9000 Onkelmaa.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

9000 Onkelmaa.

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Nyt on haualla haettua haettava. Elikkäs ongelmaa 9000 -88 turbo autom huutaa tyhjäkäyntiä melkee 2000rpm polkasee paikalla kaasua rahoittuu 1500rpm tuntumaan. Lämmintä konetta käynnistettäessä saatta tyhjäkäynti seilata polkasemmalla rauhoittuu. Kiihdytettäessä ei meinaa jaksaa kiertää yli 3500rpm. Pakkovaihtamalla kierrokset esim 4000 jaksaa vetää loppuun todella hyvin, tuossa 3500 on joku maaginen rajoitin. Koneen lämpömittarin saavuttaessa "puoliväli" nykii välillä tasakaasulla.
Tehtyjä toimenpiteitä:

-Uusi ilmansuodatin
-Uudet tulpat NGK + Denso kokeiltu
-Tyhjäkäynti moottori putsattu "Bräklinillä"
-Ilmamassa mittari putsattu CRC asiaan kuuluvalla aineella
-Letkuja pyöritelty ja todettu ehjiksi
-Ilmamassa mittarissa langat ehjän näköiset

Tässä mallissa ei ole imusarjassa "sinistä" anturia. Joten vastaanotetaan hyviä ideoita.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 Onkelmaa.

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Kaasuläpän kytkin voisi olla yksi syypää tuollaiseen käytökseen.. Jos on niin kulahtanut että ei tunnista täyskaasua niin voisi kuvitella että auto ei vedäkkään loppuun asti.

Kytkin on siis tosiaan pelkkä kytkin mikä tunnistaa läpän kiinniasennon, väliasennon ja täysauki asennon.
Kytkimessä on vain kolmenapainen liitin, joiden pinnien välistä on helppo yleismittarilla mitata onko kytkin ehjä. Eli kiinni asennossa ja täysin auki asennossa piiri on sulkeutunut ja väliasennossa taas avoin..
Mutta tarkista ennen tätä kaikkea että se koko asentokytkin mötikkä siinä kaasuläpän rungossa on kunnolla kiinni niillä kahdella 4 millin pultilla :D
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: 9000 Onkelmaa.

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Thanks huomenna tutkitaan ja hutkitaan. Samalla putsata koko kaasuläppä systeemi.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 Onkelmaa.

Viesti Kirjoittaja sarka »

Vaparissa oli vaivana tuon kaasuläpän asentokytkimen johdotus, piuhat olivat kumin sisässä lähes poikki aivan liittimen juuresta. Aiheutti vähän samanmoisia oireita. Kytkimen asentokin kannattaa tarkistaa.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Vastaa Viestiin