Vesipumppu / bilteman vai joku muu.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
TurboTurpa
"Aero"

Vesipumppu / bilteman vai joku muu.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Onko kellään kokemuksia bilteman vesipumpuista, (laadusta ja kestosta) tai sitten jostain muista merkeistä esim :saab: , mutta hinta taitaa olla sen mukainen.
Huomasin tossa vain , kun kokeilin hihnapyörästä että olis vähän niin kuin klappia (välystä) ja on pitänyt ihan pientä krahinaa, jonka luulin aluksi tulevan ilmastoinin kompuralta.

Ps: Ja kyse on tosta 2.3T CD (ilmastoinilla) M92 manuaali
Saab 9-5 A 2.3t stw
Rompsi
"Kaasari"

Re: Vesipumppu / bilteman vai joku muu.

Viesti Kirjoittaja Rompsi »

No itse päädyin kuukausi sitten motonetin vesipumppuun, soittelin saabillekin ja hinta oli moninkertainen, ajattelin ettei vanhaan autoon viitsii niin kallista osaa laittaa kun varmaan tulevaisuudessa tulee muutakin rempattavaa, mulla pumppu vikisi silloin tällöin ja kun pumpun hihnapyörää pyöritti niin jumitti aika hienosti jo :D .
-07 9-5 farmari 2.3T automaatti
Exi:ä
-97 9000 CD 2.0t manuaali
-89 900i 16v
pevi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja pevi »

Motonetin pumppu ollut jo n. 35 tkm eikä havaittavia ongelmia. Työn jälki oli tosiaan hiukan viimeistelemättömämpi kuin alkuperäisessä, mutta taitaa ajaa asiansa.
Vaihtotyökään ei ole ihan niitä hankalimpia, varsinkin jos yhdistää moniurahihnan vaihdon samaan.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
t8
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja t8 »

Kannattaa tarkistaa ennen asennusta tuleeko mukana o-renkaat 8046674, 8046682 ja 7972698. Kaksi ensimmäistä tulee lohkon ja pumpun väliseen putkeen ja ne on viisasta vaihtaa, viimenen tulee siihen pikkuputkeen.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
TurboTurpa
"Aero"

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

No nytte tuli tilattua toi motonetin pumppu ja kestää sitten minkä kestää, vaikka eihän mulla nytte vuodessa tule kilometrejä kovinkaan paljon ja sitten vielä semmoinen asia unohtui kysyä tossa aikaisemmin, että onko ihan normaalia että ton automaattisen kiristäjän voi ihan käsivoimin vetää esim. puoleenväliin, että saa laitettua sen lukitus kisko systeemin paikoilleen ja remmin pois.
Remmi ei ole kuitenkaan luistanut siis.

Ps: Ja ihan loppu kevennyksesi kysyisin, että tekeekö kukaan vielä näitä T5.sta-T7 modeja ja ohjelmointeja boksille tai sitten jos on valmiita jollakin olemassa, olis vain kiinostusta lievään viritykseen siis noin 200hv.sta tonne 220-230hv paikkeille ja luultavasti tämä mun auto on tällä hetkellä toi T5 versio, jossa toi vena on sitten ollutkin jonkinlainen ongelma kohta joskus kestävyydeltään.
Kaippa tätäkin voi jotenkin viritellä "luulisin" ???.
On vain meinaan toi emännän kauppakassi 9000T16 M85 APC liukkaampi :lol: , modattu APC boksi ja jotain muuta ja lähtee kuin jänis makuuksilta :x . turbo kylläkin vakio.

Kyse on siis tästä mun autosta 9000 cd 2.3T M92 DI/APC 200hv, josta olen muuten erittäin tyytyväinen, on se auto mikä oli nettiautossa myytävänä vähän aikaa sitten tuolla hämeenlinnan suunalla (valkoinen) ei kilvissä, mutta nytte katsastettu ja kilvet :mrgreen: ja muuten teknisesti ihmeen hyvässä kunnossa, vaikka oli seissyt useamman vuoden.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Vastaa Viestiin