Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
200000km maaginen raja tuli täyteen ja bensapumppu sanoi työsopimuksensa irti. Auto huoltoon ja uusi pumppu tilalle.
Pumpun vaihdon jälkeen tuli uusi ilmiö.... kun bensamittari tulee siihen oranssin tuntumaan eli noin 10L jäljellä, mutta tankin varoitusvalo ei vielä pala, ei auto olekkaan enää startannut. Kanisterista muutama litra tankkiin ja starttaa taas. Tänään kävi taas näin ja kun tankkasin 40 litraa "tyhjään" tankkiin niin bensamittari nousi vähän yli 50L.
Kysymys kuuluu: voiko bensapumppua vaihtaessa ryssiä jotain niin että bensamittari alkaa näyttämään väärin? vai mikä tässä nyt mättää?
Pumpun vaihdon jälkeen tuli uusi ilmiö.... kun bensamittari tulee siihen oranssin tuntumaan eli noin 10L jäljellä, mutta tankin varoitusvalo ei vielä pala, ei auto olekkaan enää startannut. Kanisterista muutama litra tankkiin ja starttaa taas. Tänään kävi taas näin ja kun tankkasin 40 litraa "tyhjään" tankkiin niin bensamittari nousi vähän yli 50L.
Kysymys kuuluu: voiko bensapumppua vaihtaessa ryssiä jotain niin että bensamittari alkaa näyttämään väärin? vai mikä tässä nyt mättää?
Ex Saab 9000 CSE 2.0t A50 1998
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
Voi ryssiä ja helpostikkin. Joko ämpäri ei ole oikeaan suuntaan(merkki) tai sitten kohon varsi on väännelty.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
Auton asennosta riippuu myös paljon mitä mittari näyttää ja auton käydessä mittari liikkuu todella hitaasti esim jyrkissä mäissä, mutta jos ottaa virrat pois ja panee takaisin mittari näyttää ihan eri lukemaa, kerran työpäivän päätteeksi en saanut autoa käymään vaikka oli yli 15L tankissa tavaraa. Sen jälkeen olenkin aina parkkeeraanut keulan ylämäkeen päin niin voi aina lähteä huoletta vaikka olisikin vähän löpöä tankissa
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
Tuliko ämpärin bensaputket samalla tavalla kuin alunperin, toimiiko ämpärin alaosassa oleva ejektoripumppu jonka tarkoitus on nostaa bensaa varsinaisen pumpun ulottuville? Ei sen pitäisi helposti muuttua paitsi jos jätät jotain putkia pois tai kytket eri tavalla kuin oli.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
En ollut paikalla kun tuo pumppu vaihdettiin joten periaatteessa mitä tahansa kämmäystä on voinut tapahtua...
Tuo auton asento tosiaan vaikuttaa yllättävän paljon. Mittari vähän yli oranssin ajossa ja kun laittaa parkkiin keula alamäkeen ja tekee lähtöä niin mittari onkin oranssilla ja auto on jäänyt siihen.
Täytyy nyt ilmeisesti totutella siihen että tankkaa viimeistään kun jotain 20L mittarin mukaan jäljellä.
Tuo auton asento tosiaan vaikuttaa yllättävän paljon. Mittari vähän yli oranssin ajossa ja kun laittaa parkkiin keula alamäkeen ja tekee lähtöä niin mittari onkin oranssilla ja auto on jäänyt siihen.
Täytyy nyt ilmeisesti totutella siihen että tankkaa viimeistään kun jotain 20L mittarin mukaan jäljellä.
Ex Saab 9000 CSE 2.0t A50 1998
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
oiskohan mullakin samoja oireita tehny kerran... oli tuos pihalla silleen et keula oli korkeemmalla ja tankissa n.140km bensat eli aika alhaalla oli.. piti startata kauan... toki mahdollista että takaisku vuotaa vanhuuttaan tai jotain..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
Viidessä tonnarissa starttaus aika on pidentynyt tyhjällä tankilla. En ole selvittänyt mistä johtuu, mutta todennäköisesti ämpärin rakenteesta tai takaiskuista.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
Hmmm eikös siellä ämpärin imusihdissä ole myös takaisku, voisko se olla syyllinen?
Vai onko kyseessä tuo allekirjoituksen -98, jos on niin yhellä pumpulla se pelaa.jus kirjoitti:toimiiko ämpärin alaosassa oleva ejektoripumppu jonka tarkoitus on nostaa bensaa varsinaisen pumpun ulottuville?
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
Toki, yksi sähköllä toimiva pumppu ja yksi menopuolen sivuvirtauksellla toimiva ejektoripumppu.CDTA kirjoitti:onko kyseessä tuo allekirjoituksen -98, jos on niin yhellä pumpulla se pelaa.
http://townsendimports.com/Web/engine_folder/walbro.htm
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... pvalve.pdf
Kyselin että tuliko ämpärin putket aseteltua kuten ne oli, ettei vaan olisi jotain oleellista sivuhaaraa jätetty tarpeettomana pois...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
En ollut pumppua vaihdettaessa paikalla joten tiedä sitten vaikka jotain on jäänyt pois tai muuta säätämistä tapahtunut kun pumppua on vaihdettu ja ämpäriä on paikalleen laitettu.jus kirjoitti: Kyselin että tuliko ämpärin putket aseteltua kuten ne oli, ettei vaan olisi jotain oleellista sivuhaaraa jätetty tarpeettomana pois...
Vika siis johtunee siis siitä että viimeistä 10L ei saada pumpulle tai sitten mittari näyttää väärin.
Onko tuo ämpärin tsekkaaminen miten iso homma?
ja tosiaan tuo allekirjoituksessa mainittu 98 tonnikala kyseessä.
Ex Saab 9000 CSE 2.0t A50 1998
Re: Bensapumppu vaihtu -> bensamittari väärässä
Jota Matti Meikäläinen ei ihan hevillä miellä pumpuksi, paremminkin joutavaksi letkuhässäkäksijus kirjoitti:Toki, yksi sähköllä toimiva pumppu ja yksi menopuolen sivuvirtauksellla toimiva ejektoripumppu.
pkoski, ei se tarkistaminen enää ole isokaan homma kun paikat on vasta äsken avattu, mutta se vian etsiminen voi olla aika hankalaa.
Paras kun viet sen takaisin sinne korjaamoon ja kerrot mikä on vialla. Jos eivät osaa korjata niin vaadit hyvitystä maksamastasi hinnasta. Jos saat hyvityksen niin sitten pidät rahat ja opettelet uudestaan lukemaan mittaria tai sitten viet auton toiselle sepälle ja toivot että se osaa homman.
Edit: Ai niin, merkkiliike unohtu! Ne varmaan mielellään kanssa hoitaa homman vaivaisella tonnilla