9000t vetari ongelma
9000t vetari ongelma
eli tonnari 2.0t(B202) särkee jatkuvasti vasenta vetaria,vahvasti vaikuttaa siltä,että sisäpää on se joka lähtee kävelemään ja sen jälkeen on romua tiellä.
ihan suoralla tiellä ilman mitään vetoa lähtee kuleksimaan ilman varotusta!
missään ei ole väljää ja vetarikin näyttäis olevan silmämääräisesti luonnollisessa asennossa,moottori ei heilu tai muuta vastaavaa.moottorinkorvakot on käsitelty ilmeisesti sikamassalla,että voisko noissa korvakoissa olla eroja,että moottori vaihteisto paketti olisi liian sisässä ja näin ollen vetarin sisäpää kulkee liian huulilla,jolloin kimpoaa irti?viimesin tapaus(eilen)koko vetari lensi tielle kauhean paukkeen ja romun kilinän saattelemana
kaikki vetarit mitämulla on niin ovat niitä pidempiä oliko 51.6mm..
tässäollaan arvuuteltu vaikka mitä ja tutkittu ja mittailtu,mutta mitään poikkeavaa ei tunnu löytyvän muihin tonnareihin verrattuna...
no huomenna tulee taas yksi vetari niin pitänee aja pukilla ja katsoa miten vetari käyttäytyy ettei tarvii taas kylän raitilta nolona olla hinaamassa
ihan suoralla tiellä ilman mitään vetoa lähtee kuleksimaan ilman varotusta!
missään ei ole väljää ja vetarikin näyttäis olevan silmämääräisesti luonnollisessa asennossa,moottori ei heilu tai muuta vastaavaa.moottorinkorvakot on käsitelty ilmeisesti sikamassalla,että voisko noissa korvakoissa olla eroja,että moottori vaihteisto paketti olisi liian sisässä ja näin ollen vetarin sisäpää kulkee liian huulilla,jolloin kimpoaa irti?viimesin tapaus(eilen)koko vetari lensi tielle kauhean paukkeen ja romun kilinän saattelemana
kaikki vetarit mitämulla on niin ovat niitä pidempiä oliko 51.6mm..
tässäollaan arvuuteltu vaikka mitä ja tutkittu ja mittailtu,mutta mitään poikkeavaa ei tunnu löytyvän muihin tonnareihin verrattuna...
no huomenna tulee taas yksi vetari niin pitänee aja pukilla ja katsoa miten vetari käyttäytyy ettei tarvii taas kylän raitilta nolona olla hinaamassa
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000t vetari ongelma
mieleeni tulee 1 remontti automaatti muutettiin manuaaliksi...eihän siin vetari pysyny paikallaan edes peruutettaessa tallista ulos
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000t vetari ongelma
Mikä sieltä hajoaa kun "särkee jatkuvasti vasenta vetaria vetaria"?
Tripodi menee murusiksi? Sisempi malja lohkeaa kappaleiksi? Vetoakseli katkeaa? Ulompi vetonivel hajoaa? Mikä tässä tapauksessa on vetari?
Mitä osia on eri yrityskerroilla laitettu aina uusiksi ja mitkä osat on pysyneet samana?
Onko moottorin takimmaisen tukikumille tulevan korvakkeen sivuttaistuki paikallaan ja pultit & mutterit tiukalla? Kuvassa osa numero kaksi:
Tripodi menee murusiksi? Sisempi malja lohkeaa kappaleiksi? Vetoakseli katkeaa? Ulompi vetonivel hajoaa? Mikä tässä tapauksessa on vetari?
Mitä osia on eri yrityskerroilla laitettu aina uusiksi ja mitkä osat on pysyneet samana?
Onko moottorin takimmaisen tukikumille tulevan korvakkeen sivuttaistuki paikallaan ja pultit & mutterit tiukalla? Kuvassa osa numero kaksi:
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000t vetari ongelma
niinkuin mainitsi ilmeisesti homma karkaa sisäpäästä ja sitäkautta tivoli on sen verran valmista,että siinä särkyy tripoidi vetarin booritus hieman kärsii ja eilen jopa ulompi murros ja jokakerralla on olleet eri sisäpää(malja),tripoidi,vetoakseli sekä ulompimurros eli koko helahoito aina toisesta autosta.
itse asiassa toi numero 2 tanko on poikki.
mitä muutoksia nyt vaatii jos tämä on ollut aikasemmin automaatti ja nyt manuaali jotta saabi pysyisi yhtenäkappaleena?
itse asiassa toi numero 2 tanko on poikki.
mitä muutoksia nyt vaatii jos tämä on ollut aikasemmin automaatti ja nyt manuaali jotta saabi pysyisi yhtenäkappaleena?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000t vetari ongelma
juuri kerroin vastaavasta tapauksesta.... eli tarvitset manuaalin vetoakselin vai oliko se.. mutta joka tapauksessa eri osa automat/manual ..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000t vetari ongelma
mulla on kaikki vetarit manuaali turbo 2.0 ja 2.3nalleolut kirjoitti:juuri kerroin vastaavasta tapauksesta.... eli tarvitset manuaalin vetoakselin vai oliko se.. mutta joka tapauksessa eri osa automat/manual ..
vasemman navan jouduin kans ostamaan ja tilasin ihan rekkarilla eli etuolkakin on omansa?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000t vetari ongelma
puurot ja vellit sekaisin... luulen että sulla väärä vetoakseli...
jos rekkarin perusteella tilaat osia ni se antaa automaatin eikä manuaalin osia sulle
jos rekkarin perusteella tilaat osia ni se antaa automaatin eikä manuaalin osia sulle
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000t vetari ongelma
rekkarilla on tilattu vain tuo pyöränlaakeri muut osat purkaamolta tai yksityisiltä.nalleolut kirjoitti:puurot ja vellit sekaisin... luulen että sulla väärä vetoakseli...
jos rekkarin perusteella tilaat osia ni se antaa automaatin eikä manuaalin osia sulle
rekkari haussa(korjaamo.net) ei mainintaa automaatista(mikä yleensä mainitaan jos kyseessä automaatilla varustettu auto).
Re: 9000t vetari ongelma
Ainakin se vinottaistuki (2) pitää joka tapauksessa vaihtaa ehjään. Oikeanpuoleista sisempää vetoniveltä kannatteleva väliakselin tukilaakeri pitää olla manuaalivaihteiseen kuuluvaa mallia jos vaihteisto on manuaali.
Onko ne moottoria alapuolelta kannattelevat hydraulikumit hoidettu sikamassalla vai tarkoititko niitä yläpuolisia momenttituen puslia laturin yläpuolella? Alapuolen hydraulikumit vaikuttaa moottorin korkeusasemaan jonkun verran, niitä ei voi korjailla sikamassalla.
Onko ne moottoria alapuolelta kannattelevat hydraulikumit hoidettu sikamassalla vai tarkoititko niitä yläpuolisia momenttituen puslia laturin yläpuolella? Alapuolen hydraulikumit vaikuttaa moottorin korkeusasemaan jonkun verran, niitä ei voi korjailla sikamassalla.
Re: 9000t vetari ongelma
Jos sen verran ratsastan tällä langalla, ja kyselen ohimennen viisaampien vinkkejä ulomman vetonivelen irrotukseen. Käynyt nimittäin jo monesti, kuin myös eilen, ettei sitä niveltä saanut millään irti, vaikka se lukkorengas olisi avattuna niin paljon kuin se menee.
Onneksi olin vaan vaihtamassa suojakumia niin sai toisesta päästä ujutettua kun otti sisänivelen irti...
Onneksi olin vaan vaihtamassa suojakumia niin sai toisesta päästä ujutettua kun otti sisänivelen irti...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: 9000t vetari ongelma
jus kirjoitti:Ainakin se vinottaistuki (2) pitää joka tapauksessa vaihtaa ehjään. Oikeanpuoleista sisempää vetoniveltä kannatteleva väliakselin tukilaakeri pitää olla manuaalivaihteiseen kuuluvaa mallia jos vaihteisto on manuaali.
Onko ne moottoria alapuolelta kannattelevat hydraulikumit hoidettu sikamassalla vai tarkoititko niitä yläpuolisia momenttituen puslia laturin yläpuolella? Alapuolen hydraulikumit vaikuttaa moottorin korkeusasemaan jonkun verran, niitä ei voi korjailla sikamassalla.
vain ne kumi puslat on sikamassalla korjattu/jäykistetty.
sen verran selvis,että moottori vaihteistopaketti on 2cm enempi oikealla ja siksi vasen vetari ei pysy sisämaljassa,jos tämä on ollut automaatti niin pitääkö nyt vaihtaa tukikorvakot manuaalista vai pidennetäänkö vasenta vetoakselia?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000t vetari ongelma
vaihda oikeanmittainen vetoakseli.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000t vetari ongelma
EPC:tä silmäillen tulisi tällainen käsitys tilanteesta:
Kuskinpuoleinen vetoakseli on automaatissa eri kuin manuaalissa.
Oikeanpuoleinen vetoakseli on automaatissa sama kuin manuaalissa.
Oikeanpuoleinen ja vasemmanpuoleinen vetoakseli on manuaalissa keskenään samat oikealla ja vasemmalla.
Moottorin kannakkeita ei tarvitse muuttaa, mutta väliakselin tukilaakerikannake pitää olla manuaalista.
Takimmaisen moottorikannakkeen tuki (2) on oltava ehjä, ilman sitä takimmainen korvake antaa periksi sivusuunnassa.
Kuskinpuoleinen vetoakseli on automaatissa eri kuin manuaalissa.
Oikeanpuoleinen vetoakseli on automaatissa sama kuin manuaalissa.
Oikeanpuoleinen ja vasemmanpuoleinen vetoakseli on manuaalissa keskenään samat oikealla ja vasemmalla.
Moottorin kannakkeita ei tarvitse muuttaa, mutta väliakselin tukilaakerikannake pitää olla manuaalista.
Takimmaisen moottorikannakkeen tuki (2) on oltava ehjä, ilman sitä takimmainen korvake antaa periksi sivusuunnassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000t vetari ongelma
eli onko automaatin vasen vetoakseli pidempi kuin manuaali? ja mitkä on mitat?
Re: 9000t vetari ongelma
Pistän samaan listaan kysymyksen tuosta sisemmästä vetarista Ovatko Erillaiset Manuaalissa ja automaatissa? Se vetarin malja?
2.3t A -> 3.0 V6 ? Käyvätkö?
2.3t A -> 3.0 V6 ? Käyvätkö?