Virrat katosi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Virrat katosi

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mun saabissa oli kans käynnistysongelmia, ihan vastaavia oireita eli pimeni täysin kun koitti startata. Akun navoista löyty jännitettä muka riittävästi...
Pari päivää latailin akkua älylaturilla ja taas toimi.
Näin syksyllä kannattaa varmistaa toiminta talvella, ja ostaa uus akku.
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Virrat katosi

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Moi,

Mulla oli sama kuin otsikon kirjoittaneella. Kaikki virrat hävisivät. Lukkopesää rublaamalla palsivat. Sitten vaimon ajossa kaikki hävisivät ja ei mitään.

Vika löytyi mittaamalla. Akkukengät aivan hapettuneet. Niiden ja akunnapojen putsauksen jälkeen kaikki on toiminut moitteetta. Auto on 1995 automaatti 2.0

Staratessa akun jännite tippuu 8-9 volttiin. Palautuu 13,8 - 14,1 volttiin ajon aikana. Ajossa aikalailla tarkka 13.8 v. Tartteeko akkua vaihtaa? Ei tyhjenny viikon seisomisenkaan jälkeen

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virrat katosi

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

liteFun kirjoitti:Mun saabissa oli kans käynnistysongelmia, ihan vastaavia oireita eli pimeni täysin kun koitti startata. Akun navoista löyty jännitettä muka riittävästi...
Pari päivää latailin akkua älylaturilla ja taas toimi.
Näin syksyllä kannattaa varmistaa toiminta talvella, ja ostaa uus akku.
Tää ei varmasti tähän kuulu, mutta kerron kuitenkin oman tonnarini (2,3 Tbo CSE /94)vika " whittuilusta".
Jätin auton parkkiruutuuun, sairaalassa, eikä käynnistynyt. Kaikki sähköt hävisivät käynnistyksen yhteydessä?
Apukaapeleilla käynnistyi ja kaikki tuntui olevan OK. Kunnes taas temppuili.Tätä sirkusta jatkui usein ja kävi kalliiksi toi apuvirran osto. :evil:
Ostin uuden akun ja nuo pulmat poistuivat. nyt nautin ajosta, jossa häiritsee vain SRS-valon vilkuttelu ja jatkuva palaminen ajon aikana.
Käyntiin lähtee aina, kun pyytää. :D
Ompahan vain kokemustarinani paska-akusta.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin