Kysymykset:
1. Mistä sitä vettä pääsee apukuskin puolen jalkatilan maton alle (huhut pitää ilmeisesti paikkansa että syy on: raitisilmasuodatin)
2. Mistä johtuu että etulasi ja takasivulasit huurtuu (ei voi johtua ainakaan siitä että etulasin alareuna olisi ruostunut, koska reuna korjattu puolivuotta sitten kokonaan.)
3. Mistä mahtaa johtua että jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliöstä vähenee vesi pikku hiljaa? (Onko syynä vuotava jäähdytin? Vesipumppu vaihdettu kuukausi sitten.)
4. Näyttäisi että tonnarini (9000 CC 2.0 T vm. 1988) vuotaa öljy hantinpuolen päästä jostain sieltä koneen uumenista. Osaako joku kertoa tarkemmin mistä vika saattaa löytyä?
Muutama kysymys tonnarista
Re: Muutama kysymys tonnarista
Tuha kirjoitti:Kysymykset:
1. Mistä sitä vettä pääsee apukuskin puolen jalkatilan maton alle (huhut pitää ilmeisesti paikkansa että syy on: raitisilmasuodatin)
2. Mistä johtuu että etulasi ja takasivulasit huurtuu (ei voi johtua ainakaan siitä että etulasin alareuna olisi ruostunut, koska reuna korjattu puolivuotta sitten kokonaan.)
3. Mistä mahtaa johtua että jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliöstä vähenee vesi pikku hiljaa? (Onko syynä vuotava jäähdytin? Vesipumppu vaihdettu kuukausi sitten.)
4. Näyttäisi että tonnarini (9000 CC 2.0 T vm. 1988) vuotaa öljy hantinpuolen päästä jostain sieltä koneen uumenista. Osaako joku kertoa tarkemmin mistä vika saattaa löytyä?
2. Lämppärin kenno taitaa olla valmis, eli vuotaa
3. Edellinen kohta+jäähdytin ja letkut lienee syytä tarkistaa
4. Paikkojahan on monia mutta öljypumpun tiiviste tulee ekana mieleen.
Re: Muutama kysymys tonnarista
1 & 2 & 3: vuotava lämmityslaitteen kenno? Raitisilmasuodatin ei tonnarissa voi aiheuttaa sisäänvuotoa. Tukkeutuneet vedenpoistokanavat akvaarion pohjalla sen sijaan voivat.
http://68.18.191.8/body_folder/9kevapdr.htm (townsendimports taas alhaalla)
http://quasimotors.com/ac_drains.htm
4: kampiakselin stefa tai öljypumpun O-rengas, molemmat kannattaa vaihtaa samalla kertaa.
http://68.18.191.8/body_folder/9kevapdr.htm (townsendimports taas alhaalla)
http://quasimotors.com/ac_drains.htm
4: kampiakselin stefa tai öljypumpun O-rengas, molemmat kannattaa vaihtaa samalla kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
vastauksia
1. En osaa vastata ehkä reikä pohjassa.
Mulla oli joskus og900:ssa takalokarin etuosassa reikä, josta tuli sateella n 2 cm vettä lattialle. Ei ehkä kuitenkaan sinun autossasi. Voisi hyvinkin valuttaa jostain tuolta raitisilmasuodattimen paikkeilta.
2. Vanha ja likainen raitisilmasuodatin voi aiheuttaa huurtumista. En ole huomannut tonnarissa moista ilmiötä vaikka oli kesällä kuukauden seisonnan jälkeen vetänyt melkein homeeseen, mutta kakkosautossa eli IV Golfissa ilmiö oli tosi paha täytyi pitää kokoajan ilmastointia päällä. Vika korjaantui nimenomaan raitisilmasuodattimen vaihdolla. Ainakin yksi kokeiltava. Toinen mikä tuli just nyt mieleen olisi vuotava lämppärin kenno voisi selittää myös tuota kohdan 3 kysymystä sekä lattialle valuvaa nestettä kohdassa 1.
4. Tähän voisi tietysti sanoa, ettei tiivistä saabin konetta olekaan kun en osaa muutakaan keksiä.
Aika arvauksia mutta kirjoitin kuitenkin, kun tulen taas joskus itsekin olemaan tilanteessa jossa kaikki vinkit kelpaavat.

2. Vanha ja likainen raitisilmasuodatin voi aiheuttaa huurtumista. En ole huomannut tonnarissa moista ilmiötä vaikka oli kesällä kuukauden seisonnan jälkeen vetänyt melkein homeeseen, mutta kakkosautossa eli IV Golfissa ilmiö oli tosi paha täytyi pitää kokoajan ilmastointia päällä. Vika korjaantui nimenomaan raitisilmasuodattimen vaihdolla. Ainakin yksi kokeiltava. Toinen mikä tuli just nyt mieleen olisi vuotava lämppärin kenno voisi selittää myös tuota kohdan 3 kysymystä sekä lattialle valuvaa nestettä kohdassa 1.
4. Tähän voisi tietysti sanoa, ettei tiivistä saabin konetta olekaan kun en osaa muutakaan keksiä.
Aika arvauksia mutta kirjoitin kuitenkin, kun tulen taas joskus itsekin olemaan tilanteessa jossa kaikki vinkit kelpaavat.
Vastauksia oletkin jo saanut tänne, mutta ajattelinpa itsekin kommentoida. Omassa tonnarissani on ollu just samanlaista vikaa ja epäilisin 1., 2. ja 3. kohdan vikojen johtuvan mahdollisesti siitä surullisenkuuluisasta lämppärin kennosta. Se kannattaa kohta ensimmäisenä tarkistaa jos ei muuten ulkoisia nestevuotoja näy.
Apumiehen puolelta vuotava öljy todennäköisesti tulee öljypumpun o-renkaasta, toki muitakin vuotokohtia siellä on. Se o-rengas ilmeisesti on aika yleinen vuotokohde.
Apumiehen puolelta vuotava öljy todennäköisesti tulee öljypumpun o-renkaasta, toki muitakin vuotokohtia siellä on. Se o-rengas ilmeisesti on aika yleinen vuotokohde.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Muutama kysymys tonnarista
Samaa vikaa oli ja kampiakselin ulompi stefa ja öljypumpum O-rengas vaihtoon. Sen jälkeen silmä käteen ja vuoto löytyi öljypaineanturista. Motonetistä jotain 3 € ja vaihto 5 minsaa.Tuha kirjoitti:Kysymykset:
4. Näyttäisi että tonnarini (9000 CC 2.0 T vm. 1988) vuotaa öljy hantinpuolen päästä jostain sieltä koneen uumenista. Osaako joku kertoa tarkemmin mistä vika saattaa löytyä?