:?: LH ----> T5 konversio
:?: LH ----> T5 konversio
Kuinkas suuri homma on vaihtaa -89 di/apc vehje tottelemaan Trionic 5 ? Mitäs kaikkea menee vaihtoon ?
900 T8 Special
Re: :?: LH ----> T5 konversio
Jos laitat ton ikäiseen T5.2:n niin..
Vaihtoon:
suuttimet
kaasuläpän asentoanturi
di/apc ja lh-ohjausyksiköt
di/apc:n ja lh:n johtosarja
Lisättävää:
map-anturi
iat-anturi
lambda-anturi
Pysyy samana:
mankkuvena
di-kasetti
sytytystulpat (jos on oikeat bcpr7es-11:t)
jäähdytinnesteen lämpöanturi
Ja saatoin jotain unohtaa, ulkomuistista tuli.
Ei se kovin vaikea homma ole just tuohon nimenomaiseen autoon.
Jotain mieleen juolahtaneita vihjeitä:
- vaihda samalla kaasuläppärunko, t5.x-TPS ei sovi modaamatta lh2.2-läppärunkoon
- pidä trionicin johtosarja kokonaisena ja tee oma johtosarja isosta pyöreästä liittimestä eteenpäin
T5.5 on aavistuksen vaikeampi istuttaa kuvaamaasi moottoriin lähinnä siksi, että joudut improvisoimaan triggeripyörän ja sen anturin kiinnityksen. Tekijämieheltä onnistuu taatusti, internet on lisäksi pullollaan muiden tekijämiesten esimerkkejä (lähinnä OG900:seen). Etsi ulkomaisilta foorumeilta.
T5.2:ssa on sama triggeripyörä ja asentoanturi kuin autossasi jo nyt on.
Vaihtoon:
suuttimet
kaasuläpän asentoanturi
di/apc ja lh-ohjausyksiköt
di/apc:n ja lh:n johtosarja
Lisättävää:
map-anturi
iat-anturi
lambda-anturi
Pysyy samana:
mankkuvena
di-kasetti
sytytystulpat (jos on oikeat bcpr7es-11:t)
jäähdytinnesteen lämpöanturi
Ja saatoin jotain unohtaa, ulkomuistista tuli.
Ei se kovin vaikea homma ole just tuohon nimenomaiseen autoon.
Jotain mieleen juolahtaneita vihjeitä:
- vaihda samalla kaasuläppärunko, t5.x-TPS ei sovi modaamatta lh2.2-läppärunkoon
- pidä trionicin johtosarja kokonaisena ja tee oma johtosarja isosta pyöreästä liittimestä eteenpäin
T5.5 on aavistuksen vaikeampi istuttaa kuvaamaasi moottoriin lähinnä siksi, että joudut improvisoimaan triggeripyörän ja sen anturin kiinnityksen. Tekijämieheltä onnistuu taatusti, internet on lisäksi pullollaan muiden tekijämiesten esimerkkejä (lähinnä OG900:seen). Etsi ulkomaisilta foorumeilta.
T5.2:ssa on sama triggeripyörä ja asentoanturi kuin autossasi jo nyt on.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: :?: LH ----> T5 konversio
On. Myös 5.5 versioiden kesken.
Vanhempiin sopii tosiaan helpoimmin joko T5.2 -93 tai -94 vuosimallin T5.5 tonnarista.
-95 vuosimalliin on flektin anturi poistunut ja rintapeltiin tullut erilainen liitin.
Suosittelisin melkein T5.5 asentamista, koska tuo vanhemman mallinen kampiakselin asentotunnistin tuntuu olevan pian hankala löytää.
Vanhempiin sopii tosiaan helpoimmin joko T5.2 -93 tai -94 vuosimallin T5.5 tonnarista.
-95 vuosimalliin on flektin anturi poistunut ja rintapeltiin tullut erilainen liitin.
Suosittelisin melkein T5.5 asentamista, koska tuo vanhemman mallinen kampiakselin asentotunnistin tuntuu olevan pian hankala löytää.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: :?: LH ----> T5 konversio
Ranskalanen esimerkki triggeröinnistä.
Pitkälohko ja T5.5
http://forum.ecuproject.com/showthread. ... ic-on-c900
Pitkälohko ja T5.5
http://forum.ecuproject.com/showthread. ... ic-on-c900
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: :?: LH ----> T5 konversio
Tässä toinen versio missä T5.5 triggeripyörä siirretty kampiakselista hihnapyörään.
http://www.saablink.net/forum/performan ... /28125.htm
Minulla on samanlainen projekti osien keruu-vaiheessa. Kohdeautona tosin og900.
http://www.saablink.net/forum/performan ... /28125.htm
Minulla on samanlainen projekti osien keruu-vaiheessa. Kohdeautona tosin og900.
Re: :?: LH ----> T5 konversio
itselle pitäisi tommoseen 89vm tonnariin laittaa joku toinen moottorin ohjaus virikäyttöön, oisko mitään ideaa laittaa tommonen t5.5? tohon ilmeisesti on olemassa säätöohjelma, riittäiskö toi johonki 400hv paikkeille?
Re: :?: LH ----> T5 konversio
Riittää ja paljon pidemmällekin.
Re: :?: LH ----> T5 konversio
Ja säätöohjelmahan on T5suite http://trionic.mobixs.eu/
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: :?: LH ----> T5 konversio
aivan, ilmeisesti kannattaa laittaa toi 5.5 versio ku on tulossa t5 kansi ja imusarja.
Re: :?: LH ----> T5 konversio
Voiko 2.3T sessä (lyhytlohko-pitkälohko swappi) käyttää siivupyörän vieressä olevaa kampuran as. tunnistinta ? siis johdottaa vain se johtosarjaan. Siis vanhassa koneessa tunnistin oli lohkossa takana. Tuli vanhemman mallinen kone niin pitääkö värkätä trikkeri pyörä vai onko ketään koittanut pystyykö käyttämään? Aika epäselvä kysymys mut toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin
Saab 9K 2.3T
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
Re: :?: LH ----> T5 konversio
Oli kyllä epäselvästi kysytty.Samiruoho kirjoitti:Voiko 2.3T sessä (lyhytlohko-pitkälohko swappi) käyttää siivupyörän vieressä olevaa kampuran as. tunnistinta ? siis johdottaa vain se johtosarjaan. Siis vanhassa koneessa tunnistin oli lohkossa takana. Tuli vanhemman mallinen kone niin pitääkö värkätä trikkeri pyörä vai onko ketään koittanut pystyykö käyttämään? Aika epäselvä kysymys mut toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin :lol:
Vastaus:
- Jos haluat käyttää hihnapyörän takana olevaa shutterilevyä ja anturia, asenna T5.2.
- Jos haluat käyttää T5.5:stä, joudut virittelemään uuden shutterilevyn ja anturin siihen koneeseen jotenkin, tai hankkimaan lyhytlohkokoneen elämääsi helpottamaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)