Prötää->ei vst kaasuun->sammuu + MUUTA!
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Prötää->ei vst kaasuun->sammuu + MUUTA!
Auto -92 di/apc.
Perjantaina pesty kunnolla (painepesurilla), myös kaaret ja alusta. Nyt ilmestynyt vika; aika ajoin alkaa prötäämään, kaasua annettaessa hyytyy enemmän, CEL syttyy ja lopulta sammuu?
Isommassa nopeudessa tämän tapahtuessa ahdin nostaa ahdot villisti ja auto paukuttaa putkeen. Eikä aina silti sytytä CEL:ää.
Käynnistettäessä käy huonosti, kaasulla sammumispisteessä, mutta tunnustellen paineltaessa nostaa kierrokset normaaliin. Ei CEL:ää.
Saa liikaa ilmaa-seokset rikkaalle-tukehtuu?
Missä vika?
Vikakoodiluettelo (http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php) ei kauheasti auta..
IMMU?DI-kasetti?
Välillä taas ei mitään.
Sammutat auton vian ilmettyä, käynnistät, annat käydä ja laitat vihteen silmään niin hetken päästä vikavalo sammuu ja autolla voi ajaa normaalisti??
Perjantaina pesty kunnolla (painepesurilla), myös kaaret ja alusta. Nyt ilmestynyt vika; aika ajoin alkaa prötäämään, kaasua annettaessa hyytyy enemmän, CEL syttyy ja lopulta sammuu?
Isommassa nopeudessa tämän tapahtuessa ahdin nostaa ahdot villisti ja auto paukuttaa putkeen. Eikä aina silti sytytä CEL:ää.
Käynnistettäessä käy huonosti, kaasulla sammumispisteessä, mutta tunnustellen paineltaessa nostaa kierrokset normaaliin. Ei CEL:ää.
Saa liikaa ilmaa-seokset rikkaalle-tukehtuu?
Missä vika?
Vikakoodiluettelo (http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php) ei kauheasti auta..
IMMU?DI-kasetti?
Välillä taas ei mitään.
Sammutat auton vian ilmettyä, käynnistät, annat käydä ja laitat vihteen silmään niin hetken päästä vikavalo sammuu ja autolla voi ajaa normaalisti??
Viimeksi muokannut timpetti, Ke Huhti 06, 2011 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Trionic-vikakoodiluettelo ei auta autoa jossa ei ole trionicia. Hyppylangalla saat luettua polttoainejärjestelmän vikakoodit. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 03#p739303 http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 18#p436918timpetti kirjoitti:Vikakoodiluettelo (http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php) ei kauheasti auta..
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Ainakin kaverin DI/APC:sta on pesuissa pari kertaa mennyt IMMu sekaisin. Katso onko langat ehjät ja jos on niin putsaa ne ko. hommaan tarkoitetulla aineella.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Nnnooooo, viittasinkin kohtaan "Procedure (DI/APC)", joka sivulla alempana. Tai niin ainakin oletin, että tämä kohta koskisi kyseisenlaista autoa.jus kirjoitti:Trionic-vikakoodiluettelo ei auta autoa jossa ei ole trionicia. Hyppylangalla saat luettua polttoainejärjestelmän vikakoodit. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 03#p739303 http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 18#p436918timpetti kirjoitti:Vikakoodiluettelo (http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php) ei kauheasti auta..
Pitää katella nekin kun nyt saa IMMUn kuivaksi ja putsailtua, tuossa pöydällä ollessaan tehnyt märän renkaan sanomalehdelle, että lie se kostea ainakin ollut. Avata ja putsata kunnolla, CRC:tä roiskia sekaan, eikö se sillä tokene. (Toivottavasti).
Kiitoksia vastauksista.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Jos tarkoitat CRC:llä sitä yleisöljyä niin älä päästä sitä immun langoille, palaa kiinni ja tuloksena entistä pahemmat ongelmat. Jarrukliineri tai CRC:n immun putsaukseen tarkoitettu aine pelittää.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Hyvä pointti. Samaa aloin miettimään. Onko tietoa saako http://i146.photobucket.com/albums/r271 ... G_1816.jpg pikkusuodatinta (KORJAUS: takaiskuventtiiliä) ja imusarjan nippaa mistään tiskiltä suoraan? Oli poikki juuresta nippa ja venttiilin kuori sulanut (???)Minuteman kirjoitti:Jos tarkoitat CRC:llä sitä yleisöljyä niin älä päästä sitä immun langoille, palaa kiinni ja tuloksena entistä pahemmat ongelmat. Jarrukliineri tai CRC:n immun putsaukseen tarkoitettu aine pelittää.
