Terve!
Elikkäs.. auto on 9000 CSE 2.3t -94. Autossa on bypass venttiili, koitettiin paria dumppia laittaa, dumppi ahtoputkeen ja tukittiin turbolta tuleva letku. Ei mitään, kumpikaan dumppo ei pelittänyt, tuntui sylkevän aivan liian aikasin ilmat poies, ahdot ei noussut. Noh, lyötiin sama bypass takasin jolla toimi täysin normaalisti, ei mitään, ei toimi enää.. Mikähän on ongelma, kun ahdot ei nouse edes 0.5bar, vaikka pitäisi 1.1 asti nousta. Auto ei tosiaan lähde enään samalla tavalla kuin ennen, bypassin letkut ei vuoda mistään. Alkaa ahtaamaan esim. 4 vaihteella jo 1500rpm ja päästää jo tuolloin paineet poies, isommilla kierroksilla ei sylje lähelläkään yhtä äänekkäästi paineita poies, miksi päästää paineet jo noin aikasin poies? Mikähän tässä mahtaa olla? Itellä alkaa ole tiedot/taidot/kärsivällisyys aika lopussa..
KIITOS
Saab ahto/dumppi ongelmia...
Re: Saab ahto/dumppi ongelmia...
Eihän mikään ahtoputken klemmari jäänyt löysälle?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Saab ahto/dumppi ongelmia...
Käy läpi putket vielä uudestaan josko siellä olisi joku jäänyt löysälle/irronnut.
Testaa vielä bypass puhaltamalla että on ehjä.
Kuuluuko ahtaessa jotain uusia suhinoita?
Itsellä oli viime kesänä irronnut kaasuläppäkotelosta putki joka on ennen läppää ja menee lisäilmaventtilille.. Kuului jumalaton suhina..
Testaa vielä bypass puhaltamalla että on ehjä.
Kuuluuko ahtaessa jotain uusia suhinoita?
Itsellä oli viime kesänä irronnut kaasuläppäkotelosta putki joka on ennen läppää ja menee lisäilmaventtilille.. Kuului jumalaton suhina..
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: Saab ahto/dumppi ongelmia...
Onko tuo nyt vielä matalapaineinen malli joten mankkuvenavikaa ei tarvi epäillä ? Allekirjoituksen mukaan on mutta ahtopyynnöt ei ole enää sitä luokkaa. Mankun testi: ota W-letku irti mankusta ja kokeile varovasti miten äkäiseen ahtaa.
Tiiviystesti: turbon imuputki turbon kaulalta pois, isolla kämmenellä tukit turbon tulon ja sitten puhalletaan jostain sopivasta kohdasta (turbon kopuran kyljessä oleva nippa on hyvä paikka johon tulee mankunta C-letku) painetta paineutkistoon ja kuunnellaan pihinöitä mistä tulee.
Tiiviystesti: turbon imuputki turbon kaulalta pois, isolla kämmenellä tukit turbon tulon ja sitten puhalletaan jostain sopivasta kohdasta (turbon kopuran kyljessä oleva nippa on hyvä paikka johon tulee mankunta C-letku) painetta paineutkistoon ja kuunnellaan pihinöitä mistä tulee.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab ahto/dumppi ongelmia...
Kuuluu kovempi suhina kyllä kuin ennen, täytyy katto onko jotain irti..tlaakso kirjoitti:Käy läpi putket vielä uudestaan josko siellä olisi joku jäänyt löysälle/irronnut.
Testaa vielä bypass puhaltamalla että on ehjä.
Kuuluuko ahtaessa jotain uusia suhinoita?
Itsellä oli viime kesänä irronnut kaasuläppäkotelosta putki joka on ennen läppää ja menee lisäilmaventtilille.. Kuului jumalaton suhina..