Ongelmana on se että tulee virheilmotusta "check radiator level" ja ku jäähdytinnesteen korkin avaa ni nesteet voi nousta alarajasta ylärajaan asti
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ilmeisesti edellinen omistaja on vaihtanut uuden syylärin kun se näyttää niin uudelta.
Pitäis se korkki hommata ja testata sillä.Minuteman kirjoitti: Pysyykö lämmöt kurissa, haiseeko paisuntasäiliössä pakokaasu tai likaantuuko neste?
Joo pitää tänään yrittää hakea. Olen myös muutamia kertoja kokeillut tyhjäkäynnillä ilmata sitä mutta ei se auta..Minuteman kirjoitti:Hommaa se ehjä korkki pikimmiten tai ainakin koeta ilmata systeemiä tyhjäkäynnillä ilman korkkia
jus kirjoitti:Olennaisinta on että saat toimivan korkin.
Kyllä se normia on kun letku tulee tyhjäksi paineesta ja työntää siinä vaiheessa säiliöön tavaraaNyt on uusi korkki ja ainakaan eiliselle päivällä ei ole enään tullut ilmoitusta check radiator level.
Onko se normaalia kuitenkin että jos avaa korkin niin se suhahtaa ja nestetaso voi nousta?
Juu, moottorin lämpötilan näkee bensamittarin vieressä olevasta lämpömittarista. Normaalisti ajon aikana viisari nousee kokolailla vaakasuoraan ja pysyy kutakuinkin siinä riippumatta millä tavalla moottoria kuormitetaan. Jonkun verran lämpötila voi vaeltaa edestakaisin termostaatin toimiessa, mutta hurjaa lämpötilan heittelehtimistä ei pitäisi normaalisti näkyä.SaaBaaS kirjoitti:Tuossa kysyttiin aikaisemmin että pysyykö lämmöt kurissa niin tarkoitettiinkohan sillä moottorin lämpötilaa?
Kyseessä on siis VM -93, 2,3i 9000 CS ja siinä kojelaudan keskellä on sellanen pallo joka manuaalinkin mukaan on aurinkoanturi. (Vaikka ohjekirja ruotsiksi onkin niin sen kuitenkin siitä ymmärsijus kirjoitti:Minkä vuosimallin autosta on kyse?