Eli ensinnäkin miten vaihteenvalitsimen juuressa olevan valaistuksen saa esiin, siis valaistuksen, joka valaisee "kepin" juuressa olevaa listaa siitä, mikä vaihde milloinkin on päällä? Ja kuinka suuresta remontista on kyse, tuleeko suurikin purkuoperaatio?
Ja toiseksi, millainen valo/poltin (vai onko useita) tuohon pitäisi hankkia, vanha kun on pimeänä?
Kiitoksia!
Automaatin vaihteenvalitsimen valot
Vaihdoin omaan kesällä (9000i vm.88 ), aikaa meni alle 5 min (jos ei laske aikaa kun sohlasin uuden polttimon kanssa jonka kadotin saab:n uumeniin).
Vaihteenvalitsin nuppi irti (kaksi ruuvia vivun takapinnalla) sitten mustan muovinastan alta ruuvi irti. Ja sitten ujutetaan levyirti ja siinä onkin kiinni johdot ja polttimo. Polttimo on tyyppiä sellainen pirun pieni kokonaan lasinen juttu. Eli en osaa tähän hätään tarkkaa tyyppiä sanoa.
Eli aika helppo homma ja helpottaa paljon vaihteen valintaa pimeällä
Vaihteenvalitsin nuppi irti (kaksi ruuvia vivun takapinnalla) sitten mustan muovinastan alta ruuvi irti. Ja sitten ujutetaan levyirti ja siinä onkin kiinni johdot ja polttimo. Polttimo on tyyppiä sellainen pirun pieni kokonaan lasinen juttu. Eli en osaa tähän hätään tarkkaa tyyppiä sanoa.
Eli aika helppo homma ja helpottaa paljon vaihteen valintaa pimeällä

Kiitoksia, täytyypä kokeilla heti kun pääsen kotia!volmari kirjoitti:Vaihdoin omaan kesällä (9000i vm.88 ), aikaa meni alle 5 min (jos ei laske aikaa kun sohlasin uuden polttimon kanssa jonka kadotin saab:n uumeniin).
Vaihteenvalitsin nuppi irti (kaksi ruuvia vivun takapinnalla) sitten mustan muovinastan alta ruuvi irti. Ja sitten ujutetaan levyirti ja siinä onkin kiinni johdot ja polttimo. Polttimo on tyyppiä sellainen pirun pieni kokonaan lasinen juttu. Eli en osaa tähän hätään tarkkaa tyyppiä sanoa.
Eli aika helppo homma ja helpottaa paljon vaihteen valintaa pimeällä
Joo tuo valaistus on todellakin hyödyllinen ja tonnarissa vieläpä erittäin selkeä ja hyvin näkyvä. Esim. ainakin vanhemmissa 9-5:ssa valaistus ja koko osoitin on toteutettu huomattavasti huonommin, ei lähelläkään niin selvästi osoittimesta näe, mikä vaihde on silmässä. Kojetaulusta toki sitten näkee..
Purin tuota vaihteenvalitsinta, mutta en uskaltanut repiä sitä levyä irti, pelkäsin että hajoaa.. Millainen rakenne siinä oikein on, millaisella tekniikalla se siitä kannattaisi ottaa irti? Onko ylä- tai alareunassa jonkinlaiset muovinipsukat vai miten se siinä on "jumissa"?volmari kirjoitti:Vaihdoin omaan kesällä (9000i vm.88 ), aikaa meni alle 5 min (jos ei laske aikaa kun sohlasin uuden polttimon kanssa jonka kadotin saab:n uumeniin).
Vaihteenvalitsin nuppi irti (kaksi ruuvia vivun takapinnalla) sitten mustan muovinastan alta ruuvi irti. Ja sitten ujutetaan levyirti ja siinä onkin kiinni johdot ja polttimo. Polttimo on tyyppiä sellainen pirun pieni kokonaan lasinen juttu. Eli en osaa tähän hätään tarkkaa tyyppiä sanoa.
Eli aika helppo homma ja helpottaa paljon vaihteen valintaa pimeällä