Ongelma seuraava:
oikean takalasin moottorin vaijeri oli tullut pois paikoiltaan lasinnostimen muoveista jotka ovat etuovissa vihreät ja takana mustat (ainakin minulla)
muovit olivat haljenneet mutta luulisin että vaijerin saa vielä lukittua nostimeen jotenkin, mutta sitten tulikin vasta ongelma eteen.
Vaijeri oli tullut pois paikoltaan alapyörästään (vihreä) eikä vaijerissa tuntunut olevan löysää tarpeeksi takaisin laittamiseen vaikka kiskoi ja ajeli suuntaan jos toiseen. Otin moottorin irti pelkästään kiinnikeistään, ei vaikutusta. Vaijeri yhä kireällä kuin viulun kieli.
Löysin moottorista pultin jonka ajettelin olevan jonkinlainen säätö vaijerin kireyteen. Otin pultin kokonaan irti ja sen alta löysin valkoisen tapin joka tekee edestakaista liikettä kunnes on yläasennossa jolloin moottori sammuu eikä liiku mihinkään ennenkuin pultin laittaa takaisin kiinni...
Eli miten vaijerista saa löysää? vai saako sitä muuten kuin purkamalla koko moottorin..
cc-88 T
Lasinnostimen moottorista
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
- Paikkakunta: Tampere
Lasinnostimen moottorista
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever

Vaijerista ei saa muuten löysää kuin vaihtamalla päissä olevien rullien vieressä olevien muovisten säätökappaleiden paikkaa kiskossa.
Tässä omia ongelmiani nostimen kanssa:
http://nohkola.cjb.net/saab/misc/nostin1.jpg
Kuvassa näkyy myös nuo muoviset valkoiset säätökappaleet.Moottorikotelon sisällä on muovinen pyörä jonka ympäri vaijeri kulkee, moottori pyörittää pyörää ja lasi liikkuu. Mitään vaijerin kireyssäätöä en siellä muista nähneeni.
Tässä omia ongelmiani nostimen kanssa:
http://nohkola.cjb.net/saab/misc/nostin1.jpg
Kuvassa näkyy myös nuo muoviset valkoiset säätökappaleet.Moottorikotelon sisällä on muovinen pyörä jonka ympäri vaijeri kulkee, moottori pyörittää pyörää ja lasi liikkuu. Mitään vaijerin kireyssäätöä en siellä muista nähneeni.