Ilma tulee venttiilisä kyllä läpi oikeinpäin ja nipanki vois tietty liimata, mutta.
Viimeksi muokannut timpetti, Ma Huhti 04, 2011 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Ei taida saada kuin marmoritiskiltä, sihtiä ei välttämättä sieltäkään. Minulla ei ole tällä tämänhetkisellä koneella EPC:tä joten en näe onko sille omaa varaosanumeroa. Eräs vaihtoehto olisi ostaa vaikkapa foorumin palstoilta sihti, tai tiltannut immu jossa ehjä sihti.
Se "suodatin", jos tarkoitit kuvan letkussa kiinni olevaa mötikkää on takaiskuventtiili ja sen ei pitäisi päästää ilmaa venttiilikopalle päin.
Jos tuo nippa oli poikki jo ennen siihen kajoamista, on se sekoittanut LH-Jetronikin toimintaa omalta osaltaan, eli päästänyt mittaamatonta ilmaa imusarjaan.
Se "suodatin", jos tarkoitit kuvan letkussa kiinni olevaa mötikkää on takaiskuventtiili ja sen ei pitäisi päästää ilmaa venttiilikopalle päin.
Jos tuo nippa oli poikki jo ennen siihen kajoamista, on se sekoittanut LH-Jetronikin toimintaa omalta osaltaan, eli päästänyt mittaamatonta ilmaa imusarjaan.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Joo termit sekaisin, muuta tätä takaiskuventtiiliä tarkoitin juurikin. Ja kuten aiemmin sanoin, niin toimii oikeinpäin, eli laskee ilmaa oikeaan suuntaan.Minuteman kirjoitti: ..Se "suodatin", jos tarkoitit kuvan letkussa kiinni olevaa mötikkää on takaiskuventtiili ja sen ei pitäisi päästää ilmaa venttiilikopalle päin..
Nippa oli samassa letkussa takaiskuventtiilin kanssa, ja kaula oli murtunut, muttei poikki asti. Toki täältäkin voinut vuotaa, mutta liekö ratkaiseva tekijä.Minuteman kirjoitti: Jos tuo nippa oli poikki jo ennen siihen kajoamista, on se sekoittanut LH-Jetronikin toimintaa omalta osaltaan, eli päästänyt mittaamatonta ilmaa imusarjaan.
Aerossa (t5) joskus ampui ilmaletkun irti "immulta" täyskiihdytyksessä ja teki juuri samat. Prötäsi ja ahdin vinkui ja ampui lieskaa putkesta. Siks tuntus vähän et nyt on immu sanonut morjens, kiitos perjantaisen pesun...
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Pesitkö moottoritilaa? Ettei vaan olisi päässyt vettä kasetin alle... Sitä sopii sinne kyllä litra pari...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7562
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Minä sain painepesurin avulla vettä immun kannen alle, ei ollut ne silikoonit
kovin tiiviisti kiinni.
Tässä kuvassa tuo kansi näkyy hyvin, esim naputtelemalla sormella kantta,
voi tuntea onko se irti vai ei.
Ja samassa projektissa meni kolme tulpan eristettä poikki, tuli kuumaan moottoriin
ruiskittua kylmää vettä.
Ei oikein meinannut lähteä käyntiin..
kovin tiiviisti kiinni.
Tässä kuvassa tuo kansi näkyy hyvin, esim naputtelemalla sormella kantta,
voi tuntea onko se irti vai ei.
Ja samassa projektissa meni kolme tulpan eristettä poikki, tuli kuumaan moottoriin
ruiskittua kylmää vettä.
Ei oikein meinannut lähteä käyntiin..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
En pessyt moottoritilaa, mutta laskin renkaankaariin huoletta vettä paineella. Nyt mietitytttää senkin järkevyysespe kirjoitti:Pesitkö moottoritilaa? Ettei vaan olisi päässyt vettä kasetin alle... Sitä sopii sinne kyllä litra pari...
Kassu oli löysällä, sai kädellä pultit auki..kosteutta ei kassussa itsessään ollut paljoa. Onkalokin oli kuivahkoja tulpanreiät. Tulpat tarkistin myös ja terveenväriset oli, eli tummahtavat.
Joo sitä kattelin kanssa että aika söträämällä vedetty silikonit tohon koppaan.. IMMU on nyt ollu yön yli lämpöpatterin yläpuolella ja nyt putsailin vielä bräkleenillä.9000CD23T kirjoitti:Minä sain painepesurin avulla vettä immun kannen alle, ei ollut ne silikoonit
kovin tiiviisti kiinni...
Ei oikein meinannut lähteä käyntiin..
