevosta.
Nokat kunnon nostolla, läppärungot, Unichip. Ei muuta. Hintaa about 2500-3000 euroa :)

Ehkä sittenkin turbo parempi... 8)
Audi S2
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Itseasiassa tuo 196Nm ei ole 2-litraiselle vaparille ollenkaan huono arvo, taitaa vain hondassa tulla käyttöön vasta 6000rpm tuntumassa. Sitä en oikein ymmärrä mitä iloa siitä on kun autossa on kone jota pitää huudattaa tolkuttomasti että jotain tapahtuu, sopinee hyvin Type-R:n tapaisiin kinnereihin ja vetoaa teineihin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Menee jo hieman OT:ksi, mutta kyllä nuo CTR:t menee kovaa radalla, kun on osaava käskyttäjä ratin takana 8O . Mitä olen kokemuksia kuullut, niin ei se uudempi VTEC alakierroksillakaan huonosti väännä ja moottori & laatikko pelaavat todella hyvin yhteen. Mutta jotain silti puuttuu..kenties mutka lohkon kyljestä? :twisted: .
Foxbody turbo
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Itseasiassa tuo 196Nm ei ole 2-litraiselle vaparille ollenkaan huono arvo, taitaa vain hondassa tulla käyttöön vasta 6000rpm tuntumassa. Sitä en oikein ymmärrä mitä iloa siitä on kun autossa on kone jota pitää huudattaa tolkuttomasti että jotain tapahtuu, sopinee hyvin Type-R:n tapaisiin kinnereihin ja vetoaa teineihin.
Saabit maamoottorit vs. Hondan kierroskoneet, tehty eri käyttöön. Molemmat vahvoja omissa genreissään.

Ja takuulla vetoavat teinien lisäksi myös muihin, joita moottoritekniikka, autot ja autourheilu kiinnostaa. Se että monen typerän alta paistavat neonvalot, siihen ei ole mitään hyvää sanottavaa :(

Mm. kova autoilun puolestapuhuja, Klaus Bremer ajeli jossain vaiheessa Hondan Type-R:llä :wink:
Audi S2
saabikko
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 10:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabikko »

Hyi ketkä puhuu rumia= japanin auto Saabin sivuilla.
Ei kai noi hevoset mahdottomia ole, teoriassa. Otetaanhan prätkistä kevyesti tollasia litratehoja.

Turboton se on, väännötkin on kohdallaan ja Bemuja on tullu kiusatuksi. Mikään ostokriteeri hepat ei ollu, ne vaan tuli siinä ohessa puheeksi, siis kusetettu ei oo vaikkei niitä löytyiskään. Viggenin virityspajasta Ruotsissa joku joskus mainitsi tämän yhteydessä ja silloin Saabille soittaessani aika vakuuttavasti se tuli pienen kyselykierroksen jälkeen, että näitä oli joku kappale maailmaan tehty. Mutta kun itsestänikin se tuntuu aika kovalta suoritukselta, niin siksi kyselenkin onko jollain TIETOO.
Vastaa Viestiin