Imusarjan nipankin hain, marmoritiskiltä imusarjan nippa n:o26 256e kylmä nauru pääsi tiskillä, ei sitten tullut selväksi tuleeko siinä auto mukana, ehhe.
Nipat 24 ja 25 oli 7,90e kappale. Purkaamolta kävin hakemassaa cc-korisesta nipan ja maksoin hyvyyttäni 4e, teki mieli kyllä sanoa että olisin voinut sen taskuunkin pistää, tuossa 2 euroa siis.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Nonii ja justihinsa..eipä sitä riemua kauaa kestänyt, kävin heittämässä IMMUn paikallensa ja ajelemaan no sellasen vartin ajeli iha näpsäkästi kunnes teki tenät taas..
Mutta hetken paikallaanolon jälkeen lähti taas. CEL-valo paloi, mutta hteken käytön jälkeen sammui ja pystyi ajamaan taas normaalisti. Tankkasin sitten 98:ia kun valokin syttyi episodin aikana (??)..Voiko bensapumppu ailahdella noin käytökseltään? Prötää, tiputtaa pyttyä, sammuu, tovi menee nii kaikki ok taas?
Mutta hetken paikallaanolon jälkeen lähti taas. CEL-valo paloi, mutta hteken käytön jälkeen sammui ja pystyi ajamaan taas normaalisti. Tankkasin sitten 98:ia kun valokin syttyi episodin aikana (??)..Voiko bensapumppu ailahdella noin käytökseltään? Prötää, tiputtaa pyttyä, sammuu, tovi menee nii kaikki ok taas?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Noniin. Käytin autoa testerissä ja arvot seilasivat seeuraavasti:
HC 200-280 (sallittu 100)
CO 0,680~ (sallittu 0,5)
o^2 1,8
Lambda 1,05 (sallittu 1 +/- 0,03)
Viitannee siis ilmavuotoon jossainpäin konehuonetta..
Imusarjan nipat on katottu läpi.
Bypass tuskin aiheuttaa tyhjäkäynnillä moista.
Voiko vapaavirtaussuodatin olla syypää? Sekin tosin alkuperäisessä kotelossa?
Putkistossa kyllä on paikka siellä, paikka täällä..sekin voi johtaa tuollaisiin arvoihin..
HC 200-280 (sallittu 100)
CO 0,680~ (sallittu 0,5)
o^2 1,8
Lambda 1,05 (sallittu 1 +/- 0,03)
Viitannee siis ilmavuotoon jossainpäin konehuonetta..
Imusarjan nipat on katottu läpi.
Bypass tuskin aiheuttaa tyhjäkäynnillä moista.
Voiko vapaavirtaussuodatin olla syypää? Sekin tosin alkuperäisessä kotelossa?
Putkistossa kyllä on paikka siellä, paikka täällä..sekin voi johtaa tuollaisiin arvoihin..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu
Pakokaasuarvothan ovat kuin meikäläisen edesmenneestä kesä-V....sta. Kerran oli itsellä unohtunut huohotinletku irti. Vuosi myöhemmin paikallinen korjaamo kiristi kaasarin säätöruuveista loputkin kierteet viimeiseen katsastukseen.timpetti kirjoitti:Noniin. Käytin autoa testerissä ja arvot seilasivat seeuraavasti:
HC 200-280 (sallittu 100)
CO 0,680~ (sallittu 0,5)
o^2 1,8
Lambda 1,05 (sallittu 1 +/- 0,03)
Viitannee siis ilmavuotoon jossainpäin konehuonetta..
Imusarjan nipat on katottu läpi.
Bypass tuskin aiheuttaa tyhjäkäynnillä moista.
Voiko vapaavirtaussuodatin olla syypää? Sekin tosin alkuperäisessä kotelossa?
Putkistossa kyllä on paikka siellä, paikka täällä..sekin voi johtaa tuollaisiin arvoihin..
Luulenpa, että jossakin vuotaa letku tai liitos.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Prötää->ei vst kaasuun->sammuu + MUUTA!
Joo-o. Vika ilmeni jälleen, nyt vaihdoin tulpat ja teki tenät sellaisen puolentunnin ajelun jälkeen. Sammutin heti kun vikavalo syttyi,käynnistin ja vikavalo paloi, lähin ajaa,moottori toimi normaalisti ja vikavalo sammui.
Kaasuläppäkotelon tienoilta kuuluu voimakas suhina tyhjäkäynnillä?? Loppuu kun kiskoo kaasuvaijerista.
Kaasuläppäkotelon tienoilta kuuluu voimakas suhina tyhjäkäynnillä?? Loppuu kun kiskoo kaasuvaijerista.